Oxiderende Antares velgen

MacManiac78

Forumguru
Grrrrr.... nou dat weer!
Haal ik net m'n zomerset uit de berging, zie ik dat ze onder de lak corroderen! Velgen zijn nog geen 1,5 jaar oud.

MacManiac78

Forumguru
Tsja...... dan laten ze ze zeker weer nat-lakken? Dan heb ik het volgend jaar weer!
Of.... zal ik nieuwe velgen krijgen?

MacManiac78

Forumguru
Neuu.. dit is de eerste keer. Ik vind het eigenlijk al erg genoeg. Mja... misschien werken ze meteen de stoeprandschade weg.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat deze LM velgen gewoon (nat) gespoten zijn en niet eens netjes gepoedercoat zijn.

Noord26

Forumguru
Je hebt garantie op doorroesten van binnenuit. Of dat voor je velgen ook geldt, geen idee. Heb je het al na gevraagd?

Stoeprandschade gratis weg laten werken kun je natuurlijk vergeten. Niemand anders kan er iets aan doen als jij tegen een stoeprand gaat knuffelen..

Chatslet

Forumguru
Voor een paar honderd euro laat je ze alle 4 poedercoaten bij een velgenexpert. Is je schade weg en kun je ook nog eens zelf de kleur kiezen.

Noord26

Forumguru
Waarom zou je een paar honderd uitgeven als het wellicht onder garantie valt? En voor een paar honderd koop je tegenwoordig een net setje splinternieuwe velgen in 15".

Chatslet

Forumguru
Voor 200 a 300 euro heb je niet zo snel een knappe set velgen. En als het al onder garantie valt dan kun je alsnog bijbetalen voor de stoeprandschade. Dan wordt het gewoon weer gespoten en volgend jaar ben je weer aan de beurt. Dan liever poedercoaten. Is een stuk duurzamer.

EdK

Forumguru
Zou ff stiekom met de meeting de boel ff omruilen met een mooie set, is goedkoopst ! :worshippy:

Maar als het geen garantiegevalletje kan worden om welke reden dan ook, dan de boel ff laten zandstralen bij een bedrijf
En dan even zelf naar een poedercoat bedrijf op zoek gaan en kijken of ze ook particulier helpen.
Kom wel eens bij een poedercoatbedrijf in Purmerend ( Gijssen ) en daar zie je regelmatig ook velgen liggen.

En is net als bij spuiten, kan in elke RAL kleur en is tien keer beter dan een spuitbusje met verf,
Wel offertes vragen voor zandstralen en poedercoaten

djmshell

Senior Member
Nog geen last van oxidatie van mijn antares velgen. De mijne heb ik zelf behandeld met platidip.
(zie foto album):)

maar na 1.5 jaar al oxidatie is idd niet normaal lijkt mij ook garantie gevalletje

andrehj

Forumguru
Afgezien van het feit dat aluminium roest onder de laklaag na 1.5 jaar natuurlijk veel te vroeg is en een garantiegeval (maar was de lak niet ter plaatse beschadigd door een stoeprand?), is een paar honderd euro investeren om oude velgen op te lappen inderdaad wel veel geld. Je kunt namelijk al een kwalitatief goede set velgen kopen voor onder de 300 euro. Deze bijvoorbeeld.

Wild Chocolate

Senior Member
Ik zou ook als eerste proberen het als garantie geregeld te krijgen.

Bij motoronderdelen verbaas ik me erover hoeveel je voor <100 euro kan laten poedercoaten. Ik kan me dus slecht voorstellen dat je voor een set velgen veel meer dan dat betaalt. Maar ik heb er geen ervaring mee (maar wil eventueel we even zoeken op het motor-forum welke poedercoaters daar als betaalbaar te boek staan).

van_der_P

Senior Member
Is de beschadiging van de lak niet het gevolg van die stoeprandschade ?
OP mijn GL liggen ook Antares velgen. Nog geen beschadigingen en ook geen last van corrosie. Na de zomer gaan ze er vanaf worden schoon gemaakt, laat ze goed drogen, hierna worden ze in de was gezet, en netjes op de zolder op geslagen. Dat doe ik al jaren met LMV en nooit last van corrosie.

MacManiac78

Forumguru
Ik zit eraan te denken ze zonder garantieclaim te laten coaten. Dit kan al vanaf 120,- voor de set. (exclusief banden demonteren / monteren en balanceren). Dan daarna dit meteen maar even laten doen met m'n winterset. (Staal) Want ook die vinden de pekel niet fijn.

Beschadigde lak is niet van de stoeprandschade. Dit zit niet alleen op een andere plek, maar eveneens op de andere velgen.

Bovenaan Onderaan