Opties op S2 Greenline Businessline

Rene de Wit

Actief lid
Hallo mensen,

Ik heb me net ff voorgesteld in het daarvoor bestemde thread en nu meteen maar even de eerste vragen lanceren.

Ik ben nu mijn nieuwe leasewagen aan het samenstellen en heb nog een paar vragen.

Allereerst twijfel ik nog over de kleur en het gaat tussen Storm Blue en Rosso Brunello. Wellicht heeft iemand een mening ;) of beter heeft men een album met de S2 in een van de kleuren (mn de Storm Blue omdat de Rosso veel op de websites staat van Skoda).

Ten 2e kan ik kiezen voor de bluetooth module van Skoda of een Parrot, deze gaat gebruikt worden met een Nokia E71. Ik neig nu zelf naar de module van SKoda omdat ik dit de mooiere/ geintegreerde oplossing vind. Wellicht kan iemand aangeven of er nog voor of nadelen kleven aan de geintegreerde oplossing tov de Parrot.

Op de 3e plaats vraag ik mij af of de S2 Greenline BL standaard een chromen eindstuk op de uitlaat heeft.

En als laatste een vraag over de navi software. Origineel kost de uitbreiding op de Benelux rond de 140 euro per land, persoonlijk vind ik dit redelijk aan de prijs. Op Marktplaats kom ik advertenties tegen die pretenderen originele software te hebben voor rond de 60 euro en illegale kopien voor rond de 20 euro, wat zijn hier de ervaringen mee. (alleen de benelux software kan ik meenemen in de lease, de andere landen (D en F) moet ik zelf ophoesten vandaar dat ik wel benieuwd ben naar de 60 euro versies.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Persoonlijk vind ik Storm blue erg mooi, maar dat zal je niet verbazen :) S2 foto's heb ik niet, maar dus wel O2 in mijn album.

mmarechal

Actief lid
Ik kan mij voor de kleur geheel aansluiten bij Biohazard, Storm Bleu is inderdaad erg mooi. Dit was mijn inmiddels vorige O2 en helaas is mijn nieuwe welk zo goed als besteld is, niet meer deze kleur. Het moest een voorraad auto zijn en dit is nu Black Mica (zwart) geworden. Hierbij een foto van 'vorige' O2, om een indruk te geven van de kleur. Wel moet ik eerlijkheids halve zeggen dat deze kleur op de gefacelifte versie, zoals die nu wordt geleverd iets anders overkomt vind ik, maar nog steeds vind ik dit de mooiste kleur.
Voor wat betreft bleutooth, dit wordt bij mij wel een parrot en deze wordt netjes weggewerkt in het vakje achter de versnellingspook (waar voorheen de asbak zat zeg maar). Maar ik heb met beide geen ervaring.
Dan voor wat betreft de uitlaat, volgens mij is een chomen sierstuk op de uitlaat nooit standaard misschien alleen op de RS uitvoering, maar zeker niet op de greenline zover mij bekend.

Bijlagen

• OctaviaII.jpg
    OctaviaII.jpg
    51,3 KB · Weergaven: 42

wimZ

Lid
Kijk even in mijn profiel voor de foto's van de S2 in storm blue met ivor interieur. (wel een sedan)
Ik krijg héél veel reacties op de mooie kleur! en zeker in combinatie met het lichte interieur.

Rob V

Nieuw lid
Hoi René,
Wat betreft de navigatie heb ik via de dealer voor 129 euri zo'n beetje heel europa op SD-kaart gekregen. Je kan dat bij jouw dealer ook vragen. Voor mijn lease maakt het niet uit welke landen, maar op de factuur stond diverse landen volgens afspraak

Rene de Wit

Actief lid
Alleereerst bedankt voor de snelle reacties!

@Rob V ik zal het eens bij mijn dealer (Primair Sittard) navragen.

Helaas kan ik geen Ivory interieur kiezen dit kan volgens mij alleen op de Elegance uitvoering. En naders kan ik altijd nog naar de dealer gaan waar jij geweest bent, kun jij aangeven welke dat is?

