orienteren Skoda RS Combi

bartvw

Forumguru
Hallo Allemaal,

Ik rijd nu in een golf GTI en ben gisteren wezen kijken naar een Octavia Combo RS erg mooie auto.
Hoe ik de auto zou willen kost de auto rond 46000 euro ongeveer net zoveel als een nieuwe GTI.
Mijn vraag aan jullie hoe blijft de restwaarde van een Skoda?
Ik lees her en der dat het afwerkings niveau van VW wat hoger is kunnen jullie je daar in vinden.

Groetjes Bart
 

Joske

Forumguru
Dag Bart,

welkom op het forum alvast.

Het afwerkingsniveau is inderdaad bij VW hoger MAAR dan moet je wel appels met appels vergelijken. Ik denk dat als je een Golf gaat vergelijken met een Superb, de afwerking van een Superb ruim zo goed of zelfs beter zal zijn.

Dat even terzijde, allereerst misschien ook aangeven of je Belg of Nederlander bent? Want ik vind persoonlijk dat de prijzen in België tweedehands gemiddeld zijn, kan over Nederland dus niet meepraten in dit geval ;)
 

CDK

Forumguru
Welkom Bart, de Octavia is gewoon een heel nette auto qua afwerking, restwaarde van VW zal misschien wat hoger liggen, maar als je appelen met appelen vergelijkt ben je voor een auto uit hetzelfde segment met dezelfde opties bij Skoda voordeliger uit als bij VW
 

ertromp

Forumguru
En niet te vergeten: ga je voor ruimte dan ga je voor Skoda
De afwerking (Kunststof delen dan vnl) van de Golf 7 vind ik persoonlijk inderdaad net iets beter / van een hoger niveau dan de vergelijkbare Octavia. Veel bedienelementen zijn nl. precies gelijk dus daar zit weinig verschil in.
 

EdK

Forumguru
Ik zou voor Skoda gaan , je hebt uiteindelijk meer wagen dan met VW
In verleden ook wel eens een prijs laten maken bij VW en als je begint bij basismodel dan was ik goedkoper uit maar zodra ik dan wat pakketten erbij nam zag ik de prijs gigantisch omhoog schieten.
En als je dan bekijkt wat je al bij een basis wagen aan extra hebt bij Skoda dan zijn het in algemeen kleine extra bedragen die er bij komen en ben je met Skoda uiteindelijk goedkoper uit.

En misschien mag het kwa plastic en bekleding iets minder zijn dan de VW maar ziet er niet verkeerd uit en is netjes afgewerkt.
Voorbeeld: wat in de golf 6 zat aan bekleding en plastic is nu nieuw bij de Octa 3
Maw ze lopen een model achter maar ondanks dat zeker nog geen straf

En motorisch gezien, zijn gewoon blokken uit de VW fabriek met een boel VW en Audi labels en stickers
 

bartvw

Forumguru
@Joske ik heb het niet eens in de gaten Combi :D.
@Corne,Ertromp en EdK bedankt al voor jullie informatie het één en ander is me zo al duidelijk.

Dat de gebruikte materialen misschien wat van mindere kwaliteit zijn vind ik niet zo erg.
Waar ik niet tegen dat is als een auto rammels of kraakjes heeft hoe is dat bij Skoda.
En ja ik weet dat het bij een VW ook wel is gebeurd maar over het algemeen zijn die rammelvrij althans degene die ik heb gehad.

Groetjes Bart
 

EdK

Forumguru
Uit mijn ervaring van nu 3 skoda's is mijn ervaring dat hij alleen rammelt als er rammelaars inliggen.
Maar voor de rest heb ik zowel in de Fabia 1 Combo als de RR (RoomsteR) als de Yeti nooit lastgehad van rammels
En hoorde ik wel wat rammelen dan was het of de rammelaar of er lag gewoon ergens wat los spul wat rammelde of resoneerde.

En oké ga skoda natuurlijk niet geheel de hemel in prijzen en ook met Skoda sta je wel eens ongewild bij een dealer maar dat kan met elke wagen het geval wezen
 

CDK

Forumguru
1 rammeltje gehad, maar dat was niet een specifiek Skoda rammeltje, kwam bij meerdere typen VAG auto's voor, namelijk een te los liggende brandstofleiding, wat uiteraard keurig verholpen is
 

EdK

Forumguru
Ook al last van de comboziekte Ed? :D
Tsja voor straf er zakelijk een 2 jaar mee gereden
Alleen waren de letters TDI verwijderd e n de D hebben we vervangen voor de C

Snap je hem of moet ik em verder uitleggen ???
 

Blacky

Forumguru
Welkom op het forum bartvw. Heb ook diverse vw.s gehad en de kwaliteit was goed. Sinds ik Skoda rijd hoef ik geen vw meer te hebben. Wat rammels betreft heb ik tot nu toe noch geen rammel of iets dergelijks gehad. Qua prijs verhouding vind ik dat je meer Skoda voor je geld krijgt dan VW.
 

west rain

Actief lid
140.000 km in een sc2 gereden. In het geheel geen rammels gehad dus dat moet met de O ook wel goed zitten.

Ik denk dat de minderprijs van de O RS t.o.v. VW het verschil in inruilwaarde compenseert (bij identieke uitvoering). Heb ergens gelezen dat de populariteit van de nieuwe O3 de afzet van de vergelijkbare vw modellen wat onder druk zet dus de inruilwaarde van een O zal in de toekomst niet slechter worden dan nu het geval is. (Kenners: eens?)

Ff off topic: mijn audi/vw/skoda/seat dealer zei me dat onderzocht is dat de superb in het geheel niet kannibaliseert op de afzet van de passat. Voor wat het waard is.

BTW: prachtige auto die nieuwe O3, zeker in RS uitvoering. Succes met je keuze!
 

bartvw

Forumguru
Oke voor de rammels en andere piepjes is het net zoals bij VW geen last.
Top mannen bedankt alvast.

Groetjes Bart
 

eddiea

Forumguru
Ik heb de stap gemaakt van een superb combi naar een golf 6 gti. De overal afwerking van de vw vind ik beter ondanks het een klasse lager is. Niet dat ik me aan de afwerking gestoord heb toen ik nog skoda reed. Ik heb de gti als fun auto en heb als vervanger van superb als familiewagen ook gekeken naar de o3 combi maar dat vond ik wel een stap terug. Rammels heb ik niet gehad in de skoda en ik zou mijn gti zo inruilen voor een o3 rs mocht ik daarvoor in de markt zijn.
 

s-line

Forumguru
Natuurlijk zal een skoda iets minder rest waarde hebben,maar daarin tegen denk ik ( eigen ervaring)dat als je de skoda particulier verkoopt,weer eerder kwijt bent omdat er daar veel minder van zijn! GTI's staan er zat te koop! Waar je dan weer mee zal moeten concurreren kwa prijs.
Maar ik zou voor een rs gaan, zoiezo meer auto!
 
Bovenaan Onderaan