parkeersensoren defect bij service

Jokie

Nieuw lid
Goeiedag,

ik krijg de waarschuwing 'service' in mijn display wanneer ik de auto in z'n achteruit schakel. De parkeersensoren doen het daarbij niet meer en er is een blijvende luide toon ipv de gebruikelijke bieptoon en ook verschijnt niets meer op de display van de radio. Beide fenomenen zijn op hetzelfde moment gekomen, zijn ze met elkaar verwant? Ik zit aan 30.000 km, dus hij moet inderdaad binnen voor zijn tweede beurt. Maar de parkeersensoren zouden het toch nog mogen goed doen...

groeten,

Jochen

Eppiegrande

Actief lid
Loop eens alle sensoren na of ze niet onder een klodder modder of blad zitten, dan piept hij ook door. Anders toch langs de dealer

Jokie

Nieuw lid
auto netjes gewassen en alle sensoren aan inspectie onderworpen, niets mis mee. Ondertussen doen ze helemaal niets meer dus ik vrees dat het richting dealer wordt en ondertussen weer parkeren op de ouderwetse manier...

Octavia_II

Actief lid
Goeiedag,

ik krijg de waarschuwing 'service' in mijn display wanneer ik de auto in z'n achteruit schakel. De parkeersensoren doen het daarbij niet meer en er is een blijvende luide toon ipv de gebruikelijke bieptoon en ook verschijnt niets meer op de display van de radio. Beide fenomenen zijn op hetzelfde moment gekomen, zijn ze met elkaar verwant? Ik zit aan 30.000 km, dus hij moet inderdaad binnen voor zijn tweede beurt. Maar de parkeersensoren zouden het toch nog mogen goed doen...

groeten,

Jochen

Hoi Jokie,

klinkt als een defekte sensor.
Heb je geen Skoda radio waarop de afstand gedisplayed word als je achteruit parkeert?
Dan kun je misschien zien waar/welke sensor het is... :crazy:

Groet,

Charlie

Jokie

Nieuw lid
Hi,

de auto verschijnt helemaal niet meer op het scherm. Het knopje van de parkeersensoren flikkert en piept bij het eerste maal inschakelen nadat de motor start. Wanneer ik een eind gereden heb en hem in z'n achteruit schakel, gebeurt er helemaal niets meer, geen gepiep, geen geflikker.

groeten

sunnyboy

Senior Member
Zelfde probleem bij mij, alleen heb ik geen Maxidot.
Bij eerste gebruik hoor je een langgerekte piep.
Als je daarna voor de 2e en volgende keren de achteruit gebruikt hoor je geen signaal meer.
Overigens als ik in file geparkeerd sta en achteruit inschakel, hoor ik eerst een paar korte piepjes, zoals normaal eigenlijk, daarna gaat het geluid over in een langer aanhoudende piep.
Staat vandaag bij de dealer voor de 90.000km beurt, kunnen ze het probleem van de PDC gelijk gaan fixen. Wellicht ontstaan door sneeuw, ijs, smelten en weer vorst.

Jokie

Nieuw lid
De sensor links achter was kapot, was puur toeval dat het zich op hetzelfde ogenblik voordeed als het service-interval dat gemeld werd. Sensor vervangen en hij piept weer zoals het hoort!
Groeten,
Jochen

hemi24

Forumguru
Weer een typisch voorval van een onderdeel van 10 euro met een werkloon van het 7 of 8-voudige?!?

Bovenaan Onderaan