Panoramadak lekkage

Maik Elshof

Senior Member
Helaas voor een 2 weken geleden erachter gekomen dat er water via de A-stijl bij mijn Superb 3.6 naar binnen liep. (Bij de bestuurder onder de mat was het ook al aardig 'sponzig' aan het worden)
Meteen de garage gebeld en mocht de auto daar achter laten ivm het slecht voorspelde weer.
Ze zijn meteen aan de gang gegaan, en nu bleek dat bij de vorige eigenaar er al eens 'gekit' was bij het dakraam waardoor de afwateringssystemen niet volledig werkten. Nu alles laten vervangen, inclusief nieuwe afdichting van het complete dakraam en een nieuw raammechanisme (deze sloot soms slecht).

Zou ik nog meer kunnen/moeten doen om er zeker van te zijn dat alle problemen ondervangen zijn?
Ze gaan voordat de dakhemel weer gemonteerd wordt de auto in een washok zetten, om te zien of er niet nog ergens water naar binnen loopt.
Morgen krijg ik de auto dan gelukkig eindelijk weer terug, hopen dat 'ie weer waterdicht is.

Horkje

Forumguru
Die washoktest zou denk ik wel voldoende uitsluitsel moeten geven. Zeker als ze dat grondig uitvoeren.

Hopen dat het hiermee voorbij is....

Cordoba

Forumguru
Wat je kunt doen om herhaling te voorkomen: zorgen dat de waterafvoer schoon is zover je er bij kunt (met geopend dak): zand en rommel wil zich nog wel eens ophopen voor de afvoer, of zich ophopen in de afvoerslangetjes, waardoor problemen ontstaan. Door het in elk geval schoon te houden, is de kans op problemen kleiner.

Ik heb hetzelfde paar weken geleden gehad, heb hem naar jordens schuifdaken in Nijmegen gebracht en die zag dat de afvoerslang links klem waren gaan zitten, of daar ook al eerder iets aan gedaan was is moeilijk te zeggen. Uit voorzorg aangezien de dakhemel eruit was heeft ie alles afgekit en gecontroleerd en ik was €455,- kwijt en tot op heden blijft het gelukkig droog. Succes

Maik Elshof

Senior Member
Bedankt voor de reacties! We wachten af na vanmiddag dan, hopen dat het probleem wegblijft (kost totaal dan ook zo'n €1500,- dus dan kan ie wel weer).

SuperBeeb

Forumguru
Is de afvoermodificatie achter al gedaan? (Bij Superb pre-FL)? Als de boel toch openligt. Voorkomt een zwembad bij je reservewiel. Superb FL heeft dit volgens mij al.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Maik Elshof

Senior Member
Die modificatie is nu ook reeds gedaan. Meteen maar een beurt en APK gegeven, kan 'ie er weer een jaartje tegenaan.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan