parkeerlichtfunctie uitschakelen?

Hoi,

Daarnet wéér uit mijn middagslaapje gehaald door de buurman (tja middagslaapje wat _doet_ een mens anders met verplicht zieteverlof) /forum/images/graemlins/24.gif

De buurman heeft namelijk al een paar keer opgemerkt dat mijn parkeerlicht blijft branden als de wagen voor de deur geparkeerd is. (Aangezien het onze eerste VAG-wagen is zijn we het fenomeen "parkeerlicht" niet echt gewend).

Blijkbaar vergeten we hier ten huize nogal regelmatig de knipperlichten uit te schakelen na het parkeren, waardoor de parkeerlichten blijven branden (zowel in automatische stand van de lichten als op manueel).

Valt de functie parkeerlicht uit te schakelen? Want ik kan me inbeelden dat als we vrijdagmiddag thuiskomen en het parkeerlicht aanlaten, we na een weekendje heerlijk cocoonen maandagochtend wel es met een dooie batterij zitten.

In het instructieboekje en op het forum vind ik daar alvast niets over terug.

Met dank
Gregg

(en ook met dank aan de buurman om me wakker te maken /forum/images/graemlins/tongue.gif )

Bono

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: greggdw</font><hr />

Want ik kan me inbeelden dat als we vrijdagmiddag thuiskomen en het parkeerlicht aanlaten, we na een weekendje heerlijk cocoonen maandagochtend wel es met een dooie batterij zitten.
/forum/images/graemlins/tongue.gif )

[/ QUOTE ]

Kan jij je Octavia van vrijdagmiddag tot maandagochtend onaangeroerd laten ?

Af en toe ook es effe wandelingetje maken is doorgaans gezond:-) en dan leef je langer, kan je dus langer genieten van Skoda's /forum/images/graemlins/24.gif

Bij mij gaat er een belletje als ik de deur open doe met het parkeerlicht aan. Dus als dat bij jou niet werkt zou ik even langs de dealer gaan.

Misschien gewoon de richtingaanwijzer weer uit zetten?? Bovendien slaat die automatisch weer af... Tenzij de oprit wat kort is /forum/images/graemlins/crazy.gif

mjah , dat is nou net het probleem, we vergeten dat. En de richtingaanwijzer springt niet automatisch terug af omdat we gewoon op de straatkant parkeren.

Huib

Lid
kunt ook parkeren zonder richting aan te geven... scheelt weer een extra handeling en je vergeet de richtingaanwijzer niet terug te zetten.. /forum/images/graemlins/shocked.gif

Fabia

† In Memoriam
ALs ik de auto parkeer met de parkeerlicht aan en ik doe de deur open dan gaat er een irritant piepje piepen dus ik kan het niet vergeten. Laat je dealer eens checken waarom je niks hoort.

Piepje gehoord ondertussen /forum/images/graemlins/winkie.gif

Zal het wel gewoon worden (hoop ik /forum/images/graemlins/wink.gif

ougie

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: greggdw</font><hr />

Piepje gehoord ondertussen /forum/images/graemlins/winkie.gif

Zal het wel gewoon worden (hoop ik /forum/images/graemlins/wink.gif

[/ QUOTE ]

Piepje, zeg naar gerust vreselijk irritante piiiiiiieeeeep. Als je dat een piepje noemt, zou ik even langs de KNO arts gaan. /forum/images/graemlins/ahum.gif

suz

Nieuw lid
oplossing?

had jij dit probleem ook? en hoe heb je het opgelost? ik zit met het volgende: als ik de oprit oprijd zet ik richtingaanwijzer aan (wonen in drukke straat),de oprit is erg kort dus knipperlicht blijft aanstaan en heeft geen kans om automatisch af te slaan. ik schakel contact uit en loop naar binnen. (gaat geen piepje af). vervolgens schakelt na ongeveer 10 minuten automatisch het parkeerlicht aan. dit heb ik niet in de gaten en de dag erop sta ik met een lege accu.................dit is al meerdere keren voorgekomen. wie weet hoe je parkeerlicht definitief kan uitschakelen of dat er een piepje afgaat als knipperlicht nog aanstaat en je schakelt contact uit en doet de deur open. hoop dat iemand me kan helpen. hebben jullie dit ook bij de fabia 2 ?

Bovenaan Onderaan