paraplubak

Weer zo'n feature: de paraplubak. Standaard op een Combi elegance, en vast en zeker erg handig als het veel regent. Of niet?

Ik kom onmogelijk vanuit de kofferbak in de paraplubak. Het 'klepje' opent net verkeerd om. Via de achterbank is het een fluitje van €0,01, maar daar pleeg ik nooit te zitten. Ik ren altijd naar achter (laptop pakken ofzo) en sta dan lekker droog onder de achterklep.
Dat had slimmer gekund Skoda!

Verder vraag ik me af wat jullie doen met die bak als je je bank plat doet. Het rolluik moet er uit, maar dan! wat een nare verrassing: blijkt het kreng er nog eens los onder te zitten!! Kun je weer slepen met nog een bak... Ben ik nu aan het zeuren, of zijn er meer die mijn mening delen?

LenK

Forumguru
Klep is lastig inderdaad.
Ervaring met bank plat heb ik nog niet.

Het lijkt wel of de bank als briljant idee is geboren.
De O2 heeft die handige automatische oprol van de afdekhoes.
Dat hebben ze denk ik alleen werkend gekregen door een veel korter zeiltje, wnnt bij de O1 schoot dat ding bijna uit je handen bij het oprollen. Als je zo'n lang zeil echter van een slappere veer voorziet dan blijft ie halverwege steken, dus maar een korter zeiltje hebben ze toen bedacht.
En daarna zaten ze met een vast stuk afdekking en dat hebben ze nuttig gevuld met die paraplubak. Tsja jammer van dat klepje verkeerd om.

Pim

Lid
is inderdaad behoorlijk zinloos, die plubak.
Ik heb zo'n kort vouw pluutje in de deur, als je in de regen in je pak eerst via de achterdeur naar die bak moet graaien ben je te laat, dan kun je naar de stomerij.
Trouwens, ook alle gratis fullsize "reclame ICT plu's" met zo'n houten greep (ik had geen andere !?), zijn te lang en passen er niet in.
Dat "handige" van het automatisch oprollende zeiltje vind ik ook beperkt. Dealer deed voor hoe mooi je dit met je elleboog kon doen als je je handen vol hebt. Op de vraag hoe de achterklep opent met je handen vol bleef het stil....

LenK

Forumguru
Misschien iets voor de O3: achterklep die geheel opent bij indrukken middelste knop afstandsbediening + automatisch oprollen zeiltje en bij sluiten van achterklep weer automatisch afrollen zeiltje.
En bij de O4 de achterklep door middelste knopje kunnen dicht laten klappen en sluiten...

Fabia

† In Memoriam
Bij de Fabia Combi zit íe mooi in de bak van het afdekhoes. Kan je mooi bij via de achterklep.

Octaviarijder

Actief lid
Misschien kun je dan bij een O3 ook iemand erbij kopen die de paraplu voor je pakt en alvast buiten gaat staan als het regent.

Ben blij dat ik een O1 hebt, ik hoef me niet druk te maken om een paraplu bak, die plu gooi ik gewoon in de kofferbak.

Pim

Lid
LenK, ik denk niet dat het werkend krijgen van het mechanisme het probleem is, maar meer dat de O2 een kofferbak heeft met een danig formaat dat menigeen die niet zo groot is geheel automatisch de afdekking richting achterbank zien verdwijnen, om er vervolgens niet meer bij te kunnen zonder in de kofferbak te klimmen en een ferme wandeling richting achterbank aan te vangen om hem weer op te halen !
Trouwens junglemeister, het viel mij op dat als je de afdekking eruit haalt, dat het deksel van de paraplubak mooi haaks naar voren blijft wijzen, dus de kans is groot dat als je de bak niet gebruikt en hem lastig vindt, je hem gewoon weg kunt laten en het deksel de kier naar de achterbank gewoon overspant zonder door te zakken.

DJNeO

Actief lid
In mijn fabia combi elegance zit ook zo'n plubak!
Ik vind hem echter zeer prettig, plu's zijn lekker opgeruimd, en wanneer ik de bank moet plat doen en daarom de rolhoes weg moet halen is dit 1 geheel samen met de plubak, maf dat jij dan een apparte losse plubak hebt!
Ook het openmaken van de plubak vind ik makkelijk gaan... je trekt de flap naar je toe en hijs los... /forum/images/graemlins/smile.gif

Plubakje en rolhoes kunnen onder de neergeklapte leuningen als je de bank neer wilt klappen.
De plu's van de Blokker (paar eurootjes) passen prima.

