Paar kleine updates voor mijn '15 O3 :)

Reinierlambers

Actief lid
Het is alweer even geleden dat ik hier actief ben geweest... druk druk ,je kent het wel.. Maar met ons jaarlijks uitje naar Oostenrijk , voor de kenners ; Worthersee Gti treffen, wil ik toch nog snel even een paar updates delen met jullie !

Inmiddels is mijn trouwe station op visite geweest bij VVT in Marum, voor een doos extra pk's en een zak koppel, absolute aanrader ! zowel het chippen als VVT .. we zijn 5 centimeter gezakt middels een Eibach verlagingsset, setje wielen pas gemaakt voor het oostenrijkse feestje en een en ander kleine prul verzorgd,zodat we een beetje voor de dag kunnen komen in het Faakersee geweld :)

Gelukkig is mijn storende stotterende waterpomp ook vervangen afgelopen week... nu doet hij gelukkig wat hij moet doen :)
De laneassist/ACC grille , camera en bekabeling zijn inmiddels aanwezig, enkel nog de stuurkolom aanpassing en calibratie ..maar dat moet wachten tot na oostenrijk.. en moet m'n maatje bij de audi nog lief aankijken voor de fijn afstelling (want skoda kan zelf niet calibreren en besteed dat uit aan audi :D WhatsApp Image 2017-04-14 at 18.36.10.jpeg WhatsApp Image 2017-04-15 at 18.21.42.jpeg WhatsApp Image 2017-04-15 at 18.22.11.jpeg WhatsApp Image 2017-04-15 at 19.14.39.jpeg WhatsApp Image 2017-04-27 at 11.02.32.jpeg WhatsApp Image 2017-04-27 at 11.21.42.jpeg WhatsApp Image 2017-04-28 at 13.06.54.jpeg WhatsApp Image 2017-04-28 at 15.38.40.jpeg WhatsApp Image 2017-04-30 at 13.43.48.jpeg WhatsApp Image 2017-05-05 at 18.17.04.jpeg WhatsApp Image 2017-05-06 at 10.27.41.jpeg WhatsApp Image 2017-05-06 at 13.33.05.jpeg
 

Cordoba

Forumguru
Passen die ster-velgen qua steek en naafdiameter, of zitten er spacers tussen als converter?
 

Reinierlambers

Actief lid
Gelukkig hoeft niet iedereen het mooi te vinden ;) Ach,voor een paar honderd euro conversie kan het er best mee door.. Als je een beetje bekend bent met de scene, is alles anders dan standaard al snel goed :) Daarbij, blijf ik er niet op rijden, oogt zo raar als je bij nietwetende klanten voor de deur stopt.. wellicht komen er nog wel andere naafkapjes in.

Wat de maten van de wielen betreft... de naaf diameter is origineel 66.6 (want OZ wielen en niet door mercedes gemaakt, wel geleverd onder de 500 etc etc ..)

Origineel zijn ze et 38 (skoda et51) , dus hebben we de naaf van de voorwielen afgedraaid tot 45 omdat ze net te ver naar buiten kwamen naar mijn zin. De achterwielen zijn nog steeds 38 , omdat fabrieksaf de achteras sporing smaller valt dan de vooras.. nu zijn voor en achter optisch nagenoeg gelijk, wat het zicht van achteraf ook wat prettiger maakt.

Met andere woorden, de wielen zijn mechanisch pas gemaakt voor de auto, zonder spacers of adapters. De steek is immers gewoon 5x112.

De naven zijn uiteraard wel uitgevuld, met aluminium centreerringen , voor van 61.6 naar 57.1 , achter van 66.6 naar 57.1. Voorzijde 35mm tapse bouten (origineel skoda bolconisch, geen goed idee) en achter 40mm tapse bouten.

Origineel rubber betrof naar mercedes gebruiken een behoorlijke 235 50 18... die heb ik maar geswapped voor een nog altijd comfortabel en beter betaalbare 225/40R18 ... Beetje lakken en polijsten.. nou dat was het wel...

Al met al , is de keuze in wielen gigantisch.. als de basis factoren maar een beetje kloppen.. en je met een draaibank overweg kan haha. .
Al met al , goedkoop setje wielen, maar je moet er wel even wat aan doen :)
 
Bovenaan Onderaan