Opties op de Ambition Business Line?

Okkie2

Nieuw lid
Hoi,

mijn eerste berichtje hier op dit forum. Ik sta op het punt om een Octavia Combi 1.4TSI DSG Business line te bestellen. Ik ben er net achter (was hier al bekend geloof ik) dat het executive pakket sinds mei niet meer te bestellen is als optie. Een Elegance aankleden tot ongeveer hetzelfde niveau is veel duurder. Balen!

Volgende week heb ik een laatste afspraak bij de dealer, maar misschien dat jullie alvast een aantal van mijn vragen kunnen beantwoorden.
* Tegenwoordig is het reservewiel een optie. Zit er bij die optie dan ook een krik e.d.?
* Bij de Ambition Business Line Combi zit een nettenset. Bij de dealer heb ik nergens netten zien zitten. Wat voor nettenset is dit?
* Zonnebrilhouder zie ik in de folder, maar nergens in de lijst met opties. Kan je dit nog wel bestellen dan?
* Worden de parkeersensoren op de Swing ook grafisch getoond, of hoor je alleen piepjes?
* Zit er bij de Ambition Businesline een boardcomputer op de MaxiDOT die verbruik en bereik kan weergeven?

Alvast bedankt!

Hoi,
Volgende week heb ik een laatste afspraak bij de dealer, maar misschien dat jullie alvast een aantal van mijn vragen kunnen beantwoorden.
Alvast bedankt!

Hey Okkie,

WELKOM!!! Goede autokeuze!!! Ik heb de 1.4 TSI Ambition Business Line Combi met DSG-7 automaat in bestelling staan.

* Tegenwoordig is het reservewiel een optie. Zit er bij die optie dan ook een krik e.d.?
Weet ik niet, niet op gelet, maar ik neem zelf aan dat bij het reservewiel ook de krik hoort.
* Bij de Ambition Business Line Combi zit een nettenset. Bij de dealer heb ik nergens netten zien zitten. Wat voor nettenset is dit?
Bagagenet in de kofferbak, zo'n elastisch net waar je tassen/spullen enigszins mee kunt fixeren. Ook zitten er bagagehaken in. Ik heb niet gezien of het meer dan één net is.
* Zonnebrilhouder zie ik in de folder, maar nergens in de lijst met opties. Kan je dit nog wel bestellen dan?
Deze zonnebrilhouder heb ik momenteel wel in mijn huidige elegance, maar zit inderdaad niet in de ambition business line. Ik neem aan dat deze nog steeds standaard is op de elegance, maar niet meer opgenomen is in de optie-/prijslijst. Volgens mij kun je deze niet bestellen (als je 'minder' dan elegance neemt).
* Worden de parkeersensoren op de Swing ook grafisch getoond, of hoor je alleen piepjes?
Ja, ook grafisch getoond, eergisteren nog mee gereden!
* Zit er bij de Ambition Businesline een boardcomputer op de MaxiDOT die verbruik en bereik kan weergeven?
Jazeker! Je kunt nog veel meer dingen zien en instellen, zoals bijvoorbeeld ook een snelheidslimiet-waarschuwingsignaal. Je ziet er ook op in welke versnelling je rijdt (bij DSG). En je ziet erop welke windrichting je rijdt (in geval van geintegreerd navigatiesysteem).

Groeten,
L_en_K_fan

Sand3r

Senior Member
Nadeel van de Business Line uitvoering is dat je er amper opties op kunt bestellen welke op de gewone versies wel te bestellen zijn.

Nadeel van de Business Line uitvoering is dat je er amper opties op kunt bestellen welke op de gewone versies wel te bestellen zijn.

Klopt, maar je hebt eigenlijk nog maar weinig opties extra nodig :D
Wat ik nog wel heb besteld:
- electrische ramen achter (240)
- sunset privacy glass (200)
- 4 luidsprekers achter (100)
- 16" crateris lichtmetalen velgen (100)
- metallic lak natuurlijk (560)
- isofix op passagierstoel (50)

Falcon

Donateur
Zover ik weet zit er geen zonnebrilhouder meer in een O2 die na eind mei is besteld. Mocht dit niet waar zijn, laat het even weten ;)

Captain Hook

Forumguru
Dat zou een goeie zijn, WEL een reservewiel, maar GEEN krik. Knappe jongen die dan ff 's-avonds langs de snelweg moederziel alleen bandje wisselt... :winkie:

Ik zou ook ff controleren of er wel een wielboutsleutel bij zit. :smirk:

Okkie2

Nieuw lid
Auto is inmiddels besteld! Kleur is Storm Blue.
Ook met onderstaand lijstje aan extra's, zonder isofix, maar met trekhaak en reservewiel.
Ik had nog wel graag een executive pakket en multifunctioneel stuur willen hebben, maar vond het prijsverschil van een aangeklede Elegance te hoog.

Verwachte levertijd ongeveer 9 weken (zucht...)

Klopt, maar je hebt eigenlijk nog maar weinig opties extra nodig :D
Wat ik nog wel heb besteld:
- electrische ramen achter (240)
- sunset privacy glass (200)
- 4 luidsprekers achter (100)
- 16" crateris lichtmetalen velgen (100)
- metallic lak natuurlijk (560)
- isofix op passagierstoel (50)

Bovenaan Onderaan