Parkeerhulp sensor stuk na autowassen?

Ad928

Nieuw lid
Ik heb net mijn 2011 SIi combi en na de eerste keer autowassen doen 1 of 2 parkeerhulp sensoren het niet meer. Ze reageren alsof er iets heel dicht bij staat (rode strepjes op display). kan dit zo makkelijk stuk gaan? En wat kun jer er aan doen behalve vervangen?
Komt het door het water of door het poetsen?

Giant

Forumguru
Ik trek mijn combi gemiddeld twee keer per maand door de wasstraat en hij is van januari 2011. Het enige waar ik last van heb is dat de wasstraat met enige regelmaat de kunststof beschermdoppen van de wielmoeren 'opvreet', maar de parkeersensoren voor en achter blijven wel heel.

snel

Actief lid
dit zijn waarschijndelijk de kunstof doppen van de anti diefstal bouten bekent probleem

Canon-Eye

Forumguru
doen 1 of 2 parkeerhulp sensoren het niet meer. Ze reageren alsof er iets heel dicht bij staat (rode strepjes op display)
Is er niet een stukje van een borstelhaar in het randje blijven steken? Heb ik ook wel eens gehad; viel niet op, ik zag het pas toen ik er echt met m'n neus bovenop zat. Met een pincetje eruit getrokken, problem solved...

skodaboy

Forumguru
de parkeerhulp van mijn 02 combi 4x4 doet soms ook wel eens vreemd als de auto net uit de wasstraat komt,hij blijft dan ook een constante piep en streepjes geven op het display precies als als of er een hindernis staat.
maar er staat dan niks voor/achter of rond de auto,de ene keer piepen de sensoren vooraan,de andere keer achteraan,als ik dan alle sensoren na kijk is er niks te zien/vinden.
enkele uren later werken de sensoren weer normaal,ik denk dat er ergens "achter gebleven" waswater op één of andere manier storing veroorzaakt.

Mijn vorige auto (passat 2007) Deed dit ook wel eens als het flink geregend had. Waarschijnlijk zit er nog wat water tussen de randjes of rondom de sensor. Ik weet bijna zeker, dat als je direct vanuit de wasstraat er even goed met een doek overheen gaat, het probleem meteen opgelost is!

Bovenaan Onderaan