Onzin LenK ! Luciano heeft wel degelijk een punt, als je weet wat je waar laat doen kan er weinig mis ! Ik heb al diverse gechipte auto's gereden waaronder twee Leons. Deze zijn allebei niet via Pon gechipt. Ten eerste is er bij de "goede" tuners zeer veel kennis van zaken en wordt daar ook de chip echt op maat gemaakt.
Ten tweede is het zo dat bij Abt er een standaard setje software geladen wordt wat bijvoorbeeld past in een O2 1.9TDI een VW Caddy 1.9TDI en een Seat Altea 1.9TDI terwijl er met een op maat gemaakte chip waarschijnlijk verschillende resultaten te behalen zullen zijn mits de motorcodes verschillend zijn! In mijn ogen staat de software van ABT voor massaproduktie tegen een buitensporige prijs en de software van de goed bekende tuners op de vrije markt voor een individuele benadering tegen een "veel" lagere prijs !!
Las afgelopen week dit verhaal:
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=4695&cache=no Zou dus als het al leverbaar was € 3.500,- moeten kosten !! Mijn auto wordt straks ook onder handen genomen met een chip en een Milltek uitlaatlijn. Ik kom dan ongeveer op dezelfde waardes uit en ben € 1.500,- minder kwijt ! Daarbovenop heb ik m'n twijfels over een chip die het octaangehalte zou kunnen herkennen van de getankte brandstof, eerlijk gezegd geloof ik daar helemaal niks van !
Conclusie: heb je geen ervaring met gechipte auto's doe het via de dealer, weet je waar je mee bezig bent en door wie je e.e.a. laat doen kies voor een goede tuner en besteed het geld wat je overhoudt aan andere leuke dingen........