Parkeersensor achter + vaste trekhaak

Borrie1973

Actief lid
Afgelopen april de yeti gekocht met daaraan een vaste trekhaak bevestigd. Af en toe toch het gevoel dat ik de diepte dreig verkeerd in te schatten en overweeg nu sensoren aan te schaffen. Is de trekhaak een probleem als je sensoren laat plaatsen door de dealer?? Of gaan de sensoren op de trekhaak reageren of is dit af te stellen?

Alvastj bedankt voor een reactie

Borrie

Borrie1973

Actief lid
Ik las ergens dat bepaalde systemen niet in combinatie met trekhaak kon maar kan dat niet meer vinden, ben dus benieuwd of de sensoren van skoda zelf dat wel kunnen en dan ook gekoppeld aan mijn amundsen+ zijn

RefleCs

Forumguru
Kijk hier eens Skoda, VagCar. Deze site verkoop heel veel originele achteraf in te bouwen spullen. Ook parkeersensoren en volgens mij is het geen probleem om sensoren en een vaste trekhaak te hebben. Ik heb het op mijn Xsara picasso ook (zelf nagebouwd)

Wilko

Senior Member
Op mijn laatste O1 had ik zelf mijn parkeersensoren ingebouwd, maar mijn huidige Q2 heeft ze al vanaf de fabriek.
Een trekhaak is geen issue vanwege de plaats van die sensoren (je kunt aan de binnenzijde van een bumper zonder PDC soms toch streepjes zien staan voor de locatie van de sensoren), en met een stekker in de contactdoos van de trekhaak schakelt het PDC systeem zichzelf uit.

mr2cv

Lid
Ik heb een Yeti Elegance, dus met standaard parkeersensoren. De trekhaak is afneembaar, maar blijft er ook wel eens op zitten. Dit is geen probleem, de sensoren reageren hier niet op. Behalve als er een aanhanger achter hangt natuurlijk, maar dan worden de sensoren buiten werking gesteld. De auto registreert via de stekker dat er een aanganger gekoppeld is en de sensoren doen niets meer. Op de display van de Amunsen zie ik dan een Yeti met aanhanger.
Met achteraf inbouw van sensoren zou dit dus ook geen probleem moeten opleveren. Alleen het uitschakelen indien er een aanhanger achter hangt, heeft misschien wat meer voeten in aarde, of kan misschien helemaal niet.

Groet, Arjen

De trekhaak bedrading moet gebruik maken van de beschikbare "Can-bus Datawire" en verder aangemeld worden op de gateway (inderdaad om de parkeersensoren achter (indien gemonteerd) uit te schakelen bij aangekoppelde aanhanger, maar ook voor allerlei andere zaken zoals het mistachterlicht wat dan alleen gaat branden op de aanhanger (indien voorhanden) maar op het voertuig zelf dan is uitgeschakeld).

Bij interesse wil ik de montagehandleiding en/of de aanmeldprocedure voor de Yeti trekhaak wel beschikbaar maken.

Groet,
Paul

snel

Actief lid
Bij mij is trekhaak niet af fabriek maar door de garage onder gezet.
is aan gemeld maar sensoren dus ook pieper kunnen niet uitgezet
is wel stabilisatie geactiveert aanhanger
mijn yeti is een actief + met wat ik wou aanvullen :xyxthumbs:

Borrie1973

Actief lid
Heb een afspraak voor aankomende woensdag voor inbouwen van PDC-unit die gekoppeld moet worden aan de amundsen+. ik belde effeom de afspraak te vervroegen en nu zeggen ze niet te weten of dit plan van inbouw realiseerbaar is. Zijn er mensen die ervaring hebben met achteraf inbouw in van een PDC-unit op een amundsen+ in een yeti ambition arctic van april 2012??

Borrie1973

Actief lid
Ik had deze link al eerder inderdaad gekregen. De verkoper heeft mij teruggebeld en heb hem dit verteld en gelijk deze link naar hem gestuurd en hij heeft dit ook met verbazing gekeken. Bij Pon kunnen zij voor de yeti alleen een akoestiche versie krijgen en die kost incl inbouw 489euries en dat vind ik teveel, aangezien je bij een halfords of zo ook zoiets kan aanschaffen voor iets van 150 euries. Maandag gaan ze me bellen hierover, ben benieuwd wat ze gaan doen

snel

Actief lid
als ze die van de garage inbouwen kan deze ook als aanhanger er achter zit deze niet uit gezet door vagcom balen
wel tsa aan kunnen zetten
ben benieuwd wat hier uit komt

Borrie1973

Actief lid
Garage heeft gebeld. Verkoper heeft via vagcar set besteld en gaat alsnog op afgesproken datum en prijs de klus klaren. Weer een positief moment in mijn nieuwe zonnige week!

Borrie1973

Actief lid
Vandaag gebeld door de garage dat de auto klaar was. Ze hebben er iets meer uurtjes aan gewerkt ivm wat technische vertragingen en dit aangekochte systeem voor het eerst werd geinstalleerd (die van vagcar). De PDC werd namelijk niet op de juiste manier herkend en dus moesten ze met andere apparatuur de boel koppelen. Nu weten ze het en dus voor een volgende klant gaat het sneller en makkelijker. Het systeem is goed ingebouwd en het werkt super. Ook krijg ik een afbeelding van een aanhanger als ik mijn fietsdrager op de trekhaak zet en piept hij niet. Het enige wat nu nog even nagebeld moet worden zijn de sensoren. 3 van de 4 sensoren kleuren perfect bij de bumper en de vierde steekt af met zijn pikzwarte kleur. Hoe dat kan weet ik niet, het zat zo in de doos. We gaan het horen. Ben superblij met de aankoop en de service die Gijs geeft met zijn personeel van de garage Holsch in Lelystad.

Borrie1973

Actief lid
Waar wil je de foto van hebben, van de sensoren of van het display??
Moet dan wel even kijken hoe ik hier foto's kan invoegen en in welk formaat

RefleCs

Forumguru
Hmm goeie van beide? Eens kijken hoe netjes de inbouw is gedaan en hoe dat er dan on screen uitziet.

Bovenaan Onderaan