Parkeer sensoren

Ralph

Lid
Heb sinds enkele dagen last van "dienstweigerende" parkeersensoren achter. Eerst klinkt een hoge lange pieptoon, daarna detecteerd ie niks meer.

Zijn er toevallig al meerder met dit probleem bekend?

Tallguy

Forumguru
Zijn dat de a-fabriek sensoren? De pieptoon bij mijn Elegance (a-fabriek) is eerst de bekende korte piep bij het inschakelen van de achteruit. Daarna de korte piepjes die sneller op elkaar volgen bij nadering van een obstakel.

Die lange hoge pieptoon geeft eigenlijk dus aan dat ie iets detecteerd. Blijft het daarna stil of blijft ie piepen?

Ik heb wel eens gehad dat ie begon te piepen terwijl er niets achter de auto stond. Na met mijn vingers de sensoren schoongeveegd te hebben deed ie weer normaal.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kensei</font><hr />

Ik heb wel eens gehad dat ie begon te piepen terwijl er niets achter de auto stond. Na met mijn vingers de sensoren schoongeveegd te hebben deed ie weer normaal.

[/ QUOTE ]

Ja Kensei, daar heb ik ook last van. Valt me eigenlijk wel wat tegen. Ik kan toch niet elke week die sensoren schoon lopen maken?

Tallguy

Forumguru
heb jij dan niet een super schone auto net zoals ik? haha
smile.gif

Met ruim 1000 km per week en een vrouw die mijn auto weigert te wassen.....
blush.gif

Nee, maar even serieus. Ik vind dat die sensoren wel erg gevoelig zijn!

gerwin

Nieuw lid
Heb het probleem ook met mijn superb. De sensoren schijnen met een soort dubbelzijdig tape vast te zitten achter de bumper, af fabriek. Het gebeurt geregeld dat een daarvan wat los gaat zitten, dus niet meer echt in de bumper vast zit, maar er deels achter valt. Dat veroorzaakt bij mij storingen. Ze kijken er binnenkort weer naar. Wellicht dat dit bij jou octavia ook het geval is?
Succes!!!
Gerwin

Bij onze Octavia II, doen ze het nu helemaal niet meer.
Eerst ging het knopje waar je hem handmatig mee inschakeld als een gek knipperen en dan hoorde je ergens achter in de auto een gepiep, en nu doet hij helemaal niks meer. Laat geen auto meer zien op de maxidot en zelf inschakelen werkt ook niet meer.. Deze week gaat hij langs de dealer, kijken wat het probleem is..
Miranda

</font><blockquote><font class="small">Citaat: gerwin</font><hr />

Heb het probleem ook met mijn superb. De sensoren schijnen met een soort dubbelzijdig tape vast te zitten achter de bumper, af fabriek. Het gebeurt geregeld dat een daarvan wat los gaat zitten, dus niet meer echt in de bumper vast zit, maar er deels achter valt. Dat veroorzaakt bij mij storingen. Ze kijken er binnenkort weer naar. Wellicht dat dit bij jou octavia ook het geval is?
Succes!!!
Gerwin

[/ QUOTE ]

Nou inderdaad. Een week na aflevering was er al een in de bumper verdwenen met die bekende pieeeeep! Hebben ze heel de bumper gedemonteerd om het weer goed te krijgen. Dan HOOP je dat ze zo slim zijn om de rest ook even goed vast te zetten, maar helaas
biggthumpdown.gif
. Enkele weken terug ging de tweede!
crazy.gif

Henny

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: miranda</font><hr />

....het knopje waar je hem handmatig mee inschakeld als een gek knipperen ....
Miranda

[/ QUOTE ]
Is dat voor sensoren aan de voorkant?
Achter in ieder geval niet toch, die schakelen automatisch in bij het in z'n achteruit zetten.

Hallo
dat knopje is om de sensoren (V&amp;A)in te schakelen als je vanvoor op sensoren wil parkeren of om alles af te zetten als ze piepen met bijv fietsen op de trekhaak. En bij het in achteruit schakelen gaan ze zowel voor als achter werken. Bij +-15Km per uur of zo shakelt alles weer uit en gaat de radio weer harder spelen.

Probleem opgelost..
Het bleek dat de kabels van de trekhaak aan het oxideren waren en daardoor werkte de sensoren niet meer..
Nu is het vervangen en het probleem opgelost

Bovenaan Onderaan