opvragen km tot service

Is het mogelijk om met VOI op te vragen hoeveel (geschatte) km je nog krunt rijden tot de volgende oliewissel?
Moet nl binnenkort voor APK, maar zou graag willen weten of de oliewissel/kleine beurt dan al nodig is. voorheen deed ik nl altijd tijdens apk meteen een beurt (+-~25K km) en zit dit jaar nog maar op 21K km.

Canon-Eye

Forumguru
Bij weinig km zou ik geneigd zijn om toch wel jaarlijks een beurt(je) te doen. Vaak is de APK goedkoper in combinatie met een beurt. Bovendien hoef je er niet een keer extra naartoe te rijden, dat kost ook tijd en geld.

APK is sowieso maar 45 eurie met verrasend skoda. en als ik er nog 8K bij kan zetten zal dat toch goedkoper zijn.
Maar dat was mijn vraag niet, was alleen bedoeld om de situatie uit te leggen.

ik zou graag willen weten of je met bepaalde knopjes te bedienen kunt zien hoeveel geschatte km tot service kunt opvragen op je display

CharlesTucker

Forumguru
Ja, dat kan, in ieder geval bij een maxidot. Als je een multifunctioneel stuurwiel hebt kan het via de "C" knop (onderste knop aan de rechterkant van het stuurwiel), en daarna met het scrollwieltje. Als je geen multifunctioneel stuurwiel hebt kan het via de knopjes van de ruitenwisserhandel. Knop "A" (de knop aan de zijkant van de ruitenwisserhendel) even (meer dan 5 seconden) ingedrukt houden, en daarna kun je met diezelfde knop ook scrollen tot je deze indicatie te pakken hebt. Zie eventueel pagina 20 van de handleiding.

hemi24

Forumguru
topic starter heeft een 2006 model, dus daar zit het niet als zichtbaar item in het maxidot, maar je kunt deze wel opvragen met een truukje:

Auto op contact zetten en vervolgens reset knop (dagteller) meer dan 2 seconden indrukken. Als het goed is komt dan de melding: "Service in ... km or ... days"

Zou ook zo in je handleiding moeten staan bij de uitleg van de serviceindicator (ergens vooraan in het boekje).

Voor je instapt, zou je ook op het kaartje op de zijkant van je dashboard kunnen kijken, daar staat op wanneer de laatste service is geweest en wanneer je opnieuw voor service moet.

Antera

Donateur
gewoon onderhoud doen bij 21K eerder kan nooit geen kwaad en kan alleen maar goed zijn. ik rijd zelf b.v. niet langer dan 15K terwijl 30K is toegestaan

thanks!

Ja kan eerder deed altijd bij ~25K samen met apk punt. Maar dit jaar maar 1 keer met vakantie gegaan dus minder km's.
Heb vanmiddag (met dat trucje) gezien dat ik nog 9K kan rijden, dus de volledige 30K.

Waarom zou je het eerder doen? Dan kun je in mijn ogen net zo goed om de 15K de beurt doen met 505.01 olie.
Heb al afspraak gemaakt voor APK, dealer zei dat ik gewoon door kon rijden tot die 'service' aangeeft.
Wilde alleen weten wanneer dat dan zou zijn. Dus kan nog even.

Bovenaan Onderaan