Paar vragen tijdens het wachten...

mister9

Actief lid
Goedemorgen,

Mijn Octavaia staat in bestelling, dus het wachten is begonnen.

Onderweg is:
Octavia Combi 1.6 tdi DSG - Style Business
Quartz grey metallic
Tech Pakket
Panoramadak
Verwarmbare voorruit
Afneembare trekhaak

In de stylebusiness zit o.a.: "Full-Led koplampen". Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat is dus niet die LED strip onderin de lampen. En hoe verhoudt LED koplampen zich met Xenon (dat vond ik al een behoorlijke bak licht meer dan halogeen).

Beetje vreemde vraag. Ik weet niet of dat een naam heeft hoor. Maar in enkele Volkswagens en Audi's zie je wel eens dat als je het contact aanzet, de naalde van de toerenteller en de stelheidsmeter een soort "test-rondje" maken. Dus dat ze van link helemaal naar rechts draaien en weer terug. Zit dat ook op de Octa Style Business? Ik dacht dat ik het laatst op een video zag. Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Ik zie dat achterin ook een rooster zit voor luchtuitstroom. Welke temperatuur komt daar uit? Dus stel ik stel mijn kant in op 20 graden, en mijn vrouw haar kant op 22. Wordt dat achter ook gescheiden tussen links en rechts, of komt daar gewoon 1 temperatuur uit.

De ledstrips in de deuren, zijn die op te slaan per sleutel. Dus als ik ze op rood instel en mijn vrouw op groen, blijft dat bewaard afhankelijk van welke sleutel je gebruikt? Of moet ik t terugzetten op rood als mijn vrouw ermee weg geweest is.

Bedankt vast!!!
 

dirkie996

Forumguru
Gefeliciteerd met uw bestelling.
De LED-koplampen zijn evenwaardig aan xenon. Needlesweep zit er ook op ( toch op de RS) en de LED-strips in de deuren zijn inderdaad te programmeren per sleutel.
Die uitstroom achteraan zal dan 'n gemiddelde zijn zeker?:deuk: ( Voor zover je verschil zou voelen).
 
Laatst bewerkt:

vinom

Actief lid
Wat ik wel weet over de full LED is dat het knipperlicht geïntegreerd zit in de DRL verlichting. In de Ambition heb je een apart lampje voor de knipper, ziet er minder strak uit.

Het tweede wat je bedoelt heet een needle sweep, dit is door middel van VCDS aan te passen. Google hier maar eens op, er lopen hier een aantal rond die dit kunnen.

Antwoorden op je andere vraag heb ik helaas geen idee.
 

Joh@n

Forumguru
Goedemorgen,
In de stylebusiness zit o.a.: "Full-Led koplampen". Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat is dus niet die LED strip onderin de lampen. En hoe verhoudt LED koplampen zich met Xenon (dat vond ik al een behoorlijke bak licht meer dan halogeen).
Ik vind ze vooral qua lichtbundel breder dan xenon lampen. Verder vind ik het verschil niet heel groot, maar daarbij moet ik aangeven dat ik nog weinig in het donker heb gereden met deze lange dagen.
Beetje vreemde vraag. Ik weet niet of dat een naam heeft hoor. Maar in enkele Volkswagens en Audi's zie je wel eens dat als je het contact aanzet, de naalde van de toerenteller en de stelheidsmeter een soort "test-rondje" maken. Dus dat ze van link helemaal naar rechts draaien en weer terug. Zit dat ook op de Octa Style Business? Ik dacht dat ik het laatst op een video zag. Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Needlesweep zit niet op een Style Business (of ik heb het gemist). Volgens mij kun je dat wel aan laten zetten met VCDS.
Ik zie dat achterin ook een rooster zit voor luchtuitstroom. Welke temperatuur komt daar uit? Dus stel ik stel mijn kant in op 20 graden, en mijn vrouw haar kant op 22. Wordt dat achter ook gescheiden tussen links en rechts, of komt daar gewoon 1 temperatuur uit.


De ledstrips in de deuren, zijn die op te slaan per sleutel. Dus als ik ze op rood instel en mijn vrouw op groen, blijft dat bewaard afhankelijk van welke sleutel je gebruikt? Of moet ik t terugzetten op rood als mijn vrouw ermee weg geweest is.
Beide durf ik geen antwoord op te geven eigenlijk. Zal het binnenkort eens testen :)
 

mister9

Actief lid
Als die Needlesweep via VCDS aangezet kan worden, dan de dealer dat dan doen voordat ik 'm meeneem?
 

Japanese Power

Donateur
Dealer doet niet veel met VCDS, ze kunnen enkele zaken aanpassen, maar hebben met hun apparatuur niet zoveel mogelijkheden, of ze willen/mogen het niet doen. Heb het destijds ook gevraagd en werd vriendelijk doorverwezen naar mensen die het wel kunnen, zie ons heerlijke forum ;)
 
D

Deleted member 24009

Voor vcds aanpassingen kan je bij een aantal mensen hier op het forum terecht, oa antera en ertromp. Voor antera kan je kijken op Lowering.nl
 
D

Deleted member 24009

Dat zijn hun forumnamen, zet een @ voor hun forumnaam om ze te taggen. Er is ook een apart topic trouwens over vcds aanpassingen, ik dacht ook met een lijst van namen
 

