optrekken zonder afslaan

alsof ik net (of juist nog niet) mijn rijbewijs heb gehaald rijd ik tegenwoordig vanuit stilstand weg.
bij gasgeven vanuit stilstand lijkt er een vertraging van ong. een seconde te zijn alvorens de moter reageert op het gaspedaal, gevolg: de moter slaat af en ik sta voor :(
remedie: veel gas geven en met bijna loeiende moter wegrijden

is dit een bekend fenomeen bij de O1 1.6 75kw, of is hier een oplossing voor te vinden?

groet
marco

EdK

Forumguru
Dit is een bekend feit bij Skoda
Dit komt vanwege t feit dat het gaspedaal niet meer met een kabel maar dmv een potentiometer en een boel elektronica gas wordt gegeven
Het is een punt van gewenning en je hoeft echt niet met loeiende motor weg te rijden.
voor je je koppeling op laat komen even het gaspedaal ligt indrukken en dan op normale manier wegrijden. dit is de manier zoals ik het doe, en zoals ik al zei een gewenning waarna je moter niet meer afslaatr met wegrijden
succes met aanleren

LenK

Forumguru
Ik heb er nooit iets van gemerkt. Vond mijn O1 koppeling gemakkelijk te doseren.
Het vermogen is niet riant dus je zult wel genoeg moeten gassen (maar niet loeien, dat is iets voor omaatjes).

Heb vroeger een Mazda Xedos gehad, daar heb ik nooit fatsoenlijk mee op kunnen trekken. Het punt van beginnen aangrijpen van de koppeling en volledige koppeling lagen ongeveer een mm uit elkaar, leek wel

Mark

Banned
Dit is een bekend feit bij Skoda
Dit komt vanwege t feit dat het gaspedaal niet meer met een kabel maar dmv een potentiometer en een boel elektronica gas wordt gegeven
Mijn Fabia had dit ook, was best wel even wennen.

kleine update:
lambda sonde is inmiddels vervangen en dat scheelt een stuk.
nog steeds gasgeven, maar dan gebeurt er ook daadwerkelijk wat!

Gieliovd

Forumguru
Tja, dat is inderdaad inherent aan een elektronisch gestuurd gaspedaal heb ik gemerkt.

Kon er ook moeilijk mee omgaan in het begin, helemaal gezien mijn motor ook gaat wisselen in toeren als ik weinig gas geef.

Na verloop van tijd went het, gewoon op tas gas geven en dan die halve seconde later pas je koppeling erbij.

Bovenaan Onderaan