Oude diesel in een 2.0 TDi?

Constant

Erelid
Even een lekenvraag, wie weet hoelang diesel in een Jerrycan goed blijft?

Ik heb anderhalf jaar geleden een jerrycan (kunstof, 5 liter) gevuld met diesel. Is de diesel nog bruikbaar voor mijn 2.0 TDi of kan ik het beter wegdoen (via een inzamelpunt voor chemisch afval)?

Ronnie

Forumguru
Geen probleem.....gewoon bijmengen. Benzine veroudert wel, diesel niet. Een diesel loopt zelfs nog op slaolie.....

hemi24

Forumguru
5 liter op de 60 liter tankinhoud van je Scout? Moet een pompverstuiver niet al te veel problemen mee hebben.

Over de andere kant we hebben het over slechts een euro of 5½ aan diesel, daar wil je niet al te veel risico voor lopen, lijkt me!

Constant

Erelid
Wat betreft bijmengen, het is zo'n 5L jerrycan die (naar verluid) verplicht is in de Alpen. Dus in geval van nood (als ik zo dom ben geweest om mijn tank leeg te rijden), zou de brandstof nog helemaal goed moeten zijn?

Of kan ik het toch beter in een bijna volle tank gooien en de jerrycan opnieuw vullen?

Edit: ik zat nog te reageren op de eerste reactie.

:ot: Nadeel van de sla-olie is dat mijn auto naar een frituurpan gaat ruiken.

Constant

Erelid
Over de andere kant we hebben het over slechts een euro of 5½ aan diesel, daar wil je niet al te veel risico voor lopen, lijkt me!
Inderdaad, dan toch maar inleveren bij de chemocar :aangenaam:. In NL is het trouwens 7 Euro aan diesel en het verstand wint het van de welbekende Hollandse gierigheid.

corsaar

Senior Member
@wasmachineman

Deze reactie was niet voor jou bedoelt dus bij deze verwijderd.
Was wel wakker maar ?

Wasmachineman

Forumguru
Ik heb altijd geleerd zo laat mogelijk weg te gooien!
Kijken of je het voor iets anders kunt gebruiken.
Maar ik zou het gewoon mixen in mijn tank waar al een halve tank in zit, deze 5 liter erbij en rijden maar Constant! Beste voor het milieu!

skodaboy

Forumguru
ik zou die 'oude' diesel ff in de tank gieten als de tank nog half is,dan mengt hij zich met de andere 'nieuwe' diesel en kan je hem zo oprijden,
dan moet je hem niet 'weggooien'...:winkie:
en in de jerrykan zou ik gewoon 'verse' diesel doen...

Wasmachineman

Forumguru
Gooi anders maar in mijn tank als jij het niet durft Constant! Of ben ik al te laat??:ahum:
Ik heb wel hier een verse 5 liter staan voor jou, BP Ultimate.

skodaboy

Forumguru
slaolie kun je wel in een dieselmotor gooien, maar dan moet het wel een ouderwetsche dieselmotor zijn.

ik heb hier nog een ouderwetsche diesel staan waar je idd sla-olie in kan doen..dit beestje is 20 jaar oud maar bolt als een klokje...:winkie:

@constant; je mag ook eventueel uw 'oude' diesel in dit beestje komen gooien...:smiley29:

Bijlagen

• vario...jpg
    vario...jpg
    14 KB · Weergaven: 10

Wasmachineman

Forumguru
Mooi Skodaboy, jij denkt tenminste ook aan het milieu! Top.
Constant, hier met die "rommel", wij verdelen het wel!:super:

Bovenaan Onderaan