Oud topic...maar toch even een aanvulling:
Mijn paraplubak dondert om de haverklap naar beneden richting kofferbak, waar ik hem inmiddels dus maar laat liggen. Heb eea eens bekeken en hij lijkt wel te klein te zijn voor de opening. De eerste de beste drempel en KNAL daar ligt ie weer
/forum/images/graemlins/mad.gif

blacktdi

Actief lid
Die paraplubak is inderdaad een onhandig ding, net zo als het met een hand bedienbare afdekscherm. De verkoper legde me nog uit, met een hand te bedienen, maar hoe doe ik het dan als ik met een boodschappentas aankom en eerst de klep moet openen, de afstandsbediening indrukken, klep open doen, dat kan toch ook niet met een hand????)

</font><blockquote><font class="small">Citaat: blacktdi</font><hr />

maar hoe doe ik het dan als ik met een boodschappentas aankom en eerst de klep moet openen, de afstandsbediening indrukken, klep open doen, dat kan toch ook niet met een hand????)

[/ QUOTE ]
Als je 1 boodschappentas in je handen hebt niet? Ik heb daar geen enkel probleem mee. En dan is die afdekhoes ideaal!

Ik heb nog wel een nuttige toepassing voor de paraplubak gevonden. Mijn bluetooth GPS ontvanger ligt erin. Oplader in de 12 Volt aansluiting in de bagageruimte en voila, geen omkijken meer naar m'n GPS (en lekker uit het zicht).

Jpoers

Lid
heb je dan nog wel een beetje een goede ontvangst ermee? vaak gebeurt het dat deze achter een ruit of iets dergelijks geplaatst moet worden. (bij mij wel... /forum/images/graemlins/frown.gif)

Daar was ik in eerste instantie ook bang voor, maar het gaat prima. Rijd ondertussen iets van 9 maanden zo rond. Zal vast wel iets minder zijn dan onder de ruit, maar ik kom overal zonder problemen...

LenK

Forumguru
Ligt aan je antenne. Ik heb er nu een met Sirf III chipset, die is veel gevoeliger.
Maar mijn oude kon ik ook al onder de klep van het dashboardkastje boven op de O2 dash leggen.
Sirf III is beter bruikbaar in stad met smalle straten of hoge gebouwen, dan blijft ie ook goed werken itt Sirf II of vergelijkbaar. Daarom heb ik een nieuwe aangeschaft.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: junglemeister</font><hr />

Weer zo'n feature: de paraplubak. Standaard op een Combi elegance, en vast en zeker erg handig als het veel regent. Of niet?

Ik kom onmogelijk vanuit de kofferbak in de paraplubak. Het 'klepje' opent net verkeerd om. Via de achterbank is het een fluitje van €0,01, maar daar pleeg ik nooit te zitten. Ik ren altijd naar achter (laptop pakken ofzo) en sta dan lekker droog onder de achterklep.
Dat had slimmer gekund Skoda!

Verder vraag ik me af wat jullie doen met die bak als je je bank plat doet. Het rolluik moet er uit, maar dan! wat een nare verrassing: blijkt het kreng er nog eens los onder te zitten!! Kun je weer slepen met nog een bak... Ben ik nu aan het zeuren, of zijn er meer die mijn mening delen?

[/ QUOTE ]

Ik ben met je eens dat de paraplubak vanaf de achterkant lastig (lees niet) te openen is maar ik zie toch nog wel een positief punt aan de paraplubak:

4 weken geleden ben ik met een auto vol richting Belgie geweest en we gebruikten de paraplubak als "snackbak" paraplubak gevuld met Mars, Snickers, Twix en Bifi worstjes voor onderweg. Ideaal te bereiken vanaf de achterbank /forum/images/graemlins/cool.gif

LenK

Forumguru
Toen was het nog niet zo warm.
Van de week had je er een boterham bij kunnen stoppen waar dan meteen de chocolade(mars/snickers etc)pasta op gesmeerd had kunnen worden.

Bovenaan Onderaan