P0405 storing

duimp

Lid
gisteren begon het motormanagementlampje te branden en nu heb ik de auto vanavond laten uitlezen.
Resultaat is storing P0405. Wat ik nu begrijp is dit de egr-klep die vervangen moet worden.
Nu lees ik dat sinds kort dat deze egr-klep ook software matig kan worden weggeschreven.
Geldt dit nu ook voor deze storing? En waar kan dit dan het beste doen, graag hoor ik jullie ervaring.

Laatste 2 jaar nooit problemen en binnen een week last met de electrische ramen en deze storing :(

ABruintje

Senior Member

duimp

Lid
Ah Dank je!
Waar heb jij dit weg laten schrijven dan?
Ik heb nu 2 bedrijven gemaild en en daar zit 100 euro verschil in.

In marum kost het 200 euro en in Lochem 300. Vind nogal een verschil.

ABruintje

Senior Member
Ik heb het bij DTC Tuning in Enkhuizen laten doen.
EGR wegschrijven + tuning voor € 350,- (was een aanbieding, Tuning alleen kost nu € 350,-)

En hij heeft de EGR afgedopt, in principe hoeft dit niet maar mijn EGR was niet goed meer en ging niet voor 100% dicht.

bobracing

Forumguru
Je kunt het ook zelf doen... EGR emulator kopen ben je voor 100 euro klaar.
Of vervangen de EGR of wegschrijven. Dus tegenwoordig 3 opties :) Ik heb de eerste 2 al eens gedaan en bij beide een goed resultaat. Die emulator in een polo 1.2 TDI gezet, was ongeveer 45 min werk omdat je er lastig bij kunt maar was goed te doen. Auto reed erna naar mijn beleving rustiger en fijner en zuiniger als ik bv 80 of 130 reed.

EGR zelf vervangen is ook super leuk :) Maar wegschrijven is voor een leek het makkelijkst, let wel op dat je dan niet je software door een dealer laat updaten of aanpassen want dan is de aanpassing weg, dat is dus weer het voordeel van de emulator.

duimp

Lid
Zo'n emulator is wel heel leuk maar denk voor mij niet haalbaar, ben niet heel handig dus dan wordt het een lastig verhaal. Nu een offerte er liggen van vvt tuning. Zit nog te twijfelen om gelijk een chiptuning uit te voeren.
Denk dat ik daar geen spijt van ga krijgen ;)

duimp

Lid
ik las gisteren trouwens dat er meer mensen zijn die klachten krijgen met de auto na de update van VW.
Consumentenbond heeft zelfs een stukje op hun website staan en ook een link naar de vw-site.
Hier staat vermeld dat er een "extra regeling"is voor mensen die problemen hebben met de auto na de update.
Schijnt dat je een soort garantie hebt op o.a. bovenstaande klachten.

Zal zo de dealer eens bellen waar ik de update heb uitgevoerd.
Mij benieuwen.

Bovenaan Onderaan