Originele radio?

Jully

Nieuw lid
Hallo, nieuw hier op het forum en meteen een vraag. Heb het forum al een beetje doorgezocht maar kon er eigenlijk niets over vinden.

Ik heb sinds kort een Skoda Fabia Combi Elegance uit 2004 in mijn bezit. En naar grote tevredenheid!

Alleen... er zit zo'n lelijk goedkoop oudbakken radio/cd spelertje in... Vind het er echt niet uit zien.

Dus... ik ben op zoek naar de originele radio! Kan iemand mij vertellen wat er af fabriek in heeft gezeten? En, ook wel handig, waar zou ik aan zo'n radio kunnen komen?

Bedankt!

Sk_Hans

Forumguru
Ik heb dezelfde auto gehad (uit 2005). De "standaard" radio-cd was destijds volgens mij de Symphony. Maar die zat zelfs in de Elegance versie er niet standaard (gratis) bij. Bij Skoda was hij behoorlijk duur. Ik heb er destijds eentje gekocht via Ebay van een Duitser. Daar zat de radio er wel standaard (gratis) in en hij wilde een andere.
http://codedradio.info/pics/SKODA/symphony_cd-high.jpg

Erik_NL

Forumguru
de accessoirefolder van de Fabia uit ongeveer die tijd vermeldt drie radio's:

- een radio/casettespeler met CD-wisselaarsbediening, 4 x 7 Watt en afneembaar front, bestelnummer CH 400 A
- een Radio/CD speler met RDS-EON, 4 x 40 Watt, groene verlichting, CD-wisselaarbediening en afneembaar front, bestelnummer CH 600 A
- een Radio/CD speler met RDS-EON, 4 x 14 Watt, blauwe verlichting en afneembare volumeknop, bestelnummer EC 4490 RDS

Mijn tip: vergeet dat oude spul en koop een moderne autoradio 4 x 40 of 4 x 50 Watt, met RDS, USB aansluiting, SD kaartvoorziening, BT en ingebouwde speaker (waarmee je handsfree BT kan bellen).
De Lidl heeft zulke af en toe voor onder 70 Euro, voor iets meer kun je terecht bij Blaupunkt , Alpine en nog veel meer

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum en als ik jouw was zou ik gewoon een goede aftermarket radio kopen. Ik ooit een originele gehad in mijn Fabia I maar snel een andere betere (Pioneer) gekocht.

Jully

Nieuw lid
Wat fijn om zo snel hele nuttige reacties te lezen! Bedankt allemaal, voor de links en de bijbehorende info, echt super!

Erik ansich heb je wel een punt. Qua functies en waarschijnlijk ook audio zal een moderne(re) autoradio meer te bieden hebben. Maar de hoofdreden dat ik de originele radio er terug in zou willen is puur de aanblik. Ik vind het persoonlijk een stuk mooier staan als de radio 1 is met de rest van het consol.
Zoals op de foto van Maarten, dat vind ik het mooist.

Dank iedereen!

hallo ik heb van mijn fabia 2 van 2008 nog de originele radio cd speler liggen.
Ik heb deze toen vervangen voor een met ingebouwde navigatie en dvd.
Ik wil deze voor een zacht prijsje wel kwijt.
Mocht je belang hebben mijn mail is b.vanzwol@chello.nl
heb eventueel ook nog een immitatie met navigatie te koop
Ook teab. kan m eventueel ook gelijk inbouwen
is origineel skoda en past dus perfect in het dashbord Dance1.jpg

Cordoba

Forumguru
radio uit de Fabia II lijkt leuk, maar ziet er in een Fabia I niet uit: de radio voor de Fabia II heeft veel rondere hoeken dan die voor de Fabia I, waardoor je op iedere hoek een 'open' gat in het dash krijgt. Ik zou zeggen kies voor een leuke moderne radio met óf groene verlichting, óf instelbare kleuren voor de verlichting, waar groen dan natuurlijk wel tussen moet zitten.

Jully

Nieuw lid
Fabialpg bedankt voor je reactie, maar het type radio uit de Fabia II lijkt me, zoals Cordoba al zegt, door de afgeronde hoeken niet mooi staan in het toch wat hoekerige interieur van de Fabia I.
Maar bedankt voor het aanbod!

Hi Jully,

Ik heb deze JVC ingebouwd. Oorspronkelijk was die van ons met een VDO Dayton uitgerust met navigatie. Ik heb net als Cordoba zegt gezocht naar een radio/cd/BT waarvan je de kleur van de verlichting kan afstemmen op de rest van het interieur zodat het toch netjes is.
De voornaamste reden om niet voor een originele Skoda radio te gaan is omdat de functionaliteiten van een aftermarket zoveel uitgebreider zijn. De carkit is ook echt perfect!
Echter ik snap je keuze als je voor origineel wilt gaan.

Succes!

Gr.

Jully

Nieuw lid
Marcos219 ik vind jouw JVC radio inderdaad wel mooi. Er zit nu een oude zilverkleurige Pioneer in mijn auto, waarvan de werking ook te wensen overlaat.
Echter, qua opties heb ik niet zoveel eisen. Ik heb een Parrot carkit ingebouwd, en voor navigatie ga ik mijn iPhone gebruiken. Dus tja, eigenlijk heb ik het niet nodig! En gebruik ik de radio dus daadwerkelijk alleen als radio en voor een cd af te spelen.

Buster

Lid
Ik ben al een tijd op zoek naar een Skoda-radio voor mijn Octavia-1; ook vanwege de 'looks'.
Ze zijn echter dun gezaaid.

Fabia2013

Nieuw lid
Hoi, in mijn onlangs aangeschafte Skoda Fabia Combi uit 2005 zit nog een orginele skoda radio. Ik ben voornemens die te vervangen door deze van JVC. Iemand die mij wellicht kan helpen met welke benodigdheden ik nog nodig heb om hem te kunnen inbouwen? Heb nog nooit een autoradio ingebouwd maar ben wel vrij handig met electronica/computers.

Als de inbouw gelukt is kan ik daarna mijn originele radio wel voor een leuk prijsje van de hand doen.

Fabia2013

Nieuw lid
Geen bracket of een ISO verloopje of iets dergelijks? Hoe demonteer ik de orginele radio? Ik heb wel een sleuteltje gevonden wat daarvoor zou moeten dienen, maar weet niet precies hoe. Tips? Wellicht is er ergens een tutorial beschikbaar die ik kan volgen?

Ik haalde er destijds een JVC uit, en kon de stekkers zo in de originele steken.
Voor demontage: 2 clipjes naar de binnenzijde duwen. (desnoods met imbus sl. in cd-speler haken en trekken)

Bovenaan Onderaan