Paneel RNS-clone voor O2

peterkps

Nieuw lid
Vorige week mijn nieuwe O2 bij de dealer opgehaald. Besteld zonder radio omdat er uit de vorige VW-caddy een RNS-clone kwam.
Nu blijkt het standaard front in de O2 niet helemaal compatible :(

De dealer zegt dat ie alleen een chrome front kan leveren voor 110 euro. Lijkt me stug! De showroom staat vol met 'fontjes van plastic'.
Wie kan me vertellen of beter nog helpen aan het jusite frontpaneel?

IMG_0656.jpg

Zoals het nu is is het geen porum..

groeten Peter

Bijlagen

• IMG_0656.jpg
    IMG_0656.jpg
    80,1 KB · Weergaven: 214

piair1982

Forumguru
Het originele rns front zou passen moeten.
Wat er om de amundsen of columbus zit. Dat vervangt het gehele paneel ook om de clima.

arjants

Nieuw lid
Je zoekt part# 1Z0858069L2AU - Zilveren versie
OCTAVIA NAVIGATION TRIM 2004-2008
Helaas nog geen nederlandse site voor kunnen vinden.
1302000755.jpg

De zwarte is er ook: Octavia II 04-08 - dashboard plate for COLUMBUS units + CLIMATRONIC in BLACK : superskoda.com

Eventueel is het front ook te vervangen door een columbus versie, dan is 'ie helemaal OEM :)
RNS 510 Front Blende Rahmen fur RNS510 RNS-510 SKODA COLUMBUS FRAME | eBay
$(KGrHqF,!qEE9d9LigOPBPe238iuy!~~60_12.JPG

peterkps

Nieuw lid
@ arjants: bedankt voor je reactie. Probleem van het door jou aangedragen frontje is dat de knoppen van de airco niet overeen komen. Heb bij superskoda al wel een passende gevonden maar die is ook 'chrome'.

Cyrus

Actief lid
Grappig... zo'n frontje als wat jij bedoelt, heb ik laatst bij de dealer gehaald voor het schrikbarende bedrag van EUR 12,02 inclusief de BTW. Was weliswaar voor een PFL-Octavia (andere knoppen Climatronic) maar dat maakt voor de prijs niet uit. Volgens de dealer kosten alle soorten, kleuren en maten van dit dashpaneel rond de EUR 10 - 15, inclusief BTW. Afhankelijk van de uitvoering kan een euro of wat schelen, maar dat is het dan ook.

peterkps

Nieuw lid
@cyrus

Ik ben ook al 3x bij de dealer geweest nadat ze vertelde 'nu wel de goede' te hebben.. De combinatie die ik zoek is echt iets unieks..

Cyrus

Actief lid
Je hebt een afdekframe maat Columbus nodig voor een Octavia FL, uitvoering met handmatige airco. Dat paneeltje is helemaal niet uniek. Ik denk dat je dealer het simpelweg niet begrijpt.

Cyrus

Actief lid
Dat is dus de hele kit. Het gaat alleen om het afdekraam bij pos. 20 (vierkante opening en 3 ronde gaten) en dat zou om en na bij de EUR 10-15 moeten kosten. Ik heb voor dit paneeltje alleen de onderdeelnummers van de PFL beschikbaar.

peterkps

Nieuw lid
Het frontje bij pos20 is ook niet de correcte. Mijn 3 regelaars zitten op dezelfde hoogte en de koppen zijn maar de heft do dik (wel even breed). Ook dit frontje had de dealer in de aanbieding..

Cyrus

Actief lid
Logisch: deze "blow up drawing" is bedoeld als voorbeeld dus dit plaatje geeft inderdaad niet exact het juiste weer voor jouw auto. In geval van een andere auto klopt het plaatje weer wel exact. Achter dit plaatje van ETKA kun je in het systeem het correcte onderdeelnummer opzoeken voor het betreffende paneel, aan de hand van bouwjaar, kleur van het paneel en soort (brede opening à la Stream en Swing of smallere opening à la Nexus, Columbus - beide dan nog in de uitvoering met handmatige airco of climatronic).

Michelv.

Forumguru
Voor een Prefacelift zijn ze idd rond de 12 euro maar de facelift frontjes zitten echt rond de 100 euro!

Michelv.

Forumguru
Muurman, als je ook nog een facelift climatronicbedieningspaneel zoekt heb ik een mooie combinatie te koop, pianolak frontje en een aircobedienpaneel voor een facelift.

Kensel

Forumguru
Ik ben voor mijn PFL ook flink aan het zoeken geweest naar een ander front. Ik zat met precies het omgekeerde, ik had de front met 'dikkere' rand (die je zoekt) en moest er een met 'dunnere' rand hebben (die jij nu hebt zeg maar) voor montage van de Kenwood.
Hierop bij de dealer (de Waal in Tiel) geweest, welke het hele magazijn heeft nagezocht en uiteindelijk kwam het 'hoofd-magazijn' welke ongeveer wel wist welke ik zocht. Gelijk besteld door de dealer bij PON, 2 dagen later was de front binnen.

Eventueel andere dealer proberen?

Helaas heb ik de oude front niet meer..

Bovenaan Onderaan