Overbrengingen verschillende versnellingen Skoda Fabia 1.2 TSI?

Binnenkort hoop ik de eigenaar te zijn van een Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 63 kW Elegance.
Maar in het instructieboekje heb ik nergens kunnen vinden wat de overbrengingsverhoudingen zijn van de 5 verschillende versnellingen van deze motor: https://mediaportal.skoda-auto.com/...bia/11-2011/Manual/A05_Fabia_OwnersManual.pdf
Ook in Autoweek is dat niet te vinden: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 63kW Elegance specificaties | Auto vergelijken - AutoWeek.nl

Hebben jullie enig idee? Dit soort informatie zou toch algemeen te vinden moeten zijn?

Skoody Boo

Actief lid
"Theorie" staat hier voor het negeren van aspecten. Dat is wat theorieen doen, maar zaak is wel een schifting te maken tussen meer en minder relevante aspecten, en dat is bij piair1982 en Greenliner niet helemaal gelukt.

Als je wilt bepalen of een greenline zuiniger is dan een tsi moet je wel corrigeren voor dat 1 liter diesel meer energie "bevat" dan een liter benzine.

piair1982

Forumguru
Rolweerstand, luchtweerstand, luchtdruk, de zwaartekracht en de verliezen op gehele aandrijflijn en verlies aan energie door warmteverlies tellen allemaal mee.

Die berekening is ook mogelijk.
Maar ben geen lopende rekenmachine. ;)

Die berekening verschilt let omstandigheid.

Skoody Boo

Actief lid
Ik heb er een excelletje voor gemaakt, maar moet helaas aannames doen voor
- het geprojecteerd oppervlak
- transmissieverlies
- rolweerstand

Valt enigszins op te lossen door te callibreren m.b.v. de fabrieksopgaaf, maar het probleem daarbij is dat de eerste aanname is gerelateerd aan de luchtweerstand en dus zwaarder weegt dan de andere twee, en ik heb geen manier gevonden om uit te maken hoe je de callibratie over de verschillende aannames moet verdelen.

Pollewop

Forumguru
Is er trouwens verschil in de overbrengingsverhoudingen tussen de 86 pk en de 105 pk 1.2 TSI uitvoering bij de Fabia ?

Bovenaan Onderaan