Oude rot stelt zich voor

Bakkertje

Forumguru
Hallo allemaal,

Ik kwam op bva-auction onderstaande dikke Superb tegen en wilde die in de bazaar plaatsen, maar blijkbaar heb ik me nog nooit voorgesteld hier. Daarom alsnog bij deze, mijn 3614e bericht hier op het forum, hoog tijd om mezelf voor te stellen zou ik zeggen :deuk:
Eerst de Superb dan maar: https://www.bva-auctions.com/auction/lot/23426/7939223

Verder rijd ik inmiddels geen Skoda meer, mijn Skoda periode is begonnen met een O2 station in het rood. Zoals onderstaande:
m1by0n3b96ty.jpg

Een fijne auto met de bfaamde 1.9 TDI met pompverstuiver (eigenlijk liep dat nog altijd mooier dan de hedendaagse 1.6 als je het mij vraagt). Deze auto heb ik eigenlijk zonder problemen van 0 tot 140.000 km gereden. Op de diefstal van mijn columbus en een ongeval na dan..

Gedurende het bezit van deze auto is ons gezin uitgegroeid tot 5 leden en paste de 3 stoeljes niet meer op de achterbank. Daarop heb ik de O2 door kunnen schuiven naar een collega en heb ik zelf een Superb besteld, met volgens mij een record levertijd van (ik dacht) 4 weken. De dealer (in de Meern) had een showroom model in bestelling en heeft deze naar mijn smaak aangepast. Het is een S2 geworden met 1.6 TDI, handgeschakeld in Ambition Business uitvoering, met als extra's een bluetooth carkit (nee dat was toen nog niet standaard), elektrische stoelverstelling met geheugen en een trekhaak in de kleur lava blue.

Een bijzondere kleur die ik toen als 1 van de eerste (en weinigen) besteld heb op een Superb. Zo zeldzaam dat ik er nu geen foto van kan vinden hahaha.

Ook deze Superb was bijzonder probleemloos en heeft altijd zijn diensten bewezen tot 165.000 km toen hij plaats heeft mogen maken voor een nieuwe Passat die ik nu nog steeds rijd. Ik zeg bewust mogen want de Superb heeft me vanaf dag 1 tot de laatste dag nooit verveeld / tegengestaan of wat dan ook. Die auto heeft zichzelf echt overtroffen.

Een zware kluif dus voor de Passat om dat te overtreffen. En om heel eerlijk te zijn, qua comfort deed de Superb echt niet onder voor de Passat.

Nu dus een Passat (highline) wederom met 1.6 TDI handgeschakeld nu met 120 pk's (yeuh!), de volgende wordt toch echt een auto met meer pit. De financiën laten dat inmiddels ook wel toe. Niet dat de Passat nou zo'n goedkope auto is, maar met het gezin van 5 is het toch letterlijk passen en meten om een auto te vinden die in het budget past, voldoende ruim is (en na een Superb valt dat toch altijd tegen :maakmegek:) niet te zwaar en toch 1500 kg mag trekken. Daarbij heb ik zelf nog altijd een voorkeur voor een VAG product, simpelweg omdat daarin de ergonomie gewoon klopt en dan maakt het niet of je een Skoda of een VW rijd. Ik heb 1x een Megane gehad voor een week en ik werd daar echt heel erg ongelukkig in. Knoppen die niet op een logische plaats zitten, waardeloos weggedrag, nee dat is het voor mij gewoon niet. En nee de ergonomie in de megane is niet gaan wennen in die ene week.

Mijn passat is overigens ook in een niet standaard kleur, crimson red:
2015-volkswagen-passat-b8-in-crimson-red-metallic-looks-stunning_6.jpg

De afspraak is dat ik de auto samenstel en mijn vrouw de kleur kiest en die houdt niet van standaard grijs of zwart. Overigens heb ik over de Passat zijn kleur al veel positieve reacties gehad, dat vind ik dan toch wel leuk en bijzonder.

