Overstap naar Octavia, wie overtuigt me?

Beste mensen,

Ik rij al een jaar of 5 met mijn audi a4 avant 81kw tdi uit 2000. Ik heb het voornemen over te stappen naar een octavia tdi avant uit 2006. Als ik zo rondkijk zijn er voldoende te koop voor schappelijke prijzen.

- Graag wil ik weten of er leden dezelfde overstap hebben gemaakt en of het ze is bevallen??
- Wat adviseren jullie een 1.9 of 2.0 tdi?? en waarom?
- Is de tdi met dsg aan te raden???
- Hoe is de binnen ruimte?? ik ben namelijk 2 meter lang
- wat zijn zwakke punten aan de auto en aandachtspunten waar rekening mee te houden bij aanschaf van een gebruikte octavia met 1,5 a 2 ton op de klok?

hoor graag reacties

groet ,
een overstapper:laugh:

WesleyJD

Banned
Voor de vraag wat de ruimte betreft zou ik eerst eens een ritje maken. Daar valt of staat de rest mee.

Verder een uitstekende keuze lijkt me.

Wilko

Senior Member
Ik ben 2,01m lang en ik heb ruimte genoeg in de O2 (en net genoeg in de O1).
Let wel: lengte van de rug en beenlengte variëert tussen mensen met dezelfde totale lengte, dus jij kunt goed langere benen hebben dan ik...

Ik heb bijna een jaar geleden een O2 uit 2006 gekocht, met maar net 100K km op de teller. Dat was weliswaar een benzineuitvoering (2.0 FSI 4x4), maar de hoeveelheid ellende die ik er al mee heb gehad (getande riem stuk met veel schade aan de motor, problemen met de synchronisatie van de versnellingsbak, nu vage problemen die op een vervanging van de brandstofpomp lijken te wijzen, de regelmodule van die pomp is al vervangen en is zijn heel wat uren aan de auto gemeten en onderzocht) maakt het niet waarschijnlijk dat ik nog een O2 zal kopen waar niet minimaal een jaar garantie op zit.