Orginele afneembare trekhaak Roomster

Robert59

Nieuw lid
Ik heb helaas een afneembare trekhaak gekregen, dit ivm de scout bumpers. Op zich werkt het prima, alleen zit er op de trekhaakdeel op de auto, geen oog voor een breekkabel voor de aanhanger of staalkabel indien niet geremd. Heeft iemand hier ervaring mee, dus een oplossing hiervoor?

Een vaste trekhaak met zo'n oog kan er ook gewoon onder hoor , ik heb er ook eentje en werkt prima !
Perfect afgewerkt door de Toyota dealer:xyxthumbs:....

andrehj

Forumguru
Niet wanneer de Roomster is uitgerust met parkeersensoren. Dan is afneembaar de enige optie.
Bij mijn S2 is een vaste trekhaak anders geen enkel probleem i.c.m. parkeersensoren. Zelfs de Twinny-load beugel op deze trekhaak wordt niet opgepikt.
Dit kun je overigens voor montage van de trekhaak eenvoudig testen, door je auto op contact te zetten (motor uit), de achterruit in te schakelen en met een verticale metalen buis ter plekke van de trekhaak te testen op welke positie deze door de sensoren wordt opgepikt.

Jeroebro

Nieuw lid
Ken het probleem van de afwezigheid van een breekkabelhaakje op de afneembare trekhaak van mijn Roomster in scoutlook. Had hem maar om de trekhaak gehangen. Door oom agent ook hierop aangesproken en vanwege de goede bui geen bon gehad. Mazzel want het is fout. Daarna even gezocht en het bleek dat die voor een audi past op de rechthoekige vorm van de Skoda trekhaak. Daarmee probleem afdoende opgelost.
Mijn parkeersensoren zien ook geen trekhaak als die er op zit. Zal wel een verkooppraatje zijn geweest destijds.

CDK

Forumguru
Als je een aanhanger of caravan aangekoppeld hebt (en de stekker aangesloten hebt natuurlijk) moet het voertuig de aanhanger zien, op het scherm van je navi / radio zie je zodra je de auto in de achteruit versnelling zet een aanhanger in je beeldscherm, de achter sensoren zullen niets detecteren.
Als dit niet het geval is, is de trekhaak waarschijnlijk niet aangemeld in de voertuigcomputer, door een monteur met te weinig kennis.

Greetz Corné

Jeroebro

Nieuw lid
Uiteraard dat je dan het bekende picto op je scherm ziet in z'n achteruit. Het ging bij het verkooppraatje er over dat de trekhaak met dop erop (zonder aanhanger met stekker dus) in z'n achteruit altijd een piep veroorzaakt alsof je het obstakel al geramd hebt, en dat is niet waar. De sensoren kijken over/langs de trekhaak heen. Een vaste trekhaak had ook gewerkt in mijn geval. Neemt niet weg dat een afneembare veel mooier staat.

Bovenaan Onderaan