Amundsen opvragen kaartversie/datum uit Amundsen +

Ik heb de handleiding voor de Amundsen + gedownload maar kan nog niet vinden hoe ik zie hoe oud de kaartdata is die er in zit. Is dat ergens op te roepen ?
 

Rallye

Forumguru
Ik heb de indruk dat er ook geen nieuwe meer komen - zelfs de MIB 1 Amundsen, de directe opvolger van de RNS 315/Amundsen +, krijgt geen updates meer volgens mij.
 
@Rallye eigenlijk moet het verboden zijn een ingebouwd en meegeleverd apparaat niet te (kunnen) updaten. Zo'n auto gaat jaaaren mee dus moeten er ook jaren updates voor de ingebouwde Navigatie beschikbaar zijn
 

EdK

Forumguru
dus moeten er ook jaren updates voor de ingebouwde Navigatie beschikbaar zijn
En hoeveel jaren moeten dat dan volgens jou wezen ? Totdat jouw wagen op de sloop staat ?
Systeem is natuurlijk al jaren voorzien van updates ( gratis of niet gratis ) maar op bepaald moment houd het op.
Android updates houden ook op bepaald moment op, en zo is het met veel meer software zo.
En tsja is het nu zo dat je geheel niet meer kunt navigeren naar waar je naar toe wil ?
Of gaat het om dat enkele stukje weg wat er dan niet op staan , maar eventueel wat vragen dan kom je er evengoed !!

Als je nu een wagen NIEUW koopt dan kun je zo en zo 10 jaar hem blijven updaten
 
Als je nu een wagen NIEUW koopt dan kun je zo en zo 10 jaar hem blijven updaten
Tja hier verschillen onze meningen dus over. 10 jaar ondersteuning dmv updates is m.i. wel redelijk dus zou mijn auto van 2015 nog tot 2025 geupdate moeten kunnen worden, terwijl hij maar tot 2020 kan geupdate worden. Een telefoon is niet te vergelijken met een Auto qua levensduur. Ik zeg auto omdat het navigatieapparaart meegeleverd/ingebouwd is bij nieuw aanschaf dus tot de auto als geheel behoort.
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Je hebt gelijk. De gemiddelde auto in Nederland wordt 19 jaar gebruikt. Zo langzamerhand zijn dit soort systemen ook relevant voor de veiligheid. Dat het op een gegeven moment ophoudt is een keuze, geen voorschrift.
 
Bovenaan Onderaan