Paar vragen over Fabia

langlekker

Nieuw lid
Ik ben hier nieuw.
Heb de Fabia nog maar net.
Maar toch een paar vragen.

Ik heb mistlampen met 3 pitten erin, maar mistlampen aan dan brand er maar 1, waar zijn die andere voor.

Ik wil mijn gemiddelde verbruik zien, maar bij wegrijden begint de teller altijd op 9 of 10 en na een half uur pas zo rond de 4.5l
Is dit te wijzigen of heeft iedereen dat

Soms als ik stil sta dan zie ik in display in het duits een melding "start stop niet aan" of "kopplung start stop fout"

Heb ik nou start stop of heb ik er storing in
 

hemi24

Forumguru
Ik denk dat de 3e pit een reflectie is en dat erin werkelijkheid maar 2 lampen in de units van de mistlamp zitten!
Eentje is de daadwerkelijke mistlamp, de andere zal de lamp zijn voor de dagrijverlichting.

1727615596803.png

V.w.b. het gemiddelde verbruik zou je moeten kunnen switchen tussen ”vanaf start” en “langere tijd/vanaf tanken”.
Waarschijnlijk heb je hiervoor een knop aan de onderkant van de hendel voor de ruitenwissers.
 

langlekker

Nieuw lid
En bochten verlichting kon ik ook niet aan de praat krijgen.
In het boekje staat hoe je het aan moet zetten, maar is mij niet gelukt.
Dus zal er bij mij dan wel niet op zitten
 

Tees

Donateur
Ik zie er net als @Pindasaus 2 (eentje brandt, eentje niet). De vermeende derde is volgens mij een vervormde reflectie in de reflector.
 

EdK

Forumguru
Tsja spiegelwerking noemt men dat toch ??
En gellof je het nog niet dan demonteer je de lamphouder en dan kijk je aan achterzijde hoeveel lampen je eruit kunt halen....
Anders blijven we hier de discussie houden van ik zie er 2 en ik zie er 3 en ik zie er 2 en 1 branden............

Dus demonteren die lamphouder en achterzijde kijken en tellen.... en zijn het er 3 dan FOTO !!!
 

langlekker

Nieuw lid
Links brand mijn mistlamp en ik zie 2 pitten ernaast. De middelste is kleiner en minder rond.

Maar spiegel reflectie zou kunnen, dan heb ik het verkeerd gezien.


1000027664.png
 

hemi24

Forumguru
Veel kijkplezier:


Aanbieding voor de krat Hertog Jan staat nog…!
Maar als jij er 3 hebt, wil Skoda Tsjechië, jouw auto voor het museum!!!
 

langlekker

Nieuw lid
En als je even terug leest in post #2, kun je ook lezen hoe je volgens de handleiding de lamp uit de bumper krijgt… :lezen:
Dankje ik zal kijken.


Dan lijken het waarschijnlijk 2 pitten door de reflectie.

Die ene extra pit is dan voor drl? Dagrijverlichting? Want bochten verlichting is via de mistlampen toch? Of meedraaiende koplampen maar die heb ik niet.

Ik heb ook geen stekker achter het klepje bij de linker knie onder het stuur
 

hemi24

Forumguru
Een P21W lamp (bolletje aan de buitenkant) voor de dagrijverlichting (DRL) inderdaad.
Daarnaast een H8 lamp (langwerpige lamp aan de binnenkant) voor de mistlamp, welke tevens wordt gebruikt voor de statische bochtenverlichting.

met de ”stekker“ bedoel je het extra knopje voor de dagrijverlichting?

1727726360777.png
 
Bovenaan Onderaan