Originele bougies Skoda Octavia RS

rssr

Lid
Van mijn dealer vernam ik dat bij het 60.000km onderhoud de bougies vervangen worden en dat die 50€/stuk kosten. Is dat een normale prijs?

JeSko

Forumguru
Valt goed mee toch? Je rijd een RS, vind 50 per bougie schappelijk geprijsd. Is het met of zonder montage? Benzine auto's kosten de bougies retail rond de 10-20 euro het stuk, de garage heeft er natuurlijk ook hun werk mee ( niet erg veel maar kom ) en moet ook hun mecaniciens betalen en wat winst maken uiteraard.

Vind je het echt teveel kan je ze nog altijd zelf vervangen, maar voor dat geld zou ik het niet zelf doen.

ertromp

Forumguru
Met alle respect maar €50,- per bougie schappelijk? Dan mag ik toch aannemen dat dit minimaal met vervangen en een uitgebreide koffietafel tijdens het wachten is :nailbiting:
De Skoda dealers in NL rekenen er inclusief montage en materiaal en ook voor de RS € 145 voor (standaard eenheidsprijzen).

ertromp

Forumguru
Hier in NL dus wel even 55 euro goedkoper dan in BE. Vindt ik wel een groot verschil weer 55 euri tov de NL dealer prijzen maar als jij het een goede prijs vind die veel passeert..............

brepus13

Forumguru
50€ voor 4 bougies klinkt beter. Zelf even erin schroeven... 150€ in de pocket houden en het gevoel dat je het zelf gedaan hebt: priceless!

Desperado

Forumguru
Wel met de momensleutel. Bougies die te vast gezet zijn en motorschade veroorzaken wordt je niet blij van.

Bovenaan Onderaan