Park assist octavia werkt niet goed

tritus

Senior Member
even een vraag.

mijn collega heeft pas zijn nieuwe octavia in ontvangst genomen. Na 5 minuten had hij een velg beschadigd nadat we even parkassist hadden uitgeprobeerd op zijn octavia. De auto stuurde niet goed in waardoor hij tegen de stoeprand aan zat. Meteen de verkoper op de hoogte gesteld en die zou de velg laten repareren. Maar nu heeft hij uitgezocht of de parkassist kan worden afgesteld en dat kan volgens hem dus niet.

Bij mijn superb 3 werkt het allemaal prima, maar bij zijn octavia dus niet. Hebben jullie deze ervaring ook? en is er misschien iets af te stellen met vcds?

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Bij de O3 zijn afstanden voor de parkeer assistentie in te stellen met VCDS of VCP.
De dealert moet het ook kunnen met ODIS het programma wat door PON geleverd en voorgeschreven wordt aan dealerts. Maar of het de dealert lukt .................................. :D

tritus

Senior Member
Dus de afstand tussen de auto en de stoep is in te stellen? Hmm, ben benieuwd of we dealer zover kunnen krijgen

Klaasje

Forumguru
ik herken dit probleem in ieder geval bij mijn Octavia niet. Die parkeert netjes opde momenten dat ik het eens gebruik

Mugjuh

Donateur
Als het goed is staat de afstand tot de stoep redelijk ruim ingesteld vanaf de fabriek.
Vaak laat men juist de afstand verkleinen omdat de parkeerassistent anders zo ver van de stoep af parkeert.

Dus het lijkt mij dat er iets mis gegaan is met het instellen in de fabriek.

tritus

Senior Member
Inmiddels de reacties van het forum doorgespeeld aan de dealer en dat heeft daar in de werkplaats toch wat ogen geopend. Ze gaan er mee aan de slag.

Bedankt namens mijn collega!

Luc3344

Senior Member
even een vraag.

mijn collega heeft pas zijn nieuwe octavia in ontvangst genomen. Na 5 minuten had hij een velg beschadigd nadat we even parkassist hadden uitgeprobeerd op zijn octavia. De auto stuurde niet goed in waardoor hij tegen de stoeprand aan zat. Meteen de verkoper op de hoogte gesteld en die zou de velg laten repareren. Maar nu heeft hij uitgezocht of de parkassist kan worden afgesteld en dat kan volgens hem dus niet.

Bij mijn superb 3 werkt het allemaal prima, maar bij zijn octavia dus niet. Hebben jullie deze ervaring ook? en is er misschien iets af te stellen met vcds?

Hebben jullie beiden modellen bij dezelfde stoep geprobeerd? Ik merk dat stoep en stoep verschillend wordt opgepakt door Park assist.

hemi24

Forumguru
Standaard staat de afstand op 15 cm ingesteld, en dit is aan te passen.
Als je te wild achteruit rijdt, kan het systeem problemen hebben om snel genoeg tegen te sturen.
Zelfde verhaal als de parkeerplek redelijk krap is en er extra gestoken moet worden, dan zou je tegen de stoep kunnen geraken als je te ver doorrijd.

Bovenaan Onderaan