Parablubak in "new" Skoda Octavia Combi???

Neptukker

Forumguru
Afgelopen vrijdag onze O2 Combi Elegance BL incl. ESP opgehaald.
Prima afgeleverd en top auto. De verkoper wou de paraplubak showen (tussen achterbank en afdekzijl bagageruimte) en daar bleek geen bak te zijn, enkel een klep. :confused:
De verkoper keek bij de ander "new" O2's die er stonden en daar ontbrak het allemaal. Weet iemand of deze bak er nou wel of niet hoort volgens Skoda. Als het daar wel hoort wil ik deze uiteraard nog nageleverd krijgen.

Rolle

Senior Member
Bij mijn pré facelift O2 Allure (en in België) was deze paraplubak een (in mijn ogen) overbodige optie, vandaar dat ik deze ook niet genomen heb.
Het zal waarschijnlijk afhangen van de uitvoering of deze bak standaard is of niet.

MK74

Lid
Bij mijn O2 combi (elegance) van 2005 zit de bak er wel. Volgens mij was dit ook standaard op die versie (ik heb 'm er in ieder geval niet bij besteld) Ik verwacht eigenlijk dat de bak ook op m'n nieuw bestelde O2 Elegance BL zit. Ik zal eens in de folders neuzen of daar iets over instaat....

MK74

Lid
Even gekeken. :koffie: Er wordt wel gesproken over dingetjes zoals bagagenet passagier, maar een paraplubak, of opbergbak wordt nergens genoemd. Niet in de folder, en ook niet op de site (voor zover ik kon vinden). Dus hebben ze die eruit gelaten? Geen idee? :ahum:

LenK

Forumguru
Voorheen (pre-facelift) werd de paraplubak als feature genoemd, dus als ze daar nu over zwijgen dan zou het best kunnen zijn dat ie er niet meer in zit.

Falcon

Donateur
Dat zou beste klote zijn trouwens, want als ik iets vaak gebruik is het die bak wel. En nee niet sarcastisch bedoeld :)..

Dirk Kuyt

Nieuw lid
Inderdaad de paraplubak is eigenlijk altijd wel in gebruik,in m'n Fabia 2006 zat ie standaard.Hopelijk in de m'n nieuwe O2 combi TSI ook anders voortaan slingerende paraplu's.(als ik het eerder geweten had dan had ik meer opgelet)

ertromp

Forumguru
Volgens de ETKA hoort in de O2 facelift elegance een dergelijke paraplubak.
Deze paraplubak wordt volgens de ETKA bergvak genoemd.
In onyx is het nummer 1Z9 867 145 D 47 H

De paraplu opberg bak is niet standaard op de nieuwe O2, ook niet op de elegance business edition, ik weet dit omdat ik deze bak zelf extra bijbesteld heb samen met nog wat andere dingetjes.

atsok

Lid
ik heb zelf de combi elegance attr bsns en er zat geen paraplubak in. zelf de verkoper zij tegen mij dat ze hem zijn vergeten mee te leveren.
Nu krijg ik hem toch als service. bedankt Vepreda!

Wasmachineman

Forumguru
Merkwaardig dat hij bij de een er wel inzit en bij de ander niet ?
Bij mij zat hij er gewoon in alleen zonder plu.
Ligt trouwens van alles in en het is een ideale bak door kinderen te gebruiken die op de achterbank zitten (moeten ze het wel blindelings kunnen pakken).

Ik heb (ook) de O2 combi EAB, voorzien van paraplubak. Alleen zijn mijn plu's te groot voor de bak...

ik heb zelf de combi elegance attr bsns en er zat geen paraplubak in. zelf de verkoper zij tegen mij dat ze hem zijn vergeten mee te leveren.
Nu krijg ik hem toch als service. bedankt Vepreda!

skodaboy

Forumguru
Bij mijn O2 combi (elegance) van 2005 zit de bak er wel. Volgens mij was dit ook standaard op die versie (ik heb 'm er in ieder geval niet bij besteld) Ik verwacht eigenlijk dat de bak ook op m'n nieuw bestelde O2 Elegance BL zit. Ik zal eens in de folders neuzen of daar iets over instaat....

op mijn combi elegance 4X4 (2008) zit ook geen paraplubak,dacht te weten je dit wel optioneel kon bijstellen...
ik heb wel destijds optioneel het scheidingsnet genomen op deze uitvoering,kan natuurlijk ook zijn dat dit de reden is dat er (standaard)geen paraplubak aanwezig is...:smiley29:

Falcon

Donateur
Volgens mij moet hier even scheiding tussen de facelift modellen komen en de oudere modellen.

Heeft iemand met het facelift model zo'n paraplubak?

skodaboy

Forumguru
Afgelopen vrijdag onze O2 Combi Elegance BL incl. ESP opgehaald.
Prima afgeleverd en top auto. De verkoper wou de paraplubak showen (tussen achterbank en afdekzijl bagageruimte) en daar bleek geen bak te zijn, enkel een klep. :confused:

wel ik heb het "oude" model van de 02 nog en idd tussen de achterbank en het afdekzeil van de bagageruimte zit onder die 'klep' een paraplubak of wel een scheidingsnet...daar ik een scheidingsnet heb,als het scheidingsnet is opgerold zit mooi verstopt onder die bewuste 'klep'. :winkie:

Wasmachineman

Forumguru
Het is bij mij inderdaad een kinder-rotzooibak geworden omdat veel paraplu's er niet inpassen.
Maar ja, vakjes in je auto heb je nooit genoeg.
Dit is trouwens de 1e auto die ik heb die zo'n bak heeft.
Bij V W nog nooit zo'n bak opgemerkt.

Bovenaan Onderaan