Paravan niet goed terug te plaatsen?

Ik heb vandaag even gekeken welk nummer er op mijn zgn. Air Quality Sensor zit. Deze sensor zit onder de paravan naast de luchtinlaat.

Nu probeer ik de paravan terug te plaatsen, maar het randje dat in het rubberen gootje onder het raam hoort te vallen zit er niet overal lekker in. Hoe hard ik ook druk en hoe goed ik de rommel ook van rand en goot probeer weg te halen: het lukt gewoon niet goed. Nu zit het zo:

Raam auto.jpg

Heeft iemand een tip? Kan het kwaad zoals het nu zit?

EdK

Forumguru
Rubber ingespoten met siliconen spray of ingevet met zuurvrije vaseline voor je probeerde terug te plaatsen ?
En ja warmte zal een rubber ook wel wat fijner vinden.. :pieker:

Ik heb inderdaad met vaseline geprobeerd het e.e.a. wat beter gangbaar te maken, maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik me afvraag of dit inderdaad op de juiste plekken is terechtgekomen (de vaseline is koud en laat zich slecht aanbrengen).

Ik denk er nu over om een nieuwe Air Quality Sensor en een pulley trekker te bestellen. Als ik dan volgende week de sensor vervang kan ik de wisserarmen eraf halen en daarna tevens de hele paravan eruit halen (en niet alleen de linker helft tot aan de wisser zoals ik nu heb gedaan), zodat ik alles nóg beter kan schoonmaken en fatsoenlijk met siliconenspray kan inspuiten.

Bovenaan Onderaan