Panoramadak weigert te sluiten

Giant

Forumguru
Het panoramadak van mijn Superb combi weigert nu en dan te sluiten. Als het dak in de kierstand geopend is (kantel stand) komt het voor dat ik hem wil sluiten met de knop aan het plafond maar zodra die sluit opent hij net zo snel weer. Dat kan je oeverloos herhalen, maar hij blijft dan open staan. Deze week had ik het vlak voordat ik de auto wasstraat in reed:shocked:. Ik heb toen de motor uit gezet en opnieuw gestart en toen ging het sluiten wel. Net of je daarmee een restart of zo geeft aan het systeem. Heeft iemand daar ook ervaring mee en zo ja, wat is daar tegen te doen?

Ronnie

Forumguru
Waarschijnlijk loopt het dak iets zwaar en "detecteerd" het dak een voorwerp. Ik zou het dak handmatig sluiten en de knop dan nog enkele seconden vasthouden, idem na openen. Nu "weet" het dak de max. posities.....
Het is maar een suggestie, maar zo werkt het bij de ramen ook.

BertPeters

Nieuw lid
Voor dit probleem (en nog enkele andere electronische probleempjes) gaat mijn nieuwe SII in september ook binnen.
Wel is me opgevallen dat dit alleen voorkomt als het ERG warm weer is ?

Was dat bij jou misschien ook het geval ?

Giant

Forumguru
Ik geloof niet dat ik er een logica of systeem in kan ontdekken. Ik heb net 3 weken Italië achter de rug met overdag vrijwel uitsluitend temperaturen van > 30 graden C, maar het is in die tijd niet één keer voorgekomen. Ik zorg er voor dat de rails en goten schoon zijn (al was het maar om verstoppingen en daardoor enge water lekkages te voorkomen) dus daar kan het ook niet aan liggen. Het lijkt dus willekeurig heel af en toe op te treden.

CDO

Forumguru
Heb ik ook gehad. Tevens maakt hij geluid bij het sluiten (een soort schurend geluid) en liep het dak niet meer mooi gelijkmatig naar binnen maar was het een beetje stotterend.

Ik heb inmiddels, volledig onder garantie, een nieuw frame / geleidingsmechanisme gekregen. Was de auto wel 3 dagen kwijt.

Bovenaan Onderaan