Bas.internet
Nieuw lid
Beste lezers,
Op dit moment ben ik in de overweging voor de aanschaf van de nieuwe Rapid.
En zou graag nog een en ander van jullie willen horen.
Mijn situatie: Ik ben 20jaar en rijdt nu 15.000km/jaar. Ik rijdt vooral veel lange stuken in het weekend door provinciale wegen duitsland/limburg. Mijn huidige auto is een Mazda (90pk, 1.050kg) en hiermee rijdt ik 1:19 (euro 98 bezine) met een tankinhoud van 57ltr, een flinke actieradius. Vanwege een lage leeftijd wordt ik volop gepakt met verzekering en daarom moet nieuwe auto dus niet veel zwaarder zijn en niet veel inleveren op actieradius. Ik heb laatst met 'n hyundai I10 mogen rijden en kan met minder vermogen genoegen nemen.
Door TSI problematiek in het nieuws ben ik huiverig voor VAG's auto's geworden.
In mijn overweging voor nieuwe auto neem ik ook de Hyundai I20 en Renault Clio mee.
Voor de Rapid zit ik nog met een bulk van vragen:
1. Is een skoda TSI motor per definitie duurder in onderhoud dan MPI?
2. Kan met TSI E10 getankt worden?
3. Kan met MPI E10 getankt worden?
4. Is een Rapid MPI op 1.050kg op kenteken verkrijgbaar?
4.1(maw: 10k inleveren voor minder verzekering/belasting)
5. Wat is het verbruik in vergelijkbare Roomster 1.2tsi/ non tsi?
6. Hoe groot wordt tankinhoud van nieuwe Rapid? (berekenen actieradius)
7. Zal de kogeldruk van rapid voldoende zijn voor 2 fietsen op bagagedrager op trekhaak?
8. Ik rijd 80% van benzine op, op de snelweg=110km/h. Is dit slecht voor een MPI?
9. Hoe zit het met olieverbruik in de MPI's van skoda?
10. Is het 'sterk' aanbevolen TSI motoren warm te laten draaien voor te gaan rijden?
11. Als een Skoda-garagehouder uit regio Limburg-Brabant dit leest, en Skoda roomster 1.2 Tsi en non-Tsi heeft staan om me het verschil te laten testrijden, wil deze dan svp contact met mij opnemen.
Ik hoop snel met 'Skoda-ervarings-deskundige' in contact te komen via dit forum en antwoord op vragen te krijgen. En natuurlijk einde deze maand een proefrit te mogen maken
Ps: Het gaat dus om een aanschaf in particulier bezit en bezit op lange termijn.
Ik ben alleen geïnteresseerd in de handbak actie modellen. Dus heb geen DSG-Airco-busnessline advies nodig zoals de mensen denken op auto(leases)week forum.
Op dit moment ben ik in de overweging voor de aanschaf van de nieuwe Rapid.
En zou graag nog een en ander van jullie willen horen.
Mijn situatie: Ik ben 20jaar en rijdt nu 15.000km/jaar. Ik rijdt vooral veel lange stuken in het weekend door provinciale wegen duitsland/limburg. Mijn huidige auto is een Mazda (90pk, 1.050kg) en hiermee rijdt ik 1:19 (euro 98 bezine) met een tankinhoud van 57ltr, een flinke actieradius. Vanwege een lage leeftijd wordt ik volop gepakt met verzekering en daarom moet nieuwe auto dus niet veel zwaarder zijn en niet veel inleveren op actieradius. Ik heb laatst met 'n hyundai I10 mogen rijden en kan met minder vermogen genoegen nemen.
Door TSI problematiek in het nieuws ben ik huiverig voor VAG's auto's geworden.
In mijn overweging voor nieuwe auto neem ik ook de Hyundai I20 en Renault Clio mee.
Voor de Rapid zit ik nog met een bulk van vragen:
1. Is een skoda TSI motor per definitie duurder in onderhoud dan MPI?
2. Kan met TSI E10 getankt worden?
3. Kan met MPI E10 getankt worden?
4. Is een Rapid MPI op 1.050kg op kenteken verkrijgbaar?
4.1(maw: 10k inleveren voor minder verzekering/belasting)
5. Wat is het verbruik in vergelijkbare Roomster 1.2tsi/ non tsi?
6. Hoe groot wordt tankinhoud van nieuwe Rapid? (berekenen actieradius)
7. Zal de kogeldruk van rapid voldoende zijn voor 2 fietsen op bagagedrager op trekhaak?
8. Ik rijd 80% van benzine op, op de snelweg=110km/h. Is dit slecht voor een MPI?
9. Hoe zit het met olieverbruik in de MPI's van skoda?
10. Is het 'sterk' aanbevolen TSI motoren warm te laten draaien voor te gaan rijden?
11. Als een Skoda-garagehouder uit regio Limburg-Brabant dit leest, en Skoda roomster 1.2 Tsi en non-Tsi heeft staan om me het verschil te laten testrijden, wil deze dan svp contact met mij opnemen.
Ik hoop snel met 'Skoda-ervarings-deskundige' in contact te komen via dit forum en antwoord op vragen te krijgen. En natuurlijk einde deze maand een proefrit te mogen maken
Ps: Het gaat dus om een aanschaf in particulier bezit en bezit op lange termijn.
Ik ben alleen geïnteresseerd in de handbak actie modellen. Dus heb geen DSG-Airco-busnessline advies nodig zoals de mensen denken op auto(leases)week forum.