parkeer sensoren Skoda octavia combi 2006

snowdog

Nieuw lid
wie van u kan mij mededelen waar het volgende euvel aan ligt

Bij het inschakelen van de achteruit worden de parkeersensoren rechts achter direct geactiveerd zonder er achter het voertuig een object waarneembaar is.
Bij bezoek aan dealer kan zij geen oorzaak vinden en heeft men mij geadviseerd de dop van de trekhaak te verwijderen........omdat deze mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn

De auto betreft de Skoda octavia combi type FSI bouwjaar 2006

hemi24

Forumguru
dus jij hebt parkeersensoren met een afwijking naar rechts?!? Dit aangezien dezelfde dop niet wordt opgemerkt door de sensoren links... ;)

Ik heb nog nooit problemen gehad van de dop van mijn trekhaak, niet bij mijn huidige O2 combi uit 2009 alswel bij mijn vorige uit 2007...

Heb je het probleem op elke willekeurig ondergrond? Grind en (iets langer) gras wil zo nu en dan nog wel eens wat spooksignalen opleveren, zowel voor als achter, netals korte hellingen, zoals met de wielen door een gootje rijden.

Wijnand850

Forumguru
Dat probleem heb ik ook gehad, en dat werd aanvankelijk ook aan de trekhaak geweten. Hoewel er geen foutmeldingen werden gemeld, bleek (om een heeeeeeel lang verhaal kort te maken) er uiteindelijk toch een sensor naast de trekhaak kapot te zijn. Overigens kunnen ze weldegelijk gevoelig zijn voor de trekhaakdop. Ik heb er het smalste model dop op zitten, maar als deze scheef staat, begint het systeem ook te piepen. Ook na het vervangen van de kapotte sensor. Zet de auto maar eens op contact en dan in de achteruit. Beweeg wat met die trekhaakdop en dan merk je wel of 'ie er gevoelig voor is. Maar waarschijnlijk is/zijn er bij jouw O2 toch een of twee sensor(en) kapot.

Groet,
Wijnand.

Bovenaan Onderaan