Panoramadak en comfortsluiting

Picassosax

Nieuw lid
Beste forumleden,

Sinds gisteren in t bezit van een O3 EBL met panoramadak. Nu had ik verwacht dat als je ergens parkeert en je met je sleutelbediening de ramen dichtdoet (afsluitknop ingedrukt houden) dat dan ook het dak dichtgaat. Andersom als je aan komt lopen en de ramen open laat gaan (openen ingedrukt houden) dan reageert het dak ook niet. Is dat iets wat in te stellen is of via VAGCom?

Hoop dat jullie een oplossing weten....

Antera

Donateur
Dat zou standaard wel moeten werken hoor. Je moet vaak wel je knop langer vast houden omdat het sluiten van het dak pas word geactiveerd nadat de ramen dicht zijn bij sommige. Dit vanwege het hoge stroom verbruik in een keer. Het dak gaat niet helemaal open maar kantelt alleen. Dit is wel in te stellen dat hij open schuift.

lugolux78

Forumguru
Gewoon standaard functie hoor. Echter met korte vertraging ten opzichte van ramen. 2-3 seconden. Althans op MY2014

MORGANA

Senior Member
Jip, ook bij mij even de knop ingedrukt houden en dan gaat ook het dak dicht.
Maar als dat niet bij jou het geval is, zou even terug gaan naar de garage om er naar te laten kijken.
Proficiat trouwens @Picassosax met je nieuwe aanwinst.:thumbsup:

Picassosax

Nieuw lid
@Antera je hebt gelijk. Ben er vandaag achtergekomen waar het door kwam. Probleem was dat ook mijn bestuurdersraam niet wilde reageren op de comfortsluiting. Ik heb de dealer even gebeld die zei dat ik mijn bestuurdersraam even moest ijken op het bovenste en onderste nulpunt door de knop"in het portier in de bovenste stand 4 sec vast te houden op "dicht"en daarna in de onderste stand op "open". Nadat ik dat heb gedaan werkt zowel de comfortsluiting alsook het dak. Ik vind het alleen jammer dat het dak alleen in de kantelstand gaat ipv open schuift. Kun jij dat programmeren @Antera ? Ik moet toch nog iets met VIM dus wellicht een combi om even langs te rijden...

Antera

Donateur
Nee die codering heb ik nog nergens kunnen ontdekken helaas. De vraag al meer gehad maar helaas nog niet

MORGANA

Senior Member
Na een jaar deze Skoda te rijden, vandaag weer wat geleerd ! :arghh:
De stand van het pano dak kan door op de ronde bedienknop te drukken, ook alleen schuin gezet worden.
Zo gaat het dak niet naar achteren toe open maar alleen schuin open.
Niet aan de buitenste ring draaien, maar erop drukken dus. panoramadak bediening.jpg
Wel iets waar ik al een hele tijd naar op zoek was. Ideaal !!
Deze auto blijft je verrassen....:maakmegek:

MORGANA

Senior Member
Jaja ik weet het hoor @rouwehand RTFM... Hoezo WEER ?? En weet je wel hoe dik die M is ???
Ach we zijn allemaal mensen en hoop op dit forum tips en trucs tegen te komen. Niet van die wijsneuzen die wijzen naar een manual. Ik hoop dat andere hier wel wat aan hebben.
Daarnaast is de knop in mijn O3 zonder zwarte blok maar zitten er knopjes binnenin om het binnen scherm te bedienen.

micky

Forumguru
dealer zou je bij aflevering er toch ook op mogen wijzen...
Ze kunnen je echt niet op alles wijzen, dan duurt de aflevering 2 dagen, overigens worden veel lease auto's gewoon op het werk afgeleverd, dus zonder persoonlijke overdracht...

micky

Forumguru
Na een jaar deze Skoda te rijden, vandaag weer wat geleerd ! :arghh:
De stand van het pano dak kan door op de ronde bedienknop te drukken, ook alleen schuin gezet worden.
Zo gaat het dak niet naar achteren toe open maar alleen schuin open.
Niet aan de buitenste ring draaien, maar erop drukken dus. Bekijk bijlage 37047
Wel iets waar ik al een hele tijd naar op zoek was. Ideaal !!
Deze auto blijft je verrassen....:maakmegek:

Zo kun je ook tussen de geprogrammeerde standen stoppen, dus tijdens dat het dak opent of sluit (knop open of sluit stand) tijdens het lopen van het dak drukken of trekken aan het knopje en hij stopt daarna middels opnieuw drukken of trekken telkens te verstellen tot je hem goed vind staan

Bovenaan Onderaan