parkeerlichten werken niet

Danman

Lid
Hoi,
misschien vreemde vraag, maar weet iemand of de parkeerlichten geactiveerd moeten worden met VAG-COM?
Ik heb een O2 van 8/'10 Greenline Business Line, maar hier werken de parkeerlichten in elk geval niet via de knipperlicht schakelaar....

Iemand advies?
Bedankt!

hemi24

Forumguru
Auto "uit"; sleutel uit het contact en knipperlicht naar de kant van de gewenste parkeerlichten; deur dicht en klaar...

Dat zou zo ongeveer de juiste volgorde zijn toch?

fire

Nieuw lid
Volgens mij is het eerst schakelaar om hoog of omlaag ( links of rechts) en dan motor uit.

Michel

Forumguru
De volgorde van handelen maakt niet uit. Het is een kwestie van de richtingaanwijzer hendel naar boven of naar beneden bewegen, afhankelijk van de kant waar de parkeerlichten zouden moeten branden. De parkeerlichten links of rechts gaan pas branden als je de sleutel uit het contact haalt.

Als je dan bij uitgeschakeld contact de deur opent, moet je de gong horen ten teken dat iets van verlichting nog aan staat. Bij het dichtdoen van de deur gaat die gong weer uit.

Danman

Lid
bedankt voor de tips, echter de 'normale' procedure (ik reed hiervoor passat) werkt echt niet. Auto eerst uit, of juist niet, uiteraard met de richtingaanwijzer als bediening, niets werkt...
Ik vrees dat dit met VAG-COM geactiveerd moet worden....
Laat de dealer er wel naar kijken.

FredV

Banned
bedankt voor de tips, echter de 'normale' procedure (ik reed hiervoor passat) werkt echt niet. Auto eerst uit, of juist niet, uiteraard met de richtingaanwijzer als bediening, niets werkt...
Ik vrees dat dit met VAG-COM geactiveerd moet worden....
Laat de dealer er wel naar kijken.
Bij de Fabia moet in t zekeringenkastje een schakelaar aangezet worden,
misschienstaat die bij jou in de uitstand?
Staat er niets over in je instructieboekje?

Bovenaan Onderaan