Abo
Lid
Laatst iets vreemds meegemaakt:
Tijdens het starten van mijn auto maakte ik een foutje door de contactsleutel al los te laten voordat de motor was gestart. Vanwege de doorstartblokkeerinrichting moet je dan eerst de contactsleutel weer terugdraaien en daarna opnieuw starten.
Echter bleek mijn Fabia geheel stroomloos geworden te zijn. Zelfs de LCD schermpjes bleven donker en ook mijn achterklep ging niet meer open. Na ongeveer 10 min. was de boordspanning terug en kon ik de motor starten. De LCD klok moest ik toen opnieuw op tijd zetten en ook de ramen gingen niet meer na 1 druk op de knop naar beneden, ik moest de knop dus ingedrukt houden. Dit laatste herstelde zich automatisch weer na enkele malen de ramen open en dicht gedaan te hebben. De stroom is er dus echt helemaal van af geweest, het leek wel of de accukabels los waren gehaald, maar dit was echt niet het geval.
Op dit moment heeft mijn Fabia geen problemen meer en alles werkt weer naar behoren, alsof er niets gebeurd was. Was dit nou een overijverige startblokkeerinrichting van Skoda, of was er iets meer aan de hand?
Tijdens het starten van mijn auto maakte ik een foutje door de contactsleutel al los te laten voordat de motor was gestart. Vanwege de doorstartblokkeerinrichting moet je dan eerst de contactsleutel weer terugdraaien en daarna opnieuw starten.
Echter bleek mijn Fabia geheel stroomloos geworden te zijn. Zelfs de LCD schermpjes bleven donker en ook mijn achterklep ging niet meer open. Na ongeveer 10 min. was de boordspanning terug en kon ik de motor starten. De LCD klok moest ik toen opnieuw op tijd zetten en ook de ramen gingen niet meer na 1 druk op de knop naar beneden, ik moest de knop dus ingedrukt houden. Dit laatste herstelde zich automatisch weer na enkele malen de ramen open en dicht gedaan te hebben. De stroom is er dus echt helemaal van af geweest, het leek wel of de accukabels los waren gehaald, maar dit was echt niet het geval.
Op dit moment heeft mijn Fabia geen problemen meer en alles werkt weer naar behoren, alsof er niets gebeurd was. Was dit nou een overijverige startblokkeerinrichting van Skoda, of was er iets meer aan de hand?