@Wim Z waar is in de buurt?

Hallo Rene,

Volgens enkele collega's werkt de af-fabriek bluetooth perfect. Ik heb deze dus ook besteld voor de S2 Greenline BL. Ik verwacht dat de auto in week 22 geleverd zal worden. Hierna kan ik er wellicht meer over vertellen, maar dan zul jij hem waarschijnlijk al besteld hebben. Het uitlaatsierstuk is niet standaard op deze uitvoering en kost € 73,00 extra. Kleuren zijn natuurlijk erg persoonlijk. Aangezien ik al drie blauwe leasewagens heb gehad wilde ik nu wat anders en heb lang getwijfeld tussen Rosso-Brunello en zwart. Uiteindelijk is het zwart geworden. Ik had de offerte trouwens ook bij Primair laten opmaken, maar de wagenparkbeheerder heeft de auto toch ergens anders besteld (Rotterdam). Jammer, want het algehele advies en medewerking bij Primair is top.
Succes met het samenstellen van de auto.

Rob V

Nieuw lid
Dealer is Versluis in Zoetermeer, maar ik heb al gehoord dat andere dealers dit ook doen. Handig om de dichtstbjzijnde te vinden die de kaarten op SD zet.
Dat op SD zetten moet overigens wel in je eigen auto gebeuren ivm versleuteling bij kopieren.
Succes.

Rene de Wit

Actief lid
Rob bedankt vandaag bij Primair geweest en inderdaad kunnen zij e.e.a ook verzorgen tegen een aantrekkelijke prijs.

Overigens vandaag de knoop doorgehakt en gevraagd een offerte op te stellen voor het volgende:

S2 Greenline Businessline Storm Blue, met als opties:

Bluetooth module van Skoda
Chromen uitlaatsierstuk
Chromen stootstrips
Dakdragers

Navi software neem ik dus rechtstreeks bij de dealer af. Nu maar wachten of de wagenparkbeheerder een ok geeft.

Snor

Lid
Hallo mensen,

Ik heb me net ff voorgesteld in het daarvoor bestemde thread en nu meteen maar even de eerste vragen lanceren.

Ik ben nu mijn nieuwe leasewagen aan het samenstellen en heb nog een paar vragen.

Allereerst twijfel ik nog over de kleur en het gaat tussen Storm Blue en Rosso Brunello. Wellicht heeft iemand een mening ;) of beter heeft men een album met de S2 in een van de kleuren (mn de Storm Blue omdat de Rosso veel op de websites staat van Skoda).

Ten 2e kan ik kiezen voor de bluetooth module van Skoda of een Parrot, deze gaat gebruikt worden met een Nokia E71. Ik neig nu zelf naar de module van SKoda omdat ik dit de mooiere/ geintegreerde oplossing vind. Wellicht kan iemand aangeven of er nog voor of nadelen kleven aan de geintegreerde oplossing tov de Parrot.

Op de 3e plaats vraag ik mij af of de S2 Greenline BL standaard een chromen eindstuk op de uitlaat heeft.

En als laatste een vraag over de navi software. Origineel kost de uitbreiding op de Benelux rond de 140 euro per land, persoonlijk vind ik dit redelijk aan de prijs. Op Marktplaats kom ik advertenties tegen die pretenderen originele software te hebben voor rond de 60 euro en illegale kopien voor rond de 20 euro, wat zijn hier de ervaringen mee. (alleen de benelux software kan ik meenemen in de lease, de andere landen (D en F) moet ik zelf ophoesten vandaar dat ik wel benieuwd ben naar de 60 euro versies.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
De bluetoothmodule van Skoda doet het zeer goed in combinatie met een (rSap) Nokia telefoon. Ik heb zelf een Amundsen navi en telefoon e.d. geintegreerd in stuurwiel. Werkt super! In vorige auto een Parrot gehad, ook goed maar minder fraai weggewerkt. Parrot kan wel met veel meer telefoontypes koppelen!!