Rallye

Forumguru
Ik neem aan dat LED's steeds beter worden, maar op de SEAT Leon (al een paar jaar geleden voorzien van LED, maar op andere uitvoeringen ook van xenon) bleek uit een test van Auto Motor und Sport dat de xenon beter licht gaven. Zie ook https://www.carblogger.nl/led-koplampen-seat-leon-overtuigen-niet/

Het xenonlicht van de PFL Octavia werd ook beter gevonden als de LED-verlichting van de Leon, zie

Voor wat er allemaal onthouden wordt per sleutel kun je misschien beter bij de handleiding terecht: https://ws.skoda-auto.com/OwnersMan...17/Manual/Octavia/A7_Octavia_OwnersManual.pdf

Net als bij de Octavia II PFL naar FL is er bij de overgang van III PFL naar FL meer sleutelgebonden. Volgens mij o.a. de Driving mode instellingen, maar misschien de interieurLED's ook.

We horen graag je bevindingen.
 
Laatst bewerkt:

dirkie996

Forumguru
De LED- deurstrips kunnen inderdaad qua kleur en lichtsterkte ingesteld worden per sleutel. Evenals de sterkte van de voetenruimteverlichting, airco radio,.....
De LED-verlichting schijnt bij stadsverkeer breder, om voetgangers e.d. Beter te kunnen zien. Op autosnelweg za deze zich aanpassen ( verder schijnen)
 

mister9

Actief lid
Dank voor de antwoorden.

Nog iets dat ik me afvroeg. Degene met de 1.6 tdi DSG. Is het inderdaad zo (las dat regelmatig) dat de normale D stand te snel schakeld, maar de sport stand iets te lang doorhaald? Ik weet niet of ik 'm mag laten aanpassen bij de DSG dokter enzo, maar zijn de standaard 2 standen inderdaad te kort en te lang?

En over het panorama dak. Tijdens de proefrit zag ik dat het sluiten van het hemeltje (dus dat je niet meer naar buiten kunt kijken, automatisch gaan met 2 pijltjes. Kun je dat sluiten ook halverwege stop zetten? Dus dat je de helf afsluit met het hemeltje, en de andere helft niet?

Thanks!
 

Bertuz

Lid
Wat betreft de sluiting van de hemel voor het panorama dak, deze kun je op elk gewenst moment stopzetten.
 

Joh@n

Forumguru
Dank voor de antwoorden.

Nog iets dat ik me afvroeg. Degene met de 1.6 tdi DSG. Is het inderdaad zo (las dat regelmatig) dat de normale D stand te snel schakeld, maar de sport stand iets te lang doorhaald? Ik weet niet of ik 'm mag laten aanpassen bij de DSG dokter enzo, maar zijn de standaard 2 standen inderdaad te kort en te lang?
Ik heb getwijfeld over DSG tuning maar heb besloten om toch eerst eens te kijken of de standaard"instelling" mij bevalt. Tot op heden gaat dat best goed en heb ik maar weinig klachten over de bak. Ik vind enkel dat hij net ff te vroeg naar 7 gaat wanneer je bijvoorbeeld 65/70 km/h rijdt. Verder is het vroege schakelen zelf helemaal geen probleem. Hooguit de combinatie start/stop + DSG is onnodig onrustig en daarnaast merk je wel dat hij bij langzaam rollen in de file onnodig de koppeling laat slippen.
 

mister9

Actief lid
Ik heb getwijfeld over DSG tuning maar heb besloten om toch eerst eens te kijken of de standaard"instelling" mij bevalt. Tot op heden gaat dat best goed en heb ik maar weinig klachten over de bak. Ik vind enkel dat hij net ff te vroeg naar 7 gaat wanneer je bijvoorbeeld 65/70 km/h rijdt. Verder is het vroege schakelen zelf helemaal geen probleem. Hooguit de combinatie start/stop + DSG is onnodig onrustig en daarnaast merk je wel dat hij bij langzaam rollen in de file onnodig de koppeling laat slippen.

Je gebruikt nooit de sport stand. Want die wacht toch langer met schakelen?
 

Joh@n

Forumguru
@mister9 nee, ik gebruik de sportstand niet omdat ik het weinig vind toevoegen persoonlijk. Ook omdat het toerental wat hij dan gebruikt met schakelen inderdaad te laat is en meer past bij een benzinemotor.
 

mister9

Actief lid
Ik heb de Style Business dus besteld. Klopt het dat er in de SB andere stoelen zitten dan in de Ambition? Ik kan daar niet over vinden in de brochures, maar lees het wel hier op het forum steeds.
Ik wist alleen dat je sportstoelen kon bestellen, maar niet dat daarnaast ook nog variatie in was.

Oh, en in de folder staan van die "handigheidjes", zoals een prullenbak in je deur, die muntjes/telefoonhouder die je in je bekerhouder kunt zetten, en een tablethouder. Zijn deze dingen standaard meegeleverd, of moeten die los bij besteld worden als je ze wilt hebben?
 

Joh@n

Forumguru
Volgens mij is enkel de bekleding anders tussen deze twee modellen. De tablet houder, paraplu, telefoon m'n houder en prullenbak zijn trouwens standaard ja.
 

jongetje

Forumguru
De ambitie stoelen zijn zeker anders (rondere leuning) dan de stoelen in de style. Ik ben daarom ook gaan proefritten en heb de dynamic stoelen genomen.
 
Bovenaan Onderaan