Parkeersenor probleem

SHEDAI

Lid
Hallo hier ben ik weer met een probleem als het zo doorgaat ga ik hem verkopen:smiley29:.

Maarja het probleem is als ik auto in zij achteruit zet (Dsg) verschijnt het beeld op mijn radio voor parkeersensoren niet en ik hoor een lange piep van een paar sec. en als ik hem uit achteruit haal verschijnt eventjes dat beeld en mijn geluid gaat ook even wat zachter....
Die lange piep doet ie alleen bij de eerste keer maar daarna niet meer.

Betreft een O2 tdi dsg 2005

Captain Hook

Forumguru
Is 'normaal' als één of meerdere sensoren problemen vertonen (slecht contact, corrosie, e.d.). Kan gebeuren met een auto van 5 jaar oud. (had ik ook).

Bij de Skoda dealer kun je (laten) uitlezen welke sensor het betreft. (VAG-COM). Of ff zelf onder de bumper duiken en checken of alle connectors nog goed er in zitten.

Ronnie

Forumguru
Even luisteren (auto op contact, achteruit inschakelen), Je hoort dan de goede sensoren "tikken"........

SHEDAI

Lid
Nou vandaag na het eten even naar ziekenhuis gereden dus weer inzijn achteruit en hij doet het weer normaal eenmaal bij zieken huis ik wil parkeren maar helaas hij doet het weer niet.
Dus als er sensor defect is dan geeft ie dat aan met een contstante pieptoon en geen beeld op je radio.
Heb inmiddels de OBD kabel besteld dus ga er lekker mee aan de slag.

MarijntjeTDI

Actief lid
ga er maar vanuit dat er 1 of meerdere kapot zijn. Zoek even op ebay.de voor een andere sensor. In Nederland betaal je bij de dealer de hoofdprijs (ongeveer Eur 100,-)
en ik had er twee uit Duitsland voor Eur 44,- incl. verzending. Suc6

Heb hetzelfde probleem helaas..
Toen met de warme dagen buiten geen probleem maar als het vochtig wordt dan doen ze het niet meer.
Heb hem laten uitlezen bij een garage en schijnt Rechts voor sensor dat een probleem geeft maar vraag me nu af is het dan Rechts voor of Rechts voor midden?

SHEDAI

Lid
Even luisteren (auto op contact, achteruit inschakelen), Je hoort dan de goede sensoren "tikken"........

Tip van jou even geprobeerd en nu weet ik welke sensor het is namelijk linksbuiten effe een paar tikken erop geven en het doet het weer.. Dus nu even kijken naar een nieuwe sensor op ebay ofzo..
Weet iemand toevallig welke ik moet hebben.
Mvg

MarijntjeTDI

Actief lid
Je nieuwe moet er toch in, dus haal de oude eruit en kijk even naar het nummer wat erop staat. Zit geklikt met 2 lipjes.

Edit: voor mijn auto (2.0 tdi combi 2005) was het partnumber: 7h0 919 275

Is het niet mogelijk om tijdelijk de sensor dmv een jumper op de stekker door te verbinden zodat het systeem wel werkt maar dan zonder 1 sensor?

Volgens ETKA is het partnummer 7H0 919 275 C ultrasoonsensor

Freakin

Actief lid
Ik heb dezelfde problemen met mijn parkeersensoren: 2 x een sensor vervangen in 2 maanden tijd + 1 keer een kabel. Alles onder garantie gelukkig.

En vandaag deden ze weer raar. Wellicht door de regen.

Grappig, mijn O2 is ook uit 2005 en ik kom ook uit Breda :)

SHEDAI

Lid
Hoi Freakin ik kom zelf uit doornbos mischien spot ik je wel Eens. Maar jij heb lekker geluk dat het allemaal onder garantie valt ik moet het helaas zelf betalen. Ach ja hoort er allemaal bij.

Maarre weet er iemand of je er makkelijk bij sensor kan om hem eruit te halen of moet ik bumper losmaken.

MarijntjeTDI

Actief lid
Hangt er een beetje vanaf, als het voor is zul je de bumper los moeten maken. Is trouwens niet lastig kost alleen een beetje tijd. De sensoren in de achterbumper zijn met enig fingerspitzengefuhl (midden) los te maken. De extra letter achter het ETKA-nummer gaf dacht ik aan welke stekker erop zit (haaks, 45 graden of recht) bij mij staat er geen letter achter en die is 90 graden. Dus om er zeker van te zijn dat je de goeie bestelt gewoon de oude er even uithalen.

Bovenaan Onderaan