Parkeersensor achterkant linksmidden defect, hoe demonteren en vervangen?

rinuske

Nieuw lid
Sinds paar dagen werken de parkeersensoren niet meer. Dat merk je doordat het parkeersensorknopje in het middenconsole een paar keer knippert en piepende geluidjes maakt (idd: anders dan met inparkeren).

Vervolgens op gehoor geluisterd welke sensor kapot kan zijn en geconstateerd dat de sensor achterkant linkerzijde midden niet meer "tikt"! Ik wil deze graag sensor vervangen, aangezien ik nogal gehecht ben aan inparkeren met sensoren. ;)

Welk type sensor moet ik hebben en hoe kan ik bij de sensor? De bumper is helemaal afgesloten en ik kan er vanaf de onderzijde niet bij. Ik hoor het heel graag!

Alvast bedankt.

René

Michelv.

Forumguru
Bumper eraf halen is een kutwerkie, kan je de bumper aan de onderzijde niet losmaken en dat je er dan net met je hand tussen kan komen?

Zwapp

Forumguru
Is dat knopje in het middenconsole niet alleen voor de voorkant of zit de achterkant hier ook aan gekoppeld?
Ik heb alleen achter sensoren en dus geen knopje, vandaar dat deze vraag bij mij opkwam...

Monteurtje

Forumguru
Als je een knopje hebt voor de parkeersensoren dan heb je voor en achter. En als 1 sensor of speaker kapot is dan knippert die even.
De 4 torx schroefjes aan onderkant in midden van bumper losschroeven. Dan kun je dat iets naar beneden trekken. Dan met je arm erachter wringen.
Stekker ontgrendelen. En twee lipjes iets naar buiten drukken waar de sensor in geklikt zit, en de sensor vanaf de buitenkant naar binnen drukken. Niet te hard drukken. Als de houder los gaat, moet je die ook nog weer GOED vast zien te krijgen.

SHEDAI

Lid
Hoi ik heb vorig week achter 2 sensoren aan buitenkanten vervangen. Heb de sensoren voor 17 euro per stuk gekocht in duitsland onderdeelnummer was 7H0919275C (o2 Bouwjaar 2005)

Joske

Forumguru
7H0919275C is idd de goede artikelnummer voor een O2 2006

kost 77 euro bij de dealer (voor 4 stuks als ik het goed zie in ETKA) ;)

Monteurtje

Forumguru
7H0919275C is idd de goede artikelnummer voor een O2 2006

kost 77 euro bij de dealer (voor 4 stuks als ik het goed zie in ETKA) ;)

Dat kosten ze PER STUK. Die 4 staat voor het aantal wat erop zit.
En zijn dan niet in kleur. (weet even niet of dat al bij de Octavia voor de facelift het geval is)

rinuske

Nieuw lid
Hoi ik heb vorig week achter 2 sensoren aan buitenkanten vervangen. Heb de sensoren voor 17 euro per stuk gekocht in duitsland onderdeelnummer was 7H0919275C (o2 Bouwjaar 2005)

Ok, ik heb een O2 uit 2006! Via welke site? Zijn de buitenkantsensors anders dan de binnenkantsensors en al direct in gewenste kleur (in mijn geval zwart)?

Laatst bewerkt:

rinuske

Nieuw lid
Als je een knopje hebt voor de parkeersensoren dan heb je voor en achter. En als 1 sensor of speaker kapot is dan knippert die even.
De 4 torx schroefjes aan onderkant in midden van bumper losschroeven. Dan kun je dat iets naar beneden trekken. Dan met je arm erachter wringen.
Stekker ontgrendelen. En twee lipjes iets naar buiten drukken waar de sensor in geklikt zit, en de sensor vanaf de buitenkant naar binnen drukken. Niet te hard drukken. Als de houder los gaat, moet je die ook nog weer GOED vast zien te krijgen.

Aha! Schroefjes zojuist gespot. Dat wordt ff in de smeerput staan. Thx.

Havana

Forumguru
Heb de mijne van MP. Kostte iets van 35 euro per stuk, en ze waren al in de juiste kleur gespoten (je kon kiezen welke dat moest zijn).

rinuske

Nieuw lid
Vandaag sensor vervangen! De sensors zitten nét binnen handbereik. Met een beetje prutsen krijg je de oude sensor en kabel los. Het installeren is zo gepiept. Natuurlijk getest en hoppa: werken!

Bedankt mannen voor de info en uitleg!! :thumbsup:

Bovenaan Onderaan