Panoramadak automatische sluiten bij regen en afgesloten auto

petertje1970

Actief lid
Goedenavond heren,

PFFFFFF wat was het spannend tegen Down Under.

Even een vraagje ik heb ooit eens gelezen dat je je panoramadak zo kan instellen (en de auto is afgesloten) dat als het gaat regen en je dak staat open deze automatische sluit. Je ruitenwisser moet dan wel op automatische staan.

Ik heb het uitgeprobeerd met water over de sensor te gieten maar helaas er gebeurde niets.
Ik kan deze instelling ook nergens vinden.

Klopt wat ik hierboven zeg,moet dit soms via de computer geactiveerd worden of is dit niet mogelijk

TedVlemmings

Forumguru
Nee niet mogelijk. Heb zelf het regensluiten aan laten zetten en toen getest of het dak ook meesloot en dat was helaas niet het geval. Tenzij de feature via VAGCOM o.i.d. alsnog toegevoegd wordt in de toekomst, dan heb je kans, maar momenteel helaas niet.

Noord26

Forumguru
De goedkoopste uitvoering van een O3 in NL staat op 15" wieldoppen en heeft geen eens airco. ;)

Joske

Forumguru
Maar de TS heeft een greentech business elegance..

dan is een licht/regensensor zobiezo standaard é ;)

Noord26

Forumguru
Ik vertrouw nergens meer op; de dingen die wel en niet op een auto horen te zitten en er niet op blijken te zitten bij de O3.. Plus wijzingen tussendoor in pakketten. Daar kan alleen de TS antwoord op geven of die sensor daadwerkelijk ook bij de binnenspiegel zit.

Begin bij het begin is mijn idee: geen sensor is het zeker niet mogelijk. Wel sensor dan verder kijken?

tist

Actief lid
Even een vraagje ik heb ooit eens gelezen dat je je panoramadak zo kan instellen (en de auto is afgesloten) dat als het gaat regen en je dak staat open deze automatische sluit. Je ruitenwisser moet dan wel op automatische staan.
Dat heeft men ook tegen mij gezegd, en dacht dat het wel ergens in de handleiding stond.
Maar ik heb het wel over een Superb, misschien is er daar verschil in.
Ik moet wel zeggen dat de handleiding, de mijne dan toch, veel zaken vermeld die er niet zijn, maar ook nergens is er iets te vinden dat het als optie zou zijn, dus je hebt er soms wel het raden naar.
Zo ook de handleiding van de Columbus radio, daar staan ook dingen in die niet blijken te kloppen, ik vraag me af hoeveel soorten er van een type dan wel zijn.

Dus het zou wel eens kunnen dat het lezen valt maar toch niet zo is. Raar vind ik maar je leert er mee leven ;)

Barrokok

Actief lid
Ik heb door Antera een aantal zaken via VAGCOM laten wijzigen. O.a. dat bij regen mijn ramen dicht gaan als de auto geparkeerd staat. Ik dacht dat dit ook zo werkte bij het open panoramadak.

Antera, heb jij dit toevallig al een keer getest?

Pollewop

Forumguru
http://www.skoda.nl/modellen/octavia/uitvoeringen

Uitvoering Active; 15"doppen en airco kost €1190,- extra. ;)

Nou, je krijgt wel een handmatig bediende "airco" in deze uitvoeringen, een Climatic dus, en als die "grote-velgen-manie" je niks zegt heb je voor weinig geld, 19.290 euro, wel een heel ruim en fijn "rij-ijzer".
Weliswaar zonder veel luxe, maar je komt comfortable van A naar B... :)

Antera

Donateur
Ik heb dit vaker getest ook op Golf 7 enz. Maar er zijn modellen bij waarbij het dakraam niet mee dicht gaat. Dit staat los van de coderingen en lijkt ergens anders denk ik nog aangepast te moeten worden maar waar is mij helaas niet duidelijk. Heb al berichten uit andere landen gehad van mensen die mijn filmpje van de golf 7 en octavia hadden gezien waarbij beide dicht gingen maar bij hun het niet werkte.

Hiervan moet ik helaas het antwoord nog schuldig blijven en hoop dit weer eens uit te kunnen zoeken met VCP misschien dat daar meer duidelijkheid in komt

• Leuk
Waarderingen: TL@
Bovenaan Onderaan