Overname skoda verdaat veldhoven/eindhoven

Frenk21

Forumguru
laatste nieuws van mijn dealer Skoda Verdaat in Eindhoven en Veldhoven. Deze is overgenomen door VW en Audi dealer Van Udenhout. Deze is in grootte de 2e Vag dealer in Nederland.

Cordoba

Forumguru
@Frenk21 Die overname geldt dat alleen voor Skoda of ook voor Seat? (ik neem aan dat het niet voor de Honda-poot geldt)
Van Udenhout, komt me vaag bekend voor, maar welke plaats(en) zitten ze, en hoe is dat gemeten 2e Vagdealer van Nederland, zitten daar de dealers die eigendom van Pon zijn ook bij, of vallen die er buiten?

Frenk21

Forumguru
@Cordoba het geldt ook voor seat. De tankstations en VMG electrische fietsen blijven zelfstandig
Verder heb ik geen idee hoe ze dat tellen. Stond in de krant. Eindhovens Dagblad gisteren

Frank C

Forumguru
Is trend die al tijdje aan de gang is, concentratie van dealers. Winst gevendheid staat al jaren onder druk; zie telegraaf:

"Nederlandse autodealers hebben vorig jaar hun rendement zien teruglopen tot bijna nul. Het gemiddelde rendement kwam in 2014 uit op slechts 0,01 procent, tegen 0,34 procent in 2013.

Bijna de helft van de autodealers (45 procent) draaide verlies. Dit blijkt uit de maandag gepubliceerde Branche Barometer van Bovag Autodealers.
Sinds 2009 (0,00 procent) was het rendement (nettowinst gedeeld door totale omzet) niet zo laag als vorig jaar. Het positieve resultaat in het laatste kwartaal van 2014 zorgde nog voor een marginale plus op jaarbasis.
De Bovag schrijft het magere resultaat ten opzichte van 2013 vooral toe aan het extreem lage aantal verkochte nieuwe auto's. In 2013 werd tegen het einde van het jaar nog een forse spurt ingezet onder invloed van grote fiscale veranderingen per 1 januari 2014.
De omzet uit de verkoop van gebruikte auto's steeg wel (plus 1,5 procent). Enerzijds is er meer vraag naar occasions, maar ook is er meer focus vanuit dealers op gebruikte auto's. In de werkplaatsen werd 3,9 procent minder omzet genoteerd dan in 2013,
De 10 procent van best presterende autodealers zag het rendement redelijk stabiel blijven op 3,79 procent afgelopen jaar, tegen 3,99 procent in 2013."

Hopelijk word er geen vestiging gesloten, mn die in Eindhoven zit bij mij om de hoek zo'n beetje.

Laatst bewerkt:

Frenk21

Forumguru
Volgens de brief die ik heb gehad, samen met een aantal vouchers voor onderhoud etc, heb ik begrepen dat beide filialen blijven bestaan. Alleen de verkoop zal plaatsvinden vanuit Veldhoven. Eindhoven is alleen onderhoud. Of dit nog gaat veranderen zal de tijd leren. Filiaal Veldhoven blijft in ieder geval open voor verkoop en onderhoud. Is bij mij om de hoek.

Frank C

Forumguru
Volgens de brief die ik heb gehad, samen met een aantal vouchers voor onderhoud etc, heb ik begrepen dat beide filialen blijven bestaan. Alleen de verkoop zal plaatsvinden vanuit Veldhoven. Eindhoven is alleen onderhoud. Of dit nog gaat veranderen zal de tijd leren. Filiaal Veldhoven blijft in ieder geval open voor verkoop en onderhoud. Is bij mij om de hoek.

Da's mooi, voor verkoop rij ik wel naar Veldhoven......die één keer per 3 of 4 jaar.

Bovenaan Onderaan