Rene de Wit

Actief lid
Snor bedankt voor je reactie!
Ik heb met de huidige Parrot (CK3100) wel wat probleempjes gehad regelmatig waren al mijn voice labels geweest en stond ie van Nederlands op Engels maar ja, mee leren leven de meeste mensen die ik bel zitten toch onder een snelkeuze dus ik duw stiekem even op mijn tel.

Overigens heb ik wel een mogelijk minpunt ontdekt nl dat SMS berichten die binnenkomen tijdens het rijden in het geheugen van de bluetooth module worden opgeslagen maar niet in de tel, ik weet niet of iemand dit kan bevestigen. Ik vind het overigens maar een klein minpunt.

Weet iemand verder iets over een mooie oplossing/houder om de telefoon op te laden?

Tallguy

Forumguru
@Rene de Wit: vragen over audio, video, navigatie etc.. graag plaatsen in het daartoe bestemde forumgedeelte :xyxthumbs:

Om toch stiekem :winkie: nog even antwoord te geven: Brodit heeft mooie oplossingen voor heel veel typen auto's om als lader te kunnen dienen.

Verdere vragen over je GSM graag posten in het car audio, video, navigatie aub.

Snor

Lid
Snor bedankt voor je reactie!
Ik heb met de huidige Parrot (CK3100) wel wat probleempjes gehad regelmatig waren al mijn voice labels geweest en stond ie van Nederlands op Engels maar ja, mee leren leven de meeste mensen die ik bel zitten toch onder een snelkeuze dus ik duw stiekem even op mijn tel.

Overigens heb ik wel een mogelijk minpunt ontdekt nl dat SMS berichten die binnenkomen tijdens het rijden in het geheugen van de bluetooth module worden opgeslagen maar niet in de tel, ik weet niet of iemand dit kan bevestigen. Ik vind het overigens maar een klein minpunt. Je sms berichten staan gewoon op je tel.

Weet iemand verder iets over een mooie oplossing/houder om de telefoon op te laden?
SMS die binnenkomt tijdens het rijden verschijnen al "NEW MESSAGE" in je maxidot. Je kunt dan kiezen uit verschillende opties: lezen, terugbellen, delete enz.

Als je telefoon verbonden is in de externe Sim modus, kun je hem niet meer vanaf de telefoon bedienen alleen vanaf het stuurwiel.

Als je telefoon verbonden is leest hij dus rechtstreeks van je sim.

Werkt allemaal prima met een rSap telefoon! Ik zou niet kiezen voor een Parrot.

hemi24

Forumguru
:ot:
Ik heb met de huidige Parrot (CK3100) wel wat probleempjes gehad regelmatig waren al mijn voice labels geweest en stond ie van Nederlands op Engels maar ja, mee leren leven (...)

Parrot niet helemaal goed aangesloten?
Bij wegvallen van de constante plus zal de carkit teruggaan naar de standaardinstelling...

Rene de Wit

Actief lid
Vorige week bij de dealer langs geweest om afspraken over levering te maken, omdat ik rond de aangegeven periode in Frankrijk zit, blijkt dat er nog geen bestelling geplaatst is :(. Inmiddels is ie wel besteld en zal hij toch nog eind aug geleverd gaan worden. Meteen nog een paar "zinvolle" opties erbij laten zetten zoals chroom in de ondergrille en achterklep, paraplu en een aantal landen voor de Navi. Ach het wachten gaat wat sneller als ik straks 4 weken in Frankrijk zit ;), kan het indereen aanraden om de wachttijd wat sneller te laten verlopen ;)

Hoi Rene,

Ik ging er van uit dat er in deze uitvoering standaard geen paraplu meer inzat; afgelopen week zag ik bij toeval dat de paraplu toch in het paneel van de linker achterdeur zat; ik zou het dus even navragen. Wellicht krijg je nu een extra paraplu.

Groeten, Ben

Bovenaan Onderaan