Paraplu vak afgesloten

phkba

Lid
Vanmiddag van de dealer de paraplu gekregen voor in de achterdeur ivm de problemen met de versnellingsbak/koppeling.

Het vak hiervoor is alleen dicht. Iemand een idee of dit vak niet meer bestaat (op een active model) of dat ik het plastic gewoon weg kan halen

phkba

Lid
Voordat ik hem weghaal wilde ik even zeker weten dat ik straks niet met een gat in de deur zit.
Misschien is het alleen maar een dop zonder dat het vakje erachter erin zit.

In elk geval even een foto:
2012-08-16 07.54.49.jpg

@piair1982: Wat zou ik dan eventueel moeten bestellen?

Als ik zie is het onderste stuk waar de paraplu insteekt in één stuk gespoten dus samen met de deur. Dus klepje er uit nemen en je kan volgens mij de paraplu plaatsen. Zo niet plaats je dit terug maar nogmaals het onderste stuk is één geheel en zie hen niet een aparte spuitgietmatrijs maken van enkele tienduizenden euro's omdat men in die versie de paraplu niet zou kunnen plaatsen.
Doen zou ik zeggen.

piair1982

Forumguru
Zal vanavond even kijken. Dan zit ik achter de pc.

Waarschijnlijk een inzet stuk, in het ergste geval nieuwe deurbekleding...

Wat is het risico? Dat gat in de deur valt niet eens zomaar op als je 'gewoon' rechtop staat. Je moet echt voorover buigen om het goed te kunnen zien. Ik zou ook het risco nemen...

phkba

Lid
Wat is het risico? Dat gat in de deur valt niet eens zomaar op als je 'gewoon' rechtop staat. Je moet echt voorover buigen om het goed te kunnen zien. Ik zou ook het risco nemen...

Is een leaseauto dus bij inleveren gaan ze echt wel moeilijk doen als daar een gat zit :(

Hmm interessant, heb ook een active uitvoering met afgesloten parapluvak. denk dat ze bij inleveren lease auto echt niet gaan kijken naar zo'n detail als een gat dat er waarschijnlijk toch al hoort te zitten...paradoxinetje innemen denk ik. Even kijken wat er gebeurt als je een klein schroevendraaiertje achter het klepje probeert te krijgen..

Bakkertje

Forumguru
@jeepee62 Ik zou het niet met een schroevendraaier proberen, dat geeft beschadigingen, maar liever met een plastic spateltje. Het ding wat bij de mini-steck van de kids zit heeft bij mij al een paar keer dienst gedaan in een dergelijk geval :xyxthumbs:

piair1982

Forumguru
Op etka is er niet specifiek iets over te vinden. Er zijn wel ruim 20 verschillende types. Afhankelijk van welke uitvoering het betreft.

phkba

Lid
Net even gekeken. Tip van Bakkertje van de ministeck is inderdaad perfect.

Maar helaas. Dop is er bijna niet uit te krijgen. Halverwege zag ik al dat het niks ging worden.
diverse elektra draaden en de speaker zijn te zien.

Gaat hem dus niet worden :(

Iedereen bedankt voor het meedenken/zoeken

Canon-Eye

Forumguru
waarschijnlijk zal je hem wel wegkrijgen in die kleine koffer
Vast wel. Alleen ben je dan (bij uitstappen in slecht weer) al verzopen voor je 'm gepakt hebt...

Daarom heb ik een klein model paraplu (ingeklapt ongeveer 40cm lang, klapt automatisch uit op knopdruk) onder handbereik. Het handvat haakt in de middenconsole, hij "hangt" er aan de passagierskant tegenaan en zit niet echt in de weg. Ik hoef m'n deur maar 5cm open te doen, steek de plu omhoog, druk op het knopje en voilá: droog uitstappen...:smirk:

Nog prettiger zou 't zijn als er aan de voorkant van de bestuurdersstoel of de rechterzijkant van de middentunnel een paar klemmen of haken zouden zitten om 'm een vaste plek te geven. Lijkt me in elk geval stukken handiger dan zo'n vak in een deur.

Antera

Donateur
ik denk dat het paneel ook anders is aan de binnenzijde of iets anders want er zal dan in de deur een bak in moeten zitten waar deze inzit. denk niet dat die standaard aanwezig is

Bovenaan Onderaan