Overname Superb II van leasemaatschappij

pieterg

Nieuw lid
Hallo,

Sinds 2009 ben ik de trotse bezitter van een skoda 1.9TDI ambition business edition (170pk dmv tuning). De auto heeft nu 100.000 km gelopen. Helaas heeft ons bedrijf besloten geen skoda's meer te leasen :(. Nu kan ik m'n auto eind augustus overnemen. Enige probleem dat ik tot nu toe heb gehad is een nieuwe versnellingsbak bij 80.000 km (zat een rammel in...). Nu vraagt het lease bedrijf 16.500 voor de auto, wat ik eigenlijk wel veel vind.... wat vinden jullie?

groetjes
Pieter

CDK

Forumguru
dat is idd aan de hoge kant voor een 1.9 abl met 100k ik denk dat je voor het zelfde geld misschien wel een 2.0 170pk ebl op de kop kan tikken

greetz Corné

Noord26

Forumguru
Die leeftijd en kilometerstand icm de uitrusting is aan de hoge kant. Niet erg hoog, maar zeker niet wat je zou verwachten iets lager als de gangbare marktwaarde als je hem overneemt uit de lease, waardoor de LM kosten bespaard. Zou eerder moeten denken aan de inkoopwaarde waarvoor je hem over zou moeten kunnen nemen.

Voer ik de gegevens in een waardebepaler in met deze waardes:
- S2 Ambition Business line
- juli 2009
- 100.000km gelopen
- metallic lak

Dan zou een inkoopwaarde daarvoor €14.100,- zijn en een verkoopwaarde €16.700,-

pieterg

Nieuw lid
Die leeftijd en kilometerstand icm de uitrusting is aan de hoge kant. Niet erg hoog, maar zeker niet wat je zou verwachten iets lager als de gangbare marktwaarde als je hem overneemt uit de lease, waardoor de LM kosten bespaard. Zou eerder moeten denken aan de inkoopwaarde waarvoor je hem over zou moeten kunnen nemen.

- juli 2009
- 100.000km gelopen
- metallic lak

Bedankt voor deze info inderdaad metallic en een afneembare trekhaak. Wellicht valt er nog iets te handelen met de leasemaatschappij...

Canon-Eye

Forumguru
Ze proberen natuurlijk zo hoog mogelijk in te zetten, in de hoop dat jij wat extra over hebt voor het feit dat het je "eigen" auto is, die je goed kent en vertrouwt. Niet intrappen... Voor zo'n bedrag is er zat te koop.

rudolfi

Forumguru
Een tegen bod doen wat jou aanstaat. Zit je al wel aan t einde van je contract, of moet je daar ook nog een gedeelte van af kopen?

pieterg

Nieuw lid
Een tegen bod doen wat jou aanstaat. Zit je al wel aan t einde van je contract, of moet je daar ook nog een gedeelte van af kopen?
Ik zit inderdaad aan het einde van m'n contract. Zal 2 weken voor het einde van het contract eens een tegenbod doen... denk zelf aan 15.000 oid.

Cordoba

Forumguru
Je kunt het lagere tegenbod natuurlijk kracht bijzetten door mankementjes, lakschades enz. te noemen (evt. met foto) om je lagere bod kracht bij te zetten. (Als dagelijkse gebruiker, zul je beslist zaken kunnen noemen/laten zien, versnellingsbak die toch wel bijzonder vroeg vervangen is, is een item, en eventuele distributiewissel die waarschijnlijk niet heel ver weg is, kortom naderbij komend duur onderhoud)

VEEJAY

Forumguru
Wat Cordobo zegt, voor mijn lease vroegen ze ook teveel, uiteindelijk wilden ze wat kleine schades oplappen en 200 euro korting voor 2 nieuwe achterbanden.

Heb de auto toen netjes ingeleverd en voor een duizendje of twee meer mijn huidige auto gekocht (1 jaar jonger en met DSG, LEER en 60.000 minder op de teller!)

pieterg

Nieuw lid

- juli 2009
- 100.000km gelopen
- metallic lak

Via welke site bekijk je eigenlijk die van de anwb?

Absurd laag bod terug doen. Vriend van me kreeg een aanbod voor 14000 euro en heeft de auto zo voor 9000 gekocht. Als de winstmarge onder de streep nog redelijk is zal de LM wel verkopen.

Bovenaan Onderaan