paraplu-klem

jaspernl

Actief lid
Het is maar een klein handigheidje, maar ik dacht ik meld het toch maar even:
Ik heb deze avond een houdertje in elkaar geknutseld voor een paraplu.

Altijd handig om een paraplu bij je te hebben, dat hoeft geen betoog. Maar dat ding ligt altijd in de weg.

Ik heb nu een paar klemmen aan de onderkant van de hoedenplank gemaakt, en daar kan je een paraplu in klemmen.

Het zijn gereedschaphaken, die ik een beetje verbogen heb om het wat meer passend te maken.

Zo ziet het er uit, als je de kofferbak opent:

pp1.jpg

Een close-up van een van de haken:
pp2.jpg

En dit is alles dat je aan de bovenkant ziet. Ik wil het misschien nog zwart maken. Komt wel...

pp3.jpg

Wellicht dat iemand het een aardig idee vindt om het ook zo in te delen?
Succes!

Het is maar een klein handigheidje, maar ik dacht ik meld het toch maar even:
Ik heb deze avond een houdertje in elkaar geknutseld voor een paraplu.

Altijd handig om een paraplu bij je te hebben, dat hoeft geen betoog. Maar dat ding ligt altijd in de weg.

Wellicht dat iemand het een aardig idee vindt om het ook zo in te delen?
Succes!
Wat een slim idee! Zoals ik afgelopen zaterdag al zei, dat is een van de weinige dingen die ik van mijn oude Fabia mis, de paraplubak. Maar dit brengt me op ideeen! Ga eerst maar eens kijken of ik een variant met bijvoorbeeld klittenband kan bedenken zonder gaten in de auto (die immers niet van mij is) en anders gaat de boor erin...

Hoe ver steken die haken eigenlijk uit? Geen risico op beschadiging van eventuele bagage?

nemo

Senior Member
Zat er een paraplubak in een F1? Zeker alleen in een combi..
Ik vind het met die haken ook een mooi systeem! Ik bedenk me nu dat ik niet eens een paraplu heb!

Zat er een paraplubak in een F1? Zeker alleen in een combi..
Ik vind het met die haken ook een mooi systeem! Ik bedenk me nu dat ik niet eens een paraplu heb!
Jazeker, was (is) op de combi: helemaal vooraan, dus direct achter de achterbank zat een hard plastic bak met een afdekklep. Heel clever, want je kon er een natte paraplu indoen zonder dat het interieur verder nat werd (behalve de achterruit na een tijdje ;))

Heukie

Lid
Dat is een goed idee, bij mij ligt de plu idd los achter in de bak te rollen.
Ga vanavond meteen eens kijken wat bij mijn combi de mogelijkheden zijn.

jaspernl

Actief lid
Wat een slim idee! Zoals ik afgelopen zaterdag al zei, dat is een van de weinige dingen die ik van mijn oude Fabia mis, de paraplubak. Maar dit brengt me op ideeen! Ga eerst maar eens kijken of ik een variant met bijvoorbeeld klittenband kan bedenken zonder gaten in de auto (die immers niet van mij is) en anders gaat de boor erin...

Hoe ver steken die haken eigenlijk uit? Geen risico op beschadiging van eventuele bagage?

Mijn RR is ook niet van mij (lease). Maar het zijn 2 heel kleine gaatjes (4 mm), in een gestoffeerde plastic hoedenplank. De gaatjes zijn niet of nauwelijks zichtbaar, als je de schroef eruit haalt. Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar na 4 jaar moeilijk over kán doen. Ik bedoel: de gaatjes zitten niet recht voor je neus in het dashbord ofzo... Nee, daar maak ik me niet druk om.

En of de haakjes je bagage kunnen beschadigen? Tsja... Dan moet de bagage strak tegen de hoedenplank aan geklemd staan, en dan beginnen te schuiven. Dan zou hjet kunnen... Maar de haken zijn vrij afgerond, de bagage kan nooit naar voren schuiven (staat dan immers tegen de achterbank aan), en als het heel erg klemt, klikt de hoedenplank vanzelf los. Heel verhaal, maar het risico op beschadiging lijkt me uiterst klein.

Of dat ook voor de FII geldt, weet ik overigens niet: Die (oprolbare) afdekhoes zit vast, en klikt niet zomaar los. Toch?

Succes, en post je foto's als je wat geknutseld hebt?!?!?!

Fabia

† In Memoriam
Jazeker, was (is) op de combi: helemaal vooraan, dus direct achter de achterbank zat een hard plastic bak met een afdekklep. Heel clever, want je kon er een natte paraplu indoen zonder dat het interieur verder nat werd (behalve de achterruit na een tijdje ;))

Alleen werkte het niet als je een hondenrek in je auto had. Dan kon het klepje van de paraplubak niet meer open.

Heukie

Lid
Octavia Combi heeft standaart een paraplubak, tussen afdekrollo en achterbank.

Weet ik ,alleen die heb ik al vol liggen met andere zaken, zoals gereedschap, veiligheidsvestjes e.d.

In de vakken aan de zijkant achter heb ik daar geen plaats meer voor. Dus mijn paraplu ligt altijd los achterin te rollen.

