Overstap naar van 16 naar 18 inch

Patrickme

Senior Member
Goedemiddag,

Ik rij momenteel 16 inch velgen met zomerbanden. De banden zijn volgend jaar aan vervanging toe.
Ik wil dat moment gelijk gebruiken om over te stappen naar 18 inch velgen.
Ik heb al veel zitten Googlen en zoeken op het forum maar kom nog niet echt duidelijk tegen welke maten velgen ik kan nemen vandaar de volgende vraag.

Welke waarden hebben 18 inch velgen nodig voor een O2 FL 1.4TSI?
Ik wil de velgen netjes laten aansluiten op de lijn van de auto en mogelijk nog 3/4 mm verlagen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

hemi24

Forumguru
Als je voor origineel gaat kun je volgende velgen van een RS proberen te bemachtigen:

• "Neptune" - 7,5Jx18H2, ET51 - 225/40 R18 - (1Z0071498);
  • "ZENITH" - 7,5Jx18H2, ET51 - 225/40 R18 - (CCH600009);

Thokozanoah

Forumguru
Onder mijn RS zit een 8.0x18j ET 46 met een 225/40R18 band...... Sluit netjes aan. Standaard zat er een Zenith 7.0x17j ET 54 met 225/45R17 band op. image.jpg

CDK

Forumguru
als je van wielkastvulling houdt minimaal voor 8J gaan, 8.5J moet ook passen maar dan krijg je getrokken bandjes bij 225/40/18 en daar zijn sommige mensen nogal allergisch voor, vooral als ze niet kunnen parkeren en alleen maar recht vooruit kunnen rijden :tongue: persoonlijk vind ik dat juist erg mooi. ET45/46 moet geen probleem zijn.
is een verlaging wellicht ook nog een optie voor je? er loopt momenteel een groupbuy namelijk...

Patrickme

Senior Member
Dank je @hemi24 , @ertromp en @Kempes

@Thokozanoah ik denk dat ik idd ook voor 8.0x18j ET 46 velgen met een 225/40R18 banden ga.

@Corné de Kluijver verlaging zal wellicht een optie voor mij zijn maar dat zal ik pas doen nadat ik 18 inch velgen eronder heb. Die vind ik momenteel prioriteit nummero uno.

Nu opzoek naar velgen want dat vind ik ook erg lastig om te bepalen wat mooi staat onder mijn kleur en model O2.

Skodatek1

Forumguru
Als je een keer wat anders wilt kun je ook 215/40/18 nemen zoals ik dat heb op mijn O2.
Is wat meer getrokken en staat gewoon dik...maar je moet het wel mooi vinden natuurlijk ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@Patrickme, hoe lager de ET hoe verder het wiel naar buiten komt. Bij ET44 komt het wiel dus 2mm verder naar buiten als bij een ET46 ;)

Patrickme

Senior Member
Waarom ik dit vraag is omdat ik op zoek ben naar VW Kansas velgen en die hebben zijn 8j x 18, et 44.

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Ik had je andere topic gezien idd @Patrickme, gaat prima passen hoor, geen probleem. Voordeel van een iets lagere ET is dat de wielkast optisch beter gevuld word, al zal dat met 2 mm niet direct opvallen.

Bovenaan Onderaan