haassie
Forumguru
Medio April na een lange zoektocht met verschillende eisen en wensen een superb combi elegance gekocht uit 2011 (modeljaar 2012) met een DSG7 bak, bruin metallic met beige leer, schitterend, met 6 maanden garantie. 122k op de teller. De auto rijdt heerlijk.
Had me niet echt verdiept in de toch wel serieuze problemen met de TSI motoren (olie) en DGS7 (slijtage). Was nieuw voor mij, kijk niet zo vaak naar tros radar. Heb nog een nissan primera w12 met CVT voor de deur staan die probleemloos 190K heeft weggereden zonder olieverbruik en zonder automaat problemen de afgelopen 15 jaar. Was even wennen dit te lezen. Hou m nog maar even denk! Heb ik met deze combi het winnende lot?
Ben deze problemen pas recent gaan lezen na een constatering dat mijn DSG7 bij 1800 en 2500 RPM een brommend resonerend geluid maakt (4 en 5). Lijkt op twee korte slipmomenten. Het zal toch niet! Niet gehoord tijdens proefrit waarin ik rustig heb gereden. Het is hoorbaar bij wat feller optrekken, nog net geen vol gas. Nou is internet niet je beste raadgever omdat je alleen maar ellende leest maar toch. Het haalt toch wel de glans van je mooie aanschaf af.
Heb al verschillende topics gezien waarin beschreven staat dat je de slijtage van je koppeling kunt bekijken aan de hand van de aanpassingshoogtes middels VCDS. Omdat ik in Maassluis woon en de auto bij De Waal uit Zaltbommel komt en je niet voor iedere wissenwas even langs kan wilde ik de bak laten lezen bij de lokale volkswagen dealer. Kunnen we niet (lees willen we niet) was het antwoord. Vlaardingen idem. Toen maar De Waal (ook volkswagen)gemaild met de vraag of er nog een recente uitlezing beschikbaar was, en die was er van 11-04-2017 waarin de bak geen foutmeldingen had (wel flashbaar?), deze heb ik gekregen. Ik heb begrepen dat wanneer de koppeling bijna versleten is hier een melding van moet verschijnen middels een error code, of niet in het officiele volkswagen systeem? Dus kan ik concluderen dat de koppelingen niet versleten zijn of heb ik niet de volledige info gekregen?
Ik ga van de zomer met de caravan op pad en wil niet met mn gezin voor onaangename verrassingen komen te staan op een berghelling of zo door een kapotte bak. Heb ook de onderhoudshistorie opgevraagd en hierin staat dat de meervoudige koppeling bij 60k is vervangen...nu 122k....hmmm!!
Is er misschien iemand in de regio Maassluis (ZH) die me hierbij zou kunnen helpen. Iemand die VCDS heeft en weet welke waarden je uit moet lezen om de slijtage te bekijken (adaption values). Dan kan ik hiermee naar de dealer om het probleem aan te tonen en dan maar hopen dat het verholpen wordt.
Hoop weer wat happier te worden van mn aankoop omdat je na het lezen van al deze ellende echt paranoia wordt!!
Had me niet echt verdiept in de toch wel serieuze problemen met de TSI motoren (olie) en DGS7 (slijtage). Was nieuw voor mij, kijk niet zo vaak naar tros radar. Heb nog een nissan primera w12 met CVT voor de deur staan die probleemloos 190K heeft weggereden zonder olieverbruik en zonder automaat problemen de afgelopen 15 jaar. Was even wennen dit te lezen. Hou m nog maar even denk! Heb ik met deze combi het winnende lot?
Ben deze problemen pas recent gaan lezen na een constatering dat mijn DSG7 bij 1800 en 2500 RPM een brommend resonerend geluid maakt (4 en 5). Lijkt op twee korte slipmomenten. Het zal toch niet! Niet gehoord tijdens proefrit waarin ik rustig heb gereden. Het is hoorbaar bij wat feller optrekken, nog net geen vol gas. Nou is internet niet je beste raadgever omdat je alleen maar ellende leest maar toch. Het haalt toch wel de glans van je mooie aanschaf af.
Heb al verschillende topics gezien waarin beschreven staat dat je de slijtage van je koppeling kunt bekijken aan de hand van de aanpassingshoogtes middels VCDS. Omdat ik in Maassluis woon en de auto bij De Waal uit Zaltbommel komt en je niet voor iedere wissenwas even langs kan wilde ik de bak laten lezen bij de lokale volkswagen dealer. Kunnen we niet (lees willen we niet) was het antwoord. Vlaardingen idem. Toen maar De Waal (ook volkswagen)gemaild met de vraag of er nog een recente uitlezing beschikbaar was, en die was er van 11-04-2017 waarin de bak geen foutmeldingen had (wel flashbaar?), deze heb ik gekregen. Ik heb begrepen dat wanneer de koppeling bijna versleten is hier een melding van moet verschijnen middels een error code, of niet in het officiele volkswagen systeem? Dus kan ik concluderen dat de koppelingen niet versleten zijn of heb ik niet de volledige info gekregen?
Ik ga van de zomer met de caravan op pad en wil niet met mn gezin voor onaangename verrassingen komen te staan op een berghelling of zo door een kapotte bak. Heb ook de onderhoudshistorie opgevraagd en hierin staat dat de meervoudige koppeling bij 60k is vervangen...nu 122k....hmmm!!
Is er misschien iemand in de regio Maassluis (ZH) die me hierbij zou kunnen helpen. Iemand die VCDS heeft en weet welke waarden je uit moet lezen om de slijtage te bekijken (adaption values). Dan kan ik hiermee naar de dealer om het probleem aan te tonen en dan maar hopen dat het verholpen wordt.
Hoop weer wat happier te worden van mn aankoop omdat je na het lezen van al deze ellende echt paranoia wordt!!