pakketprijzen onderhoud

AGTon

Forumguru
Op skoda.nl staan de prijzen vermeld voor onderhoud. Nu zie ik echter op mijn bon dat ik meer betaal voor een beurt dan op skoda.nl staat. Iemand enig idee hoe dit komt, of zijn dit richtprijzen en zijn de dealers daar niet aan gehouden ?

wanderer

Senior Member
had dit ook, gelijk mijn dealer per mail op dit verschil gewezen en per kerende werd het teveel teruggestort......

AGTon

Forumguru
Vergeet ik toch helemaal te reageren.

Het ging om een 60k beurt. Die schijnen net wat duurder te zijn dan een 30k beurt. Wist ik veel. Heb iig keurig uitleg gehad over het prijsverschil. Bleek overigens dat ze met iets anders onder de "skoda prijs" zaten, maar daar zouden ze geen factuur voor sturen :)

mach3

Nieuw lid
De distributieriem van mijn Skoda Fabia 1.4 16V Stationwagen van 2004 moet eens vervangen worden (auto heeft zo'n 100.000 km gelopen)
Ik zag op de website van Skoda dat de onderhoudsprijzen voor de distributieriem:
Distributieriem 1.4 16V € 465,00 (incl. btw)

Nu belde ik een skodadealer bij mij in de buurt om te vragen hoeveel ik ongeveer kwijt ben voor het vervangen van de distributieriem. En ja hoor daar ging een hele waslijst. Even opzoeken, distributieriem xxx, waterpomp ..xxx....spanrollen...xxx.... riemspanners...totaal zo'n 580 euro excl. btw (= 690 euro incl.)

Is dit normaal? Wat betalen jullie of hebben jullie ervoor betaald?

Cordoba

Forumguru
Voor een dealer, volgens mij een normale prijs. Ik heb het een half jaar terug bij Vagtechniek in Nuenen laten doen, en betaalde van € 585 totaal voor de wissel incl. rollen en waterpomp. Prijsverschil met goede garages in mijn regio was groot genoeg om naar het zuiden te rijden, bovendien gecombineerd met wat andere zaken die aan de auto moesten gebeuren. Totale prijsverschil was meer dan 150 euro, en het geleverde werk was eerder beter dan slechter in vergelijking met de dealers in mijn regio.

Bovenaan Onderaan