Oriëntatie aanschaf Karoq

Ik ben in de markt voor een Karoq van ongeveer 2020 met liefst net its onder de 100.000km op de teller. zijn er nog issues waar ik op moet letten behalve het olieverbruik? Olieverbruik geld voor de 1.0 en 1.5 neem ik aan? En hoe betrouwbaar is de DSG bak?

hemi24

Forumguru
Vanwaar jouw angst voor olieverbruik bij de door jou genoemde motoren?!?

Als je minder kans op problemen met de DSG bak wilt, moet je voor een uitvoering met 4x4 gaan, dan heb je niet de DQ200 bak.
100.000 is wel de km-stand waarbij veel DQ200 DSG’s toe zijn aan een setje nieuwe koppelingsplaten.

Verder is de Karoq vrij probleemloos, maar zoals voor elke auto: hij is enkel zo goed als dat de vorige eigenaar ermee om is gesprongen.

Maggy

Forumguru
Ik heb sinds september vorig jaar een Karoq 1.0 uit 2019, met handbak, gekocht met 122 dkm, en die staat nu op 145.
Olieverbruik? Nope. Niet meer dan normaal zou zijn; 0,25-,05 ltr op de 15000 km. ( ik vind dat geen “verbruik”)
Fijne auto, met goede 6-bak, en die 3 cylinder is best een fijn ding. Wegligging ( op 18”) uitermate stabiel. (Ik zou em niet op 16” willen).
Led verlichting .:thumbsup::thumbsup:

EdZ

Donateur
Olieverbruik snap ik niet. Daar staan ze bepaald niet om bekend volgens mij. Mijn 1.0 verbruikt na 80.000 km (vrijwel?) geen olie. Auto bevalt verder prima. Wel jammer van de hard plastic deurgrepen binnen.

Ik was in de veronderstelling dat deze blokken na verloop van tijd veel olie kunnen gaan verbruiken, maar dat zijn dan waarschijnlijk oudere modellen. Goed om te horen dat er eigenlijk geen echte issues zijn behalve dan de normale zaken zoals elke auto die heeft.

Bovenaan Onderaan