Originele navigatie in combinatie met Apple Carplay (Waze / TomTom Go)

Beste,

Persoonlijk vind ik het fijn om de navigatie van Skoda zelf te gebruiken i.c.m. een navigatie via Apple Carplay (Waze of TomTom Go).

De navigatie van Skoda zelf omdat ik dan het gevoel heb dat de auto zelf het hybride gedeelte zo efficiënt mogelijk regelt tot de eindbestemming (zelf heb ik een IV uit 2021).

In Augustus naar Oostenrijk gereden en toen was het mogelijk om bijvoorbeeld de navigatie van Skoda zelf te gebruiken i.c.m. Waze (vind ik persoonlijk fijn) en TomTom Go (fijn om te zien via een duidelijke interface wanneer een rustplaats komt enz). Maar sinds deze week valt steeds het navigatiesysteem uit als
Ik Waze erbij aanzet. Of als ik Waze al aan het gebruiken ben en de navigatie van Skoda aanzet dan valt Waze uit.

Zijn er misschien mensen die de oplossing hebben zodat dit weer samen werkt? Want alleen de navigatie van Skoda zelf gebruiken vind persoonlijk niet fijn, er onrustig voor mijn gevoel.

Hoop dat ik het probleem een beetje duidelijk heb omschreven.

Groetjes Rick
 
Dat de routebegeleiding stopt. De app zelf of navigatiesysteem blijven werken. Maar de betreffende routebegeleiding stopt.
 

Slider

Forumguru
Beste wat je kunt doen, is navigeren op de Skoda navi en op je telefoon Waze laten draaien. Ik heb mijn telefoon om die reden ook in een houder zitten en is dus goed bruikbaar en zichtbaar.

Zo kan je wel 2 navigatie systemen naast elkaar gebruiken. Maar niet beide op de infotainment van de Skoda.
In Augustus naar Oostenrijk gereden en toen was het mogelijk om bijvoorbeeld de navigatie van Skoda zelf te gebruiken i.c.m. Waze (vind ik persoonlijk fijn) en TomTom Go (fijn om te zien via een duidelijke interface wanneer een rustplaats komt enz).
Hoe heb je dit gedaan dan? Dat zou al onmogelijk moeten zijn.
 
Ik kan niet tegelijkertijd het ingebouwde navigatiesysteem en Waze o.i.d gebruiken. Het is of het een of het ander.
 
....Zo kan je wel 2 navigatie systemen naast elkaar gebruiken. Maar niet beide op de infotainment van de Skoda.

Hoe heb je dit gedaan dan? Dat zou al onmogelijk moeten zijn.
Eerst de navigatie via Apple Carplay en dan via routebegeleiding via VC (Adres wel eerst via normale navigatiescherm ingevoerd zodat het adres al bekend is). Dit weekend naar Zeeland gereden en toen bleef TomTom navigeren naast de navigatie van Skoda
 
Bijgaand een foto waarbij zowel de navigatie van Skoda werkt en die van TomTom via Apple Carplay. Voorheen deed Waze het ook op die manier.
 

Bijlagen

  • IMG_6381.jpeg
    IMG_6381.jpeg
    691,2 KB · Weergaven: 35

Canon-Eye

Forumguru
Mijn vrouw had inderdaad nog wel eens de neiging om de papieren (ANWB-)kaart uit de portierbak te trekken - niet zozeer als navigatiehulp, maar om te zien waar we ons ongeveer bevinden. Sinds ik de huidige auto heb, gebeurt dat eigenlijk nooit meer omdat ik speciaal voor haar de inbouwnavi aanzet. Behalve als decoratief element dient deze om haar wat meer overzicht te geven dan alleen maar de bewegwijzering kan bieden.
Navigeren doe ik er niet op, daar gebruik ik wat anders voor... :)
 

Arjan1985

Forumguru
Dit principe gebruik ik ook op de VW bus van het werk.
Navi van de bus aan icm flitsmeister app. (Tegenwoordig Waze)

Vaak ook gewoon 2 apps tegelijk aan. Waze voor flitsers en de Google maps voor navi. Heel soms navi van de auto op de achtergrond mee om te kijken of die sneller is of een andere route
 
Bovenaan Onderaan