"Overloper" aan boord..!

MarcoF

Lid
\"Overloper\" aan boord..!

Hallo allemaal! Vanaf vandaag lid van dit forum maar nog geen Skoda...Ik woon in het zuidoostelijke deel van Brabant en werk in de wegenbouw. Vanwege de vele kilometers die ik elk jaar rijd is de auto die ik persoonlijk rijd (Volvo V40 Sports Edition 2002, LPG) niet meer rendabel (en ook zonde om zo snel op te rijden), dus vanaf mei (hopelijk) een auto van de baas: besteld is een Octavia Combi zwart 1.9 Tdi 4x4 met sportinterieur, climatecontrol en oa trekhaak. Ben erg tevreden met mijn huidige auto maar word nu wel steeds nieuwsgieriger...! Hoop een boel goede tips en interessante dingen hier te vinden..!

Dutch4x4

Senior Member
Re: \"Overloper\" aan boord..!

Hé, weer een 4x4 erbij, leuk!

Toch wel handig als je in de wegenbouw werkt, lijkt me. Ga je (of moet je) ermee de blubber in?

MarcoF

Lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Hé, weer een 4x4 erbij, leuk!

Toch wel handig als je in de wegenbouw werkt, lijkt me. Ga je (of moet je) ermee de blubber in?

[/ QUOTE ]

Ik hoop het
winkie.gif

Merk wel dat de Volvo die ik nu heb in de sport-uitvoering te laag is voor wat ik er mee doe. Ben al eens eerder een stukje voorspoiler verloren... Niet dat ik zo wild ben maar soms is het rijspoor net te diep...!

johann

Lid

Sinds wanneer is op gas rijden minder rendabel dan diesel? De wegenbelasting voor gas G3 is toch altijd minder dan voor diesel? Plus nog eens een lagere literprijs?

??????????????
confused.gif
ahum.gif
smiley29.gif

Hier begrijp ik niets van, LEG UIT.

SkodaMan

Actief lid

Het is voordeliger om op gas te rijden maar het verbruik in liters per kilometer is hoger. Bovendien is de gastank achterin niet echt een aanwinst en als je zo'n mooie platte hebt kan er niet veel gas in in vergelijking met het aantal lieters diesel dat je kunt tanken. De actieradius van diesel auto's is veel hoger.
Een ander nadeel van lpg is beschikbaarheid in het buitenland, het verbod in parkeergarages en bepaalde tunnels en de extra slijtage aan de cilinderkop door de hoge temperaturen. Maar weinig autofabrikanten ondersteunen gasinstallaties.

MarcoF

Lid

Heb tot nu toe geen problemen met de LPG, het tanken vind ik niet zo erg (om de dag) maar das met diesel nu 1x per week natuurlijk
smile.gif
Heb nu ook niet echt iets te klagen, maar kijk wel uit naar de nieuwe O2
smile.gif

japiejo5

Actief lid

Verbod op parkeergarages,...serieus,..dat bord heb ik nu nog nooit gezien!!

Jpoers

Lid

In het buitenland zie je die nog wel eens, op de veerponten naar engeland mogen auto's die op gas rijden ook niet.

Tallguy

Forumguru

parkeergarages in Belgie weigeren (dacht ik me te kunnen herinneren) vaak auto's met LPG.

Okki

Donateur

Straks in Nederlands ook diesels!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: www.boetes.nl</font><hr />
Dieselauto's taboe in binnenstad Dordt
Donderdag 28 April 2005
AMSTERDAM - Een deel van de binnenstad van Dordrecht wordt verboden terrein voor dieselauto's. Burgemeester en wethouders denken, door die drastische maatregel in het vooruitzicht te stellen, de bouw van een parkeergarage in het Dordtse centrum binnen enkele maanden te kunnen hervatten.

[/ QUOTE ]

Dutch4x4

Senior Member

Sinds wanneer zijn diesels vies?

Ze verbruiken minder - dus relatief weinig CO2 - en met roetfilters is het partikelprobleem ook weer opgelost.

Politiek weet écht niet waar ze het over heeft. Typisch geval van de hype achterna lopen. Zijn vast weer van die domme lokale nono's... Informeer jezelf eerst eens degelijk voordat je weer een proefballonnetje oplaat dat zo lekker opstijgt dankzij de hete lucht van de symboolpolitiek.

Zelfs bij de Volkskrant hebben ze er meer verstand van:

http://www.volkskrant.nl/economie/article408656.ece/Geloof_de_autolobby_niet_alle_diesels_zijn_vies

Maar goed, we verpesten dit voorsteldraadje zo. Misschien even splitsen, mods?

Tallguy

Forumguru

Om terug ONTOPIC te komen: een 4x4 zie je idd te weinig. Ik ben er in 1 jaar tijd maar 1 tegengekomen. Helaas bestuurd door een oudere grijze man (dus Dutch als bestuurder van het vehikel valt af vermoed ik
smile.gif
)

MarcoF

Lid

Ben de dagen intussen aan het aftellen...heb vandeweek een proefrit gemaakt en was aangenaam verrast over de wegligging..!

Bovenaan Onderaan