Weet ik ,alleen die heb ik al vol liggen met andere zaken, zoals gereedschap, veiligheidsvestjes e.d.

In de vakken aan de zijkant achter heb ik daar geen plaats meer voor. Dus mijn paraplu ligt altijd los achterin te rollen.

Tja.......sorry hoor dan weet ik het ff niet meer.Het ding is er speciaal voor gemaakt.
Prioriteit??????????????

Rolle

Senior Member
Octavia Combi heeft standaart een paraplubak, tussen afdekrollo en achterbank.

Dat moet ik, alleszins voor de Belgische Combi's, tegenspreken. Is hier een optie (althans toch op de allure versie die ik genomen heb). Paraplu's liggen bij mij netjes onder de valse bodem.

EdK

Forumguru

Tja klinkt als de ASBAK , papiertje's , klokhuizen , schillen worden er in gedonderd en uiteindelijk is er geen plaaats voor de as van sigaret, sigaar !

Is het nou een kwestie van dicipline ?? Even bij blokker langs voor een afsluitbare bak voor het gereedschap, vestjes e.d en dan heb je meteen plek voor de PARAPLU !!!

Het leven kan soms erggggggg simpel zijn !!!!!!!!! :D:D:945:

Mijn RR is ook niet van mij (lease). Maar het zijn 2 heel kleine gaatjes (4 mm), in een gestoffeerde plastic hoedenplank. De gaatjes zijn niet of nauwelijks zichtbaar, als je de schroef eruit haalt. Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar na 4 jaar moeilijk over kán doen. Ik bedoel: de gaatjes zitten niet recht voor je neus in het dashbord ofzo... Nee, daar maak ik me niet druk om.

En of de haakjes je bagage kunnen beschadigen? Tsja... Dan moet de bagage strak tegen de hoedenplank aan geklemd staan, en dan beginnen te schuiven. Dan zou hjet kunnen... Maar de haken zijn vrij afgerond, de bagage kan nooit naar voren schuiven (staat dan immers tegen de achterbank aan), en als het heel erg klemt, klikt de hoedenplank vanzelf los. Heel verhaal, maar het risico op beschadiging lijkt me uiterst klein.

Of dat ook voor de FII geldt, weet ik overigens niet: Die (oprolbare) afdekhoes zit vast, en klikt niet zomaar los. Toch?

Succes, en post je foto's als je wat geknutseld hebt?!?!?!
Nou, vanwege het risico op beschadiging van bagage (ik kan behoorlijk stouwen) ben ik gegaan voor tuingereedschapklemmen. Die dingen met rubber wieletjes aan het uiteinde waar je een bezemsteel of zo in kan klemmen. 2,49 bij de Gamma voor een setje. Nu nog even monteren met montagelijm of anders toch met boutjes zoals jaspernl en dan ben ik heel erg blij! Foto's komen dan natuurlijk ook!

Heukie

Lid
Even bij blokker langs voor een afsluitbare bak voor het gereedschap, vestjes e.d en dan heb je meteen plek voor de PARAPLU !!!

Klopt maar dan ligt die bak weer los achterin te schuiven :D:D:D

Misschien toch maar de optie van Fabia volgen, zal het er thuis eens over hebben..

EdK

Forumguru
Klopt maar dan ligt die bak weer los achterin te schuiven :D:D:D

Misschien toch maar de optie van Fabia volgen, zal het er thuis eens over hebben..

Jij die in de ICT zit komt wel eens in SER ruimten's
Dan zul je de datakabels met klitjesband zien vastzitten
Wel nu is er in de handel ook klitjesband met plaklaag
dit kun je overal aan vastplakken en dus ook aan bakken in laadruimten's
Kan je vertellen dat het geen milimeter meer verschuift !!

Waar te verkrijgen ?? wel in bijna elke goede ijzerwarenzaak is dit te verkrijgen tegen betaling van euro's

jaspernl

Actief lid
Nou, vanwege het risico op beschadiging van bagage (ik kan behoorlijk stouwen) ben ik gegaan voor tuingereedschapklemmen. Die dingen met rubber wieletjes aan het uiteinde waar je een bezemsteel of zo in kan klemmen. 2,49 bij de Gamma voor een setje. Nu nog even monteren met montagelijm of anders toch met boutjes zoals jaspernl en dan ben ik heel erg blij! Foto's komen dan natuurlijk ook!

En?? Al gelukt?? FOTO's... !!! :D

Vacaro

Senior Member
Kijk ik heb deze paraplu, past gemakkelijk onder mijn zetel, ik zorg wel dat hij achter de mat blijft zitten, zodat deze ni tussen pedalen komt bij een noodstop, of leg hem aan passagierskant. Moet ik geen aanpassingen doen aan auto en blijf ik ook droog tijdens uitstappen en moet ik ni eerst naar koffer rennen om paraplu te pakken. (Niet stijgeren jongens, zie de humor ervan in ook hé)
Zo'n grote zwarte paraplu heeft wel iets meer stijl en is ook steviger.

Bijlagen

• LGF_202_marine_knopdef.jpg
    LGF_202_marine_knopdef.jpg
    5 KB · Weergaven: 11
Bovenaan Onderaan