Deze Passat kende overigens wel de nodige problemen, chromen strips die spontaan loslaten, bonkend onderstel en klemmende deuren en bij 60 dkm is de versnellingsbak vervangen door een nieuw exemplaar omdat deze een schavend geluid maakte (dat probleem is overigens nog steeds niet opgelost..).
En dat maakt dat deze auto, in tegenstelling tot de S2 die ik hiervoor had, vertrouwen heeft moeten winnen bij me. Het is een fijne auto met de fijnste stoelen die ik tot nu toe in een auto heb gehad, maar toch staat ie op een gedeelde eerste plaats met de S2, misschien zelfs wel nipt tweede.. hahaha

Nou ja, genoeg zo denk ik om een berichtje te mogen posten inde bazaar voor het geval er iemand op zoek is naar een 4x4 v6 Superb, wat zou ik daar graag een keer in willen sturen, lijkt me een heerlijke auto om mee te rijden..

Skoda-MAN

Forumguru
Welkom, eindelijk kan ik legaal je berichten lezen en eventueel op reageren :maakmegek:
Leuke introductie overigens, ik snap dat je daar een aantal jaren over nagedacht hebt :lezen:

SuperBeeb

Forumguru
...voor het geval er iemand op zoek is naar een 4x4 v6 Superb, wat zou ik daar graag een keer in willen sturen, lijkt me een heerlijke auto om mee te rijden..
? Snap ik niet. Jij wilt in een V6 rijden, dus zoek je iemand die op zoek is naar een V6 ?
Overigens mooie kleur, die Passat!

Bakkertje

Forumguru
@SuperBeeb nee joh, de advertentie van de S2 met V6 was de aanleiding voor het voorstellen dat is alles. Het lijkt me gewoon een fijne auto om eens in te rijden, meer niet. En mocht er hier iemand zijn die op zoek is naar zo'n Superb dan kan hij of zij er wellicht zijn voordeel mee doen..

Bakkertje

Forumguru
Stel je voor dat je een station zou hebben, wordt ie nog groter en logger. oh nee wacht??

:deuk::deuk::deuk:

Het tanken met zo'n apparaat lijkt me minder leuk inderdaad..

B.Stuurder

Forumguru
Wat is dat toch met die Forumguru's die zich nog niet eens behoorlijk hebben voorgesteld?
Nou, welkom dan maar. ;)

Crimson Red is inderdaad een hele mooie kleur, die ik niet snel uit een folder zou kiezen, maar eenmaal in het echt gezien zou ik niet twijfelen. Maar volgens mij is deze kleur niet meer leverbaar. Een collega heeft een Passat in die kleur, met 19" wielen en een beige interieur, heel sjiek.

Na bijna 5 jaar is hier die Megane toch wel gewend hoor, gewoon kwestie van doorzetten (en weinig keuze). :maakmegek:
Zonder dollen, ik vind toch dat ik geen klagen heb, maar wie weet denk ik straks na een week in de Octavia, hoe heb ik dat volgehouden 5 jaar lang.

Bakkertje

Forumguru
@B.Stuurder Die guru's hangen hier ook niet rond om spullen te verkopen, dus die komen er ook pas heeeel laat achter dat ze zichzelf nooit voor hebben gesteld :banghead::deuk:

Crimson Red is een mooie kleur zolang de auto niet al te vies is, als ie eenmaal wat viezer (dof) is dan is er echt niets aan. Maar goed, autowassen (met de hand uiteraard!) schijnt therapeutisch te zijn, dus ik houd me maar aan dat medicijn :D

B.Stuurder

Forumguru
Ja dan wordt hij waarschijnlijk ouwe lullen bordeaux rood. :deuk:
Ik heb die auto van mijn collega ook nooit vies gezien, nu je het zegt, hij is ook wel een beetje een therapie - type :deuk:

Bovenaan Onderaan