Parkeerhulpremfunctie niet beschikbaar

Skoda Wouter

Nieuw lid
Grapje zeker. Nee, als je een caravan aangekoppeld heb, krijg je die melding, maar ik krijg nu ook die melding zonder aangekoppelde caravan.

EdK

Forumguru
Kijk nu word je verhaal iets duidelijker !
Maw je krijgt continu een melding
En is die trekhaak er later (niet fabriek) opgezet ?
Want dan kan het zomaar eens wezen dat je garage / Skoda dealer de boel niet goed aangemeld heeft in de BMC......

Skoda Wouter

Nieuw lid
ik heb deze skoda sinds 2019 en de trekhaak is bij een Skoda dealer ingebouwd. dit fenomeen treed sinds 3 maanden op , niet eerder. olgens mijn dealer is eze terkhaak officieel en door hun ingebouwd.

Tees

Donateur
ik heb deze skoda sinds 2019 en de trekhaak is bij een Skoda dealer ingebouwd. dit fenomeen treed sinds 3 maanden op , niet eerder. olgens mijn dealer is eze terkhaak officieel en door hun ingebouwd.
Zal niet de eerste dealer zijn die een fout maakt bij t inbouwen of inleren... Maar ik denk niet dat dat de oorzaak is, anders was t waarschijnlijk al eerder aan t licht gekomen.

Skoda Wouter

Nieuw lid
Nee, de adapter 13>7 polig zit er niet in.
Kan het zo zijn dat er een schakelaar in de 13 polige stekkerdoos zit die vast zit?

EdK

Forumguru
Wel er zitten geen schakelaars in de stekkerdoos, maar defecte bedrading of vocht in stekker of contactdoos kan ook een veroorzaker zijn van storingen / vreemde verschijnselen

Canon-Eye

Forumguru
De stekkerdoos is inderdaad hoofdverdachte, die zou ik eens uit elkaar peuteren en goed bekijken, eventueel schoonmaken. Of bij twijfel gewoon vervangen, dat zijn de kosten niet. Kleuren-aansluitschema voor 13p is wel op het web te vinden.

EdK

Forumguru
Voorbeeld zit onder de auto !!
Voor je één draad loshaalt eerst foto's nemen zodat je ziet wat waar zit.....

Bovenaan Onderaan