(originele) Chiptuning in de aanbieding

aLo

Nieuw lid
Ik ben zojuist bij de Skoda dealer geweest om te informeren naar chiptuning met behoud van fabrieksgarantie. Deze wist mij te vertellen dat dat mogelijk is maar ook dat er op dit moment een actie is !

Voor mijn motor (2.0 TDi zonder roetfilter) is de prijs nu 1249,- euro incl. montage en BTW. Dit is nog steeds een hoop geld maar wel een korting van ong. 200 euro !

Denk dat ik het toch maar ga doen..... /forum/images/graemlins/489.gif

VEEJAY

Forumguru
nou ik kan me best voorstellen dat mensen een prettigere gevoel hebben als het via de officiele manier gaat. Men heeft er dan ook wat extra voor over denk ik.

___JC___

Forumguru
Ik had m nog voor eur 1.000 maar per 1 januari 2006 zijn de prijzen aanzienlijk verhoogd.
Typisch gevalletje vraag en aanbod denk ik? /forum/images/graemlins/smirk.gif

LenK

Forumguru
Voor mij valt er niet zoveel te tunen maar als ik het wel zou kunnen laten doen en het geld er over had, dan ook via de officiele weg.

Als je je motor in de gort draait en het heeft niks met het tunen te maken, dan krijg je als je pech hebt een hoop gez**k.
Dan liever van te voren wat teveel betalen dan het achteraf dik en dubbel bij moeten passen.
En als de tuner garantie overneemt dan heb je toch het risico van naar elkaar wijzen als er iets misloopt met jou als slacht offer in het midden...

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

Voor mij valt er niet zoveel te tunen maar als ik het wel zou kunnen laten doen en het geld er over had, dan ook via de officiele weg.

Als je je motor in de gort draait en het heeft niks met het tunen te maken, dan krijg je als je pech hebt een hoop gez**k.
Dan liever van te voren wat teveel betalen dan het achteraf dik en dubbel bij moeten passen.
En als de tuner garantie overneemt dan heb je toch het risico van naar elkaar wijzen als er iets misloopt met jou als slacht offer in het midden...

[/ QUOTE ]

Zucht.............hier zijn al zoveel draadjes over geweest!
Typisch een reaktie van iemand met geen tuningervaring /forum/images/graemlins/smirk.gif

LenK

Forumguru
Zucht?
Typisch zo'n opmerking van iemand die graag zucht /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif

richyk

Actief lid
Onzin LenK ! Luciano heeft wel degelijk een punt, als je weet wat je waar laat doen kan er weinig mis ! Ik heb al diverse gechipte auto's gereden waaronder twee Leons. Deze zijn allebei niet via Pon gechipt. Ten eerste is er bij de "goede" tuners zeer veel kennis van zaken en wordt daar ook de chip echt op maat gemaakt.

Ten tweede is het zo dat bij Abt er een standaard setje software geladen wordt wat bijvoorbeeld past in een O2 1.9TDI een VW Caddy 1.9TDI en een Seat Altea 1.9TDI terwijl er met een op maat gemaakte chip waarschijnlijk verschillende resultaten te behalen zullen zijn mits de motorcodes verschillend zijn! In mijn ogen staat de software van ABT voor massaproduktie tegen een buitensporige prijs en de software van de goed bekende tuners op de vrije markt voor een individuele benadering tegen een "veel" lagere prijs !!

Las afgelopen week dit verhaal: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=4695&amp;cache=no Zou dus als het al leverbaar was € 3.500,- moeten kosten !! Mijn auto wordt straks ook onder handen genomen met een chip en een Milltek uitlaatlijn. Ik kom dan ongeveer op dezelfde waardes uit en ben € 1.500,- minder kwijt ! Daarbovenop heb ik m'n twijfels over een chip die het octaangehalte zou kunnen herkennen van de getankte brandstof, eerlijk gezegd geloof ik daar helemaal niks van !

Conclusie: heb je geen ervaring met gechipte auto's doe het via de dealer, weet je waar je mee bezig bent en door wie je e.e.a. laat doen kies voor een goede tuner en besteed het geld wat je overhoudt aan andere leuke dingen........

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: richyk</font><hr />

Ten tweede is het zo dat bij Abt er een standaard setje software geladen wordt wat bijvoorbeeld past in een O2 1.9TDI een VW Caddy 1.9TDI en een Seat Altea 1.9TDI terwijl er met een op maat gemaakte chip waarschijnlijk verschillende resultaten te behalen zullen zijn mits de motorcodes verschillend zijn! In mijn ogen staat de software van ABT voor massaproduktie tegen een buitensporige prijs en de software van de goed bekende tuners op de vrije markt voor een individuele benadering tegen een "veel" lagere prijs !!

[/ QUOTE ]

Uhm. Abt is toch geen kleine naam in tunerland. Denk dat dit verhaal dan ook te kort door de bocht is. Er is niks mis met de tuning van Abt, dat niet het maximale eruit gehaald wordt dan geloof ik anders hadden ze de garantie ook niet gegeven.

En een chip herkent je octaangehalte niet maar dat turbomotoren meer vermogen hebben met benzine met een hoger octaangehalte dat lijkt me nogal logisch.

richyk

Actief lid
Helemaal met je eens JC ! Ik heb ook niet gezegd dat er iets mis met ABT, integendeel zelfs ABT is een tuner die zijn sporen ruimschoots verdient heeft ! Ze hebben alleen een monopoly v.w.b. het tunen van VAG-auto's derhalve ook de hoge prijzen.

En wat betreft de herkenning van het octaangehalte, zo staat het toch echt in het persbericht, ik vind het persoonlijk een vorm van misleiding maar goed......

De prijs is gewoon € 1249,-- bij de dealer en dan zit er geen korting op. Dus jou dealer probeerd hem 200 euro duurder te verkopen. Niet netjes.

___JC___

Forumguru
Eens, wil je de garantie behouden moet je wel naar Abt.
Door de grote vraag de laatste tijd hebben ze de prijzen ff vet opgehoogt. Puur commerciele redenen voor lijkt me.
Jammer, maar ik was nog op tijd!
/forum/images/graemlins/cool.gif

Bovenaan